Gå til innhold

Middagen avbrutt, helstekt fårefilet....hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Altså jeg har en fårefilet i ovnen, og den skal stekes til 57 gr på termometeret. Skulle ha det til middag nå i kveld, men noe skjedde som gjør at vi må dra ett sted nå når den er ferdig. 

Spørsmålet mitt er da som følger. Dersom jeg pakker den inn i folie, og heller tar den til middag i morra,  skal jeg avkjøle den på benken før jeg pakker den inn i folie, eller rett i folie å rett i kjøleskapet? 

Og ikke minst, hvordan varmer jeg den oppat i morra på nest mulig måte? 

Anonymkode: 71abe...3f6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Altså jeg har en fårefilet i ovnen, og den skal stekes til 57 gr på termometeret. Skulle ha det til middag nå i kveld, men noe skjedde som gjør at vi må dra ett sted nå når den er ferdig. 

Spørsmålet mitt er da som følger. Dersom jeg pakker den inn i folie, og heller tar den til middag i morra,  skal jeg avkjøle den på benken før jeg pakker den inn i folie, eller rett i folie å rett i kjøleskapet? 

Og ikke minst, hvordan varmer jeg den oppat i morra på nest mulig måte? 

Skru ned ovnen til 60 grader og la den stå til du kommer hjem. Avkjøl vanlig. Varm opp på 60 grader lenge i morgen.

Ikke pakk i folie og dump i kjøleskap.

Anonymkode: 90f4f...99b

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Skru ned ovnen til 60 grader og la den stå til du kommer hjem. Avkjøl vanlig. Varm opp på 60 grader lenge i morgen.

Ikke pakk i folie og dump i kjøleskap.

Varm opp på 60 grader i stekovne  eller stikke inn steketermometer å varme til det når 60?

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Varm opp på 60 grader i stekovne  eller stikke inn steketermometer å varme til det når 60?

Begge  går. Alternativt brase den i panne i morgen og la den ligge på lav varme til den er klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...