Gå til innhold

Brudd på taushetsplikt, hva gjør jeg her?

Anbefalte innlegg

Vil ikke utlevere alle detaljer, men en kommunal ansatt har fått innsikt i mitt barns private opplysninger via jobben sin, og har fortalt dette til sitt barn. Dette barnet har fortalt dette til mitt barn. (Ungdommer) de er gode venner, men moren liker ikke min ungdom, derfor har hun snoket og «advart» sitt barn mot mitt. Jeg er fullstendig rådvill.. ved å varsle vil jeg ødelegge vennskapet deres, samtidig har min ungdom ligget på sofaen knust og gråter i kveld. Hva f gjør jeg her? 

Anonymkode: 9d78c...7a0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vil ikke utlevere alle detaljer, men en kommunal ansatt har fått innsikt i mitt barns private opplysninger via jobben sin, og har fortalt dette til sitt barn. Dette barnet har fortalt dette til mitt barn. (Ungdommer) de er gode venner, men moren liker ikke min ungdom, derfor har hun snoket og «advart» sitt barn mot mitt. Jeg er fullstendig rådvill.. ved å varsle vil jeg ødelegge vennskapet deres, samtidig har min ungdom ligget på sofaen knust og gråter i kveld. Hva f gjør jeg her? 

Du kontakter fylkesmannen, det der er alvorlig. Det er dessuten moren her som prøver å ødelegge vennskapet, ikke du. 

Anonymkode: 1726c...e2b

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du kontakter fylkesmannen, det der er alvorlig. Det er dessuten moren her som prøver å ødelegge vennskapet, ikke du. 

Anonymkode: 1726c...e2b

Jeg vet hun ikke liker vår ungdom, men å være så dum at hun snoker til seg info og forteller det til sitt barn er jo hårreisende. Tenker du da statsforvalteren? Kan jeg melde inn dette? Da vil det jo bli innhentet informasjon fra begge barna, og er redd hennes barn vil benekte dette. 
Jeg støttet henne for et par år siden da hennes barn hadde det kjempetøft. Var på bup og sleit veldig psykisk. Og nå er det heldigvis bra med hennes barn. Trodde vi var venner, eller hverfall godt bekjente. Så gjør hun slik? Jeg må også være både naiv og godtroende som tenker så godt om folk. Når hun åpnet seg til meg om hva de sleit med, så tenkte jeg at det var tillit, lojalitet mellom oss. Så feil kan man fader meg ta. 

Dette er helt hårreisende. Klart du skal melde inn. Ganske sikker på at de kan se hvem som har vært inne og sett på journalen/dokumentene, og når dette har skjedd. All slik tilgang logges i kommunale systemer. Dette er tillitsbrudd i offentlig tjeneste. 

Kontakt statsforvalteren. De tar slike saker på alvor. 

Pobie skrev (8 minutter siden):

Dette er helt hårreisende. Klart du skal melde inn. Ganske sikker på at de kan se hvem som har vært inne og sett på journalen/dokumentene, og når dette har skjedd. All slik tilgang logges i kommunale systemer. Dette er tillitsbrudd i offentlig tjeneste. 

Kontakt statsforvalteren. De tar slike saker på alvor. 

Er så lei meg på vegne av barnet mitt som er helt knust. At folk kan være så ondskapsfulle! Ja jeg kan kontakte statsforvalteren å høre med de hvordan jeg skal gjøre dette. En ting er å snoke som er ulovlig i seg selv, men å snoke for så å informere eget barn om hva hun har av opplysninger som også er venn med mitt barn, ja da er man ikke bare slem, men også ganske dum 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet hun ikke liker vår ungdom, men å være så dum at hun snoker til seg info og forteller det til sitt barn er jo hårreisende. Tenker du da statsforvalteren? Kan jeg melde inn dette? Da vil det jo bli innhentet informasjon fra begge barna, og er redd hennes barn vil benekte dette. 
Jeg støttet henne for et par år siden da hennes barn hadde det kjempetøft. Var på bup og sleit veldig psykisk. Og nå er det heldigvis bra med hennes barn. Trodde vi var venner, eller hverfall godt bekjente. Så gjør hun slik? Jeg må også være både naiv og godtroende som tenker så godt om folk. Når hun åpnet seg til meg om hva de sleit med, så tenkte jeg at det var tillit, lojalitet mellom oss. Så feil kan man fader meg ta. 

Hvordan vet du at hun har snoker/fortalt sitt barn?

Du kan be enhver helseinnstans om innsyn i egen journal og utskrift av de som har vært i journalen din/barnets. Statsforvaltningen er riktig sted å starte ja! 

Det er meget alvorlig. Du trenger ikke involvere barna i dette, for journalen skal logge hvem som har vært inne. Sjekk Helse-Norge, du kan finne loggen der. Eventuelt kan du be om utskrift. 

Deretter kan du melde det inn, der kan du godt ta med at noen lekker opplysninger om barnet ditt og at du valgte å sjekke loggen basert på det. 

Anonymkode: cef70...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...