Gå til innhold

Min stedatter har tilgitt meg, men jeg føler meg falsk

Anbefalte innlegg

Det er stor aldersforskjell mellom meg og mannen min. Han nærmer seg 50 og jeg er minst 20 år yngre.

Hans 16 årige datter flyttet inn hos oss siden hennes mor døde. Hun var veldig søt og omsorgsfull. Jeg hadde stor sjalusi siden hun anses som meget vakker, har liksom alt, fikk mye oppmerksomhet, og i tillegg er født i veldig velstående hjem.

Jeg tålte henne ikke. Jeg gjorde noe veldig slemt og snudde om ting da hun delte sine følelser og hemmeligheter. Så hun ble lei seg og ble syk. 

Nå etter snart ett og halv år har hun endelig tilgitt meg. Hun sa samtidig at hun vil bli skikkelig knust hvis jeg svikter henne.

Innerst inne vet jeg at jeg ikke er skikkelig lei for mine feil...

Anonymkode: 25ccd...a8e

Fortsetter under...

Fint, men nå er jeg lei av innleggene dine. Du viser ingen forståelse for din stedatter sine følelser, og jeg tror dessverre hun ikke kan stole på deg. Du er egoistisk og oppmerksomhetssøkende, og det er ikke forenelig med et bonusbarn. 

Anonymkode: 9ecce...3e0

Minst 20 år yngre? Er det hans eller din egen alder du er usikker på?

Du føler deg ikke falsk, du er falsk. Det eneste du kan være fornøyd med her er jo at stedatteren din blir stygg slik at folk syns du er penest…

Anonymkode: 21d4c...0fd

Selvfølgelig føler du deg falsk, du er jo falsk.

Men man kan gjøre mye både for å få godene man ønsker selv, men også fordi man vet det er det rette overfor andre mennesker, nemlig late som.

Du later som, du spiller en rolle som den angrende synder og gode stemor. Det du får igjen er en behagelig tilværelse som rikmannsfrue, og det bør det være verdt, siden det er det du ønsket å oppnå.

Det viktigste er at du ikke skader denne unge jenta mer, og det regner jeg med du vil klare?

Anonymkode: ea52f...47e

Annonse

Du er syk på sinnet. Antagelig et troll, siden det er usannsynlig at til og med den ubrukelige fyren du beskriver skulle holdt ut med deg, men ikke mindre syk av den grunn. 

Gå til legen. Slutt med galskapen her inne. Om du mot formodning bor med en stakkars tenåring: flytt. 

Anonymkode: 3dd50...f5b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er stor aldersforskjell mellom meg og mannen min. Han nærmer seg 50 og jeg er minst 20 år yngre.

Hans 16 årige datter flyttet inn hos oss siden hennes mor døde. Hun var veldig søt og omsorgsfull. Jeg hadde stor sjalusi siden hun anses som meget vakker, har liksom alt, fikk mye oppmerksomhet, og i tillegg er født i veldig velstående hjem.

Jeg tålte henne ikke. Jeg gjorde noe veldig slemt og snudde om ting da hun delte sine følelser og hemmeligheter. Så hun ble lei seg og ble syk. 

Nå etter snart ett og halv år har hun endelig tilgitt meg. Hun sa samtidig at hun vil bli skikkelig knust hvis jeg svikter henne.

Vet du ikke hvor gammel du er?

Anonymkode: 6e24d...ece

Kan noen skrive en kort oppsummering av hva som har skjedd? Jeg har lest så mange av disse trådene bortsett fra den som beskriver hva HI har gjort mot stedatter. Jeg er nysgjerrig, har ingen bedre grunn enn det. 

Anonymkode: 73ec8...f74

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du er den største psykopaten jeg har sett her inne. 

Anonymkode: d2115...0cf

Denne historien har jeg lest utallige ganger både her inne og på kvinneguiden. Hva vil du egentlig med disse innleggene dine? Etter så lang tid er du fortsatt ikke lei deg, hva vil du? 

Anonymkode: 97bf1...542

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Denne historien har jeg lest utallige ganger både her inne og på kvinneguiden. Hva vil du egentlig med disse innleggene dine? Etter så lang tid er du fortsatt ikke lei deg, hva vil du? 

Hun vil ha bekreftelse på at handlingene hun har gjort og følelsene hun har er legitime. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hun vil ha bekreftelse på at handlingene hun har gjort og følelsene hun har er legitime. 

Sier seg selv at de ikke er det. Hun får komme seg bort så hun ikke skader denne jenta enda mer 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kaller du henne Snøhvit også?

Anonymkode: 92035...1c5

Enda en tråd?

Dette er vel aller mest sannsynlig trolleritrollera, men om det ikke skulle være det, så er mitt eneste, og mest instendige råd, dette: La jenta få fred. La faren hennes få fred. Flytt, helst langtvekkistan, du tilfører ikke noe annet enn gift, du er jo Snøhvits stemor in persona!

Anonymkode: 6ddf1...676

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Sier seg selv at de ikke er det. Hun får komme seg bort så hun ikke skader denne jenta enda mer 

Helt enig i det, men poenget er at hun fortsetter fordi ingen noen sinne gir denne bekreftelsen.

seropa skrev (5 minutter siden):

Jeg bryr meg om henne og vil aldri såre henne.  Det plager meg bare at jeg ikke finner min plass og blir kvitt mindreverdighetskomplekser.

Bo for deg selv og finn ut alt som trengs om deg selv. Du har mye å jobbe med, på egenhånd. 

Anonymkode: 81802...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...