Gå til innhold

Vil dette oppleves som masete?

Anbefalte innlegg

Jeg er i en jobbsøkeprosess, nytdannet og i full jobb. Jeg har søkt på en jobb jeg har veldig lyst på, jeg har utdanning som passer til, og erfaring. Jeg mangler kunnskap og erfaring i en type program de bruker, noe de så på som en fordel å ha. Jeg ringte de, vi hadde en fin prat og de kjente igjen navnet mitt. Men det er mange søkere, nesten 60, så det er vanskelig å komme videre når jeg ikke har all erfaring de søker etter. Men jeg har en avtale med min sjef at jeg kan gå før oppsigelsestiden, dette fikk jeg ikke sagt under telefonsamtalen. Vil det oppleves som masete hvis jeg sender en melding om dette, som en liten tilleggsopplysning, eller bør jeg vente med å si det til et evt intervju? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450994-vil-dette-oppleves-som-masete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke noe du skal informere om. Først og fremt virker det masete og jeg hadde blitt skremt fra å innkalle deg til intervju. Hadde også stusset på hvorfor din sjef vil bli kvitt deg "på dagen". 

Nevn det hvis du kommer til intervju. Ikke kontakt de mer nå.

Anonymkode: 437b2...02d

Vent til intervjuet.

Dessuten, jeg har ansatt en del folk og det er langt viktigere å ansette riktig person (egenskaper og personlighet) enn at de kan anvende et eller annet program - det kan du lære deg! Lykke til!! 

Anonymkode: a1976...095

Jeg ville ikke sagt noe på intervjuet heller. Det er helt irrelevant på alle måter. Det er ingen som blir ansatt fordi de har kort oppsigelsestid. Man blir ansatt hvis man er den best kvalifiserte. 

Da jeg byttet jobb i høst var det over 100 søkere, jeg var gjennom to intervjurunder, og omfattende referansesjekk, og fikk tilbud om stillingen. Å begynne å selge meg selv billig i intervjuet ved å reklamere med at jeg kan begynne etter kort tid ville helt sikkert ikke slått positivt ut.

Først da kontrakten skulle utformes, og både lønn og oppstartsdato skulle fastsettes, spurte jeg om det var aktuelt for dem om jeg begynte tidligere. Det ville de gjerne. 

Anonymkode: a45e8...cba

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...