Gå til innhold

Fjerne føflekk som klør? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har en føflekk som klør. Har gjort det ett par-tre uker om jeg husker rett. Skal til legen å få den vurdert og jeg antar hun fjerner den uansett (siden den strengt tatt plager meg)
Men, er det sånn at føflekker som klør MÅ være ondarta?? Eller går det an at de klør bare fordi?

Anonymkode: 25494...5c7

Fortsetter under...

Den kan klø hvis den er dårlig plasset og gnisser i klærne. Jeg hadde en på siden av overkroppen. Den kom ikke borti verken bh eller buksekanten, men den klødde likevel. Viste seg å klø pga armen som henger ned langs siden. Så det trenger ikke være noe galt med den, selv om den klør. Kløe og uvanlig utseende er indikatorer som skal skjekkes opp i, men det trenger ikke bety noe likevel. 

Anonymkode: 606c5...2fc

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den kan klø hvis den er dårlig plasset og gnisser i klærne. Jeg hadde en på siden av overkroppen. Den kom ikke borti verken bh eller buksekanten, men den klødde likevel. Viste seg å klø pga armen som henger ned langs siden. Så det trenger ikke være noe galt med den, selv om den klør. Kløe og uvanlig utseende er indikatorer som skal skjekkes opp i, men det trenger ikke bety noe likevel. 

Anonymkode: 606c5...2fc

Takk for beroligende ord :)  Den er plassert ved siden av der bh-stroppen går, så det kan jo selvsagt spille en rolle :)

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en føflekk som klør. Har gjort det ett par-tre uker om jeg husker rett. Skal til legen å få den vurdert og jeg antar hun fjerner den uansett (siden den strengt tatt plager meg)
Men, er det sånn at føflekker som klør MÅ være ondarta?? Eller går det an at de klør bare fordi?

Min klødde også, var ikke ondartet. 

Jeg fjernet en mistenkelig føflekk da jeg var 18år, kjente ingenting og over på null komma niks. Så jeg gjør heller det enn å tvile på en føflekk. Lykke til 😃

Anonymkode: 791e4...d32

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Min klødde også, var ikke ondartet. 

Jeg fjernet en mistenkelig føflekk da jeg var 18år, kjente ingenting og over på null komma niks. Så jeg gjør heller det enn å tvile på en føflekk. Lykke til 😃

Anonymkode: 791e4...d32

Så bra :)  Har fjerna mange så er ikke redd for det :) Bare googlet "føflekk som klør" og da trengte jeg motsvar til det :)

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Prøv å smør med krem så huden holder seg myk, og evt dekk tilså den ikke gnisser. Da stopper kanskje kløen. 

Anonymkode: 1736f...e95

Annonse

Jeg har superangst for føflekkreft og har fjernet sikkert 10 stk for sikkerhets skyld. 

Til slutt sendte fastlegen min meg til en av norges beste hudleger for en totalvurdering. Han forklarte nøye rundt dette med føflekkreft. For det første er det vanligst med kreft i nye føflekker, ikke allerede eksisterende. Dessuten er det ekstremt sjeldent at eksisterende føflekker som bare klør uten andre endringer, er kreft. Kløe er ikke et symptom på kreft, sa han.

Så forhåpentligvis kan du ta det helt med ro, men alltid greit å fjerne når man er usikker, for den usikkerheten brenner seg ofte fast.

Anonymkode: 8f46b...f9f

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har superangst for føflekkreft og har fjernet sikkert 10 stk for sikkerhets skyld. 

Til slutt sendte fastlegen min meg til en av norges beste hudleger for en totalvurdering. Han forklarte nøye rundt dette med føflekkreft. For det første er det vanligst med kreft i nye føflekker, ikke allerede eksisterende. Dessuten er det ekstremt sjeldent at eksisterende føflekker som bare klør uten andre endringer, er kreft. Kløe er ikke et symptom på kreft, sa han.

Så forhåpentligvis kan du ta det helt med ro, men alltid greit å fjerne når man er usikker, for den usikkerheten brenner seg ofte fast.

Anonymkode: 8f46b...f9f

Det var gode nyheter :) Dette er jo en føflekk på ryggen, så ingen jeg ser hver dag eller er oppmerksom på. Jeg har en annen føflekk på ryggen som legen ba meg følge med på, men det er jo håpløst å følge med på noe man ikke har tilgang til å se :( Hun tok bilde av den da, så kan jo sjekke den i samme slengen når jeg skal inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...