Gå til innhold

Jeg syns ikke jeg ser noen lykkelige par rundt meg

Anbefalte innlegg

Par som sitter på restaurant sammen uten å prate, sitter bare og ser rett ut i tomme lufta

Par som småkrangler eller kommer med korte mutte ord til hverandre, og oppgitte sukk

Det er så utrolig mange par som ser oppriktig drittlei ut..

Og jeg vet akkurat hva de føler.. 

Anonymkode: 30763...af6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er vel som når du er gravid? Plutselig ser du alle rundt som er det samme. 

Mange lykkelige par der ute, men du ser mer det som opptar deg selv akkurat nå, kanskje? 

Anonymkode: 732a0...c9b

Jeg tenkte nøyaktig det samme. Når du er gravid ser du barnevogner over alt. Det er lett å tenke at ts har et  problem med eget forhold, eller at hun ikke har et forhold. Eller så har hun bare dumpet inn på restauranter hvor gamle par sitter og hvor mannen ikke er i stand til å seksualisere partneren lenger. Da blir forhold ofte slik, tafatte og preget av hverdagslig motløshet.

Anonymkode: b6766...a48

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenkte nøyaktig det samme. Når du er gravid ser du barnevogner over alt. Det er lett å tenke at ts har et  problem med eget forhold, eller at hun ikke har et forhold. Eller så har hun bare dumpet inn på restauranter hvor gamle par sitter og hvor mannen ikke er i stand til å seksualisere partneren lenger. Da blir forhold ofte slik, tafatte og preget av hverdagslig motløshet.

Så fornuftig helt til de to siste setningene 😂

Det å kunne sitte stille sammen er også en del av et godt og lykkelig forhold. 

Anonymkode: 27521...756

Annonse

Du følger ikke parene 24/7.  Du ser bare øyeblikksbilder.  

Jeg har både gode og dårlige stunder med barn, venner, osv.  Noen ganger er jeg sliten, lei meg, frustrert, sint.  Andre ganger er jeg en lykkelig solstråle.  For de fleste jevner det seg ut over tid.  

Anonymkode: a203e...492

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så fornuftig helt til de to siste setningene 😂

Det å kunne sitte stille sammen er også en del av et godt og lykkelig forhold. 

Enig i det, men det er ts som satte premissene, jeg stilte diagnosen ut fra det ts beskrev😂:

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Par som sitter på restaurant sammen uten å prate, sitter bare og ser rett ut i tomme lufta

Par som småkrangler eller kommer med korte mutte ord til hverandre, og oppgitte sukk

Tror dere har helt rett i at man ser det som reflekterer ens egen situasjon.

Jeg har ikke noe bra forhold til mannen, men når jeg ser alle tilsynelatende dysfunksjonelle par rundt meg så tenker jeg at det sikkert ikke er håp for noen.. at det bare er slik det blir med tiden. 

Hadde vi gått fra hverandre ville jeg nok ikke gått inn i et nytt forhold. Ville bodd for meg selv og eventuelt datet noen her og der. Men da hadde jeg sikkert savnet å ha noen å irritere meg over 😄

HI

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke noe bra forhold til mannen, men når jeg ser alle tilsynelatende dysfunksjonelle par rundt meg så tenker jeg at det sikkert ikke er håp for noen.. at det bare er slik det blir med tiden. 

Hadde vi gått fra hverandre ville jeg nok ikke gått inn i et nytt forhold. Ville bodd for meg selv og eventuelt datet noen her og der. Men da hadde jeg sikkert savnet å ha noen å irritere meg over 😄

HI

Ikke sikkert du mener det slik, men det jeg har understreket virker mest av alt som en unnskyldning for å ikke ta tak i egen situasjon og eget forhold...?

Jeg er singel, ønsker meg et forhold, derfor velger jeg å kikke etter alle par som ér lykkelige, tenker at jeg vil bruke dem som inspirasjon. Og jeg kjenner og vet om mange lykkelige par, bare i gata jeg bor i er det fem slike par i ulike aldre. To av parene er gamle (nærmer seg 80 år), og går fremdeles og leier hverandre når de går tur :)

Ellers har jeg venner og bekjente som også har veldig gode forhold, som jeg også velger å fokusere på.

De som har dårlige forhold legger jeg mindre fokus på, så jeg ser slike derfor sjeldnere. Og når jeg vet om slike par, så forsøker jeg heller å forstå hva som ikke fungerer. På samme måte som jeg forsøker å se hva som fungerer for de som virkelig har det bra med hverandre.

Ta tak i eget forhold, snakk med mannen din, få ham med i parterapi, gjør ting sammen, minn hverandre på hvorfor dere i utgangspunktet en gang ble kjærester og valgte å starte familie sammen! :)

Og om det blir slutt mellom dere likevel, ikke la et ev. dårlig forhold til én mann gjøre at du nekter deg selv et virkelig godt forhold for resten av livet...

