Gå til innhold

Hva er det fineste som har skjedd deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått i 37 år å trodd at jeg var for dum til lære meg nye ting som strikking,for dum til å klare å fullføre videregående skole osv. Har med andre ord alltid følt meg veldig annerledes. I april i år fikk jeg endelig adhd diagnosen som 38 åring;å da fikk jeg jo samtidig ett svar på hvorfor ting har vært så vanskelig.

Nå har jeg nylig endelig klart å lære meg å strikke! Høres jo helt dumt ut at det betyr så mye,men det gir selvtillit at jeg ser at jeg faktisk kan lære meg nye ting jeg ønske å kunne. Å strikking er jo ren terapi så det er jo midt i blinken :D

Anonymkode: 7583d...ff3

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har gått i 37 år å trodd at jeg var for dum til lære meg nye ting som strikking,for dum til å klare å fullføre videregående skole osv. Har med andre ord alltid følt meg veldig annerledes. I april i år fikk jeg endelig adhd diagnosen som 38 åring;å da fikk jeg jo samtidig ett svar på hvorfor ting har vært så vanskelig.

Nå har jeg nylig endelig klart å lære meg å strikke! Høres jo helt dumt ut at det betyr så mye,men det gir selvtillit at jeg ser at jeg faktisk kan lære meg nye ting jeg ønske å kunne. Å strikking er jo ren terapi så det er jo midt i blinken :D

Så kult. Lyst til å lære det selv, ønsker meg skikkelige sokker slik som bestemor lagde. 

Var det vanskelig? Vurderer å spørre ei god venninne om litt hjelp for å komme i gang. 

Anonymkode: 2609d...2a3

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg brukte seks år på vgs av samme grunn og har senere slitt meg ut på høyere utdanning for å bevise at jeg kunne. Det var faktisk mer tilfredsstillende å klare å ta lappen og lære å strikke enn å ta master😝. Kanskje fordi det var helt spesifikke ferdigheter jeg trodde var uoppnåelige. Og ja, det er terapautisk og ikke minst hjelper det meg å holde fokus når jeg skal lytte.

For å svare HI; dette har vært et tøft år, men barnet mitt fikk nettop godkjent en behandling som legene vil hjelpe mot en kronisk sykdom. Snur jo fort om det ikke virker men nå ha vi i alle fall håp.

Anonymkode: 9d77e...277

Annonse

Det skjer så mange fine hverdagsting, men akkurat det fineste var litt vanskelig å svare på. 

Kanskje at jeg fikk reise på ferie sammen med mannen min for første gang på flere år. Av forskjellige grunner har jeg reist alene med barna, men i år kunne han være med. Det var ordentlig fint. 

Høres kanskje skrytende eller usant ut, men mannen og jeg har til sammen fått over 10 millioner utbetalt i tillegg til vanlig lønn i år. Vi hadde nesten 8 mill i lån og har nedbetalt omtrent alt. 1 mill igjen og resten på sparekontoer. Ønsker ikke nedbetale resten før vi vet hva skattebeløpet blir neste år. Hverdagen er blitt mye deiligere nå som vi ikke må betale 7.7 mill lån med høy rente. Nå gleder vi oss til å se på ferier for neste år vel vitende om at lønningene våre ikke blir spist opp av lån. Ingen venner eller familie vet dette (bortsett fra mine foreldre). 

ellers har jeg hatt besøk fra en venninne på andre siden av kloden som jeg ikke har sett på 25 år. Det var helt fantastisk og det beste minnet 🤩 

Anonymkode: b8add...446

Absolutt ingenting. 

Mistet min søster brått og uventet i våres  

Hadde så kraftig korona i sommerferien at jeg holdt på bli innlagt på sykehus. 

Nå i høst dro jeg på legevakten med noe jeg trodde jeg hadde en skikkelig forstoppelse siden jeg hadde så vondt i mage. Endte opp med å bli akutt operert hvor de blant annet måtte fjerne den ene egglederen som igjen kick-startet overgangsalderen...

Anonymkode: ad29d...83c

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Absolutt ingenting. 

Mistet min søster brått og uventet i våres  

Hadde så kraftig korona i sommerferien at jeg holdt på bli innlagt på sykehus. 

Nå i høst dro jeg på legevakten med noe jeg trodde jeg hadde en skikkelig forstoppelse siden jeg hadde så vondt i mage. Endte opp med å bli akutt operert hvor de blant annet måtte fjerne den ene egglederen som igjen kick-startet overgangsalderen...

Anonymkode: ad29d...83c

Kondolerer ❤️ 

håper 2025 blir et nydelig år for deg og din familie 🌸

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høres kanskje skrytende eller usant ut, men mannen og jeg har til sammen fått over 10 millioner utbetalt i tillegg til vanlig lønn i år. Vi hadde nesten 8 mill i lån og har nedbetalt omtrent alt. 1 mill igjen og resten på sparekontoer. Ønsker ikke nedbetale resten før vi vet hva skattebeløpet blir neste år. Hverdagen er blitt mye deiligere nå som vi ikke må betale 7.7 mill lån med høy rente. Nå gleder vi oss til å se på ferier for neste år vel vitende om at lønningene våre ikke blir spist opp av lån. Ingen venner eller familie vet dette (bortsett fra mine foreldre). 

ellers har jeg hatt besøk fra en venninne på andre siden av kloden som jeg ikke har sett på 25 år. Det var helt fantastisk og det beste minnet 🤩 

Da ville jeg også vært helt i ekstase. Så utrolig deilig da. Gratulerer. 

Anonymkode: 2609d...2a3

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvordan er det mulig å få så mye utbetalt i tillegg til lønn?

Anonymkode: ed785...d64

Jeg begynte i ny jobb og har fullført et års videreutdanning. Er strålende fornøyd med å ha klart det ved sine full omsorg for to barn og nye jobb. Jeg er visst i stand til å klare ting, og det begynner å gå opp for meg at jeg aldri har følt det sånn før. 

Anonymkode: c45c2...654

I år er året hvor jeg har begynt å stå opp mer for meg selv, si nei til ting og si ifra om jeg føler meg urettferdig behandlet. Har ikke vært noen dørmatte, men er dessverre en people pleaser, særlig på jobb. Har hatt noen stunder der jeg har følt meg som en drittsekk etter å ha sagt nei / sagt ifra, men bare jeg får det litt på avstand ser jeg at dette håndterte jeg på en høflig måte og blir stolt av meg selv. 

Anonymkode: 3801e...c45

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan er det mulig å få så mye utbetalt i tillegg til lønn?

Mannen ble kjøpt ut av sine prosenter i arbeidsplassen men jobber der fortsatt og får god lønn. Jeg fikk utbetalt forsikringspenger for ufør, til tross for at nav har gitt avslag fordi jeg tjener for mye.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Mannen ble kjøpt ut av sine prosenter i arbeidsplassen men jobber der fortsatt og får god lønn. Jeg fikk utbetalt forsikringspenger for ufør, til tross for at nav har gitt avslag fordi jeg tjener for mye.

Ah, da forstår jeg 😊 Godt å bli kvitt lånet, spesielt når du er over på ufør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...