Anonymkode: c52a5...64a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI

Ikke nødvendigvis. Jeg er lykkelig singel, og ser også disse parene som er lei av hverandre. Ser jo også mannfolk i forhold som prøver seg eller er på datingapper. Jeg ser også lykkelige par, men flest ulykkelige. Dette gjenspeiler seg i min omgangskrets, enten det er venninner, kollegaer, andre mødre på samme trinn som men barn, mødrene i idrettene barna driver med osv. Det er 90% klaging og fælt. 

Anonymkode: 02cd2...2d5

Vi er et rolig og stille par. Vi trenger ikke vise eller skravle. Vi er lykkelige på 18. året. 😊 om det syns, aner jeg ikke haha. 

Jeg ser motsatt jeg da. Syns alle ser lykkelige og har det trivelig. 

Anonymkode: f44a9...5c4

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Og jeg vet akkurat hva de føler.. 

Jeg må si at du har en utrolig lav terskel for å dømme folk som ulykkelige. Skal jo ingenting til jo. 

Anonymkode: 1341e...c30

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg må si at du har en utrolig lav terskel for å dømme folk som ulykkelige. Skal jo ingenting til jo. 

Men så kan det jo være at et tilsynelatende ulykkelig par er ulykkelig for andre ting enn akkurat parforholdet. Kanskje er parforholdet det som gjør at de holder ut.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men så kan det jo være at et tilsynelatende ulykkelig par er ulykkelig for andre ting enn akkurat parforholdet. Kanskje er parforholdet det som gjør at de holder ut.

Ja, samt at man ikke er til for å please andre mennesker som tilfeldigvis er i nærheten av en selv. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

HI

Som ganske nysingel. Jeg lover deg at du ikke savner noen å irritere seg over. Jeg kan endelig puste igjen, og stressnivået har gått drastisk ned. Det krever MYE energi å være i et dårlig forhold. 

Anonymkode: 9a4d0...f54

Det er ikke ett eneste forhold rundt meg jeg ville vært i. Men de definerer seg alle som "lykkelige", dvs fornøyde nok til å heller være der enn å leve alene. Det er komplett ubegripelig.

Anonymkode: 82ccc...75d

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er ikke ett eneste forhold rundt meg jeg ville vært i. Men de definerer seg alle som "lykkelige", dvs fornøyde nok til å heller være der enn å leve alene. Det er komplett ubegripelig.

Anonymkode: 82ccc...75d

Så rart. Jeg ser besten bare forhold som fremstår gode. Man vet aldri helt hva som foregår bak husets vegger, men både slekt og venner virker til å ha gode og likeverdige forhold. 

Jeg har vært med mannen min i 30 år og det er selvsagt ting som irriterer og som burde vært bedre, men når to personligheter skal leve sammen så må man både akseptere og respektere at man opplever og gjør ting forskjellig. Om det er kjærlighet i bunn så tåler man mer enn ellers, tror jeg. 

For meg er det motsatt. I min omgangskrets virker folk fornøyde. Det betyr ikke at alle er lykkelige hele tiden - livets vei er full av humper. Vi er i midten av 40-åra og de fleste har hatt samme partner i 20-25 år. Med unntak av et par kolleger på jobb kjenner jeg svært få som har gått fra hverandre.

For egen del er jeg svært lykkelig i ekteskapet. Det er likevel mulig vi ser ulykkelige ut. Vi kan fint sitte på kafé med hver vår bok uten å snakke. Jeg har også en utrolig krevende situasjon på jobb som gjør meg fortvilet og ulykkelig, men min mann er den som støtter meg gjennom det. Kanskje det er det du hadde sett om du så oss?

Anonymkode: 430d3...a02

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

HI

Jeg tror faktisk du har mye rett u det du skriver. Jeg tror faktisk at etter 20-30 år, er et forhold mer en vane, at man blir pga at man vanskelig kan se for seg livet som enslig. Det er så mange ting som ligger i et forhold: barn, barnebarn, familie, venner, tradisjoner, feiringer, hus og materielle verdier, osv osv. Det å skille seg er en total omveltning av livet som veldig mange kvier seg for. Derfor blir man i forholdet til tross for at det er "dødt". Og kanskje er det helt greit? Man får beholde alt det "vanlige", og den romantiske forestillingen om forhold blir mindre viktig. 

Anonymkode: 08ddd...544

Det finnes gode forhold også, men jeg kan være enig i at det ser ut for å være mer unntaket enn regelen etter en viss alder. Selv er jeg heldig, primært fordi jeg har en mann som også ønsker at vi skal ha det godt sammen slik at vi begge har jobbet, og jobber, med forbeholdet vårt for å ha det fint sammen. Vi har vært sammen i 28 år nå, og er faktisk lykkelige sammen. Vi snakker om alt mulig sammen, deler tanker, ler sammen og støtter hverandre, og vi er mye fysiske med hverandre. Stryker, klemmer, kysser, sitter i armkroken, har sex osv. Selvfølgelig er ikke alle dager rosenrøde, det ville vært urealistisk, men vi har solid grunnlag og elsker hverandre, rett og slett. Så vi snakker og ler sammen når vi spiser ute, kan holde hender og ser nok ganske glade ut sammen, fordi vi faktisk er det. Det er altså mulig, men det kommer ikke av seg selv.

Anonymkode: 00061...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...