Gå til innhold

Noen av dere som har feiret mannedagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, den gikk jeg glipp av, gitt.

Det er absolutt ting man kan kjempe for på vegne av mannen også, men historisk så er det ikke han som har blitt diskriminert og undertrykt. Derfor vil den nok aldri få samme symbolverdi som kvinnedagen. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har ikke fått med meg at det er mannedag 😅 Hva er det for en dag? Men nå feires hverken morsdag, farsdag eller valentine her, så den legger seg på «gidder ikke» lista med resten. 

Anonymkode: 5876b...b39

Mannedagen er det samme som kvinnedagen, bare for menn.

Menn kjemper for sine rettigheter blant annet når det kommer til barna hvor kvinner har flere rettigheter,  kvinner får ekstra poeng når de søker på enkelte mannsdominerte studier, menn ønsker det samme når det søker på kvinnedominerte studier og så videre.

Kjernen av saken er at kampen for likestilling bærer preg av hva kvinnene ønsker, og på en del områder har det gjort at ting har blitt mindre likestilt ved at kvinnene har flere/bedre rettigheter enn mennene.

Men, nå over til spørsmålet,  vi markerer ikke kvinnedagen hjemme,  det er noe som gjøres i det offentlige rom. Vi markerer derfor heller ikke mannedagen, men kunne godt ha tenkt meg en offentlige markering av den på lik linje med kvinnedagen 

Anonymkode: 17c7d...6a2

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hverken mannen min eller jeg bryr oss. Han visste ikke om det engang, der kan dere se forskjellen på menn og kvinner. 

Anonymkode: b496e...384

Det skal jo noe til å gå glipp av kvinnedagen som markeres over hele verden, kontra en nyoppfinnelse som svært få kjenner til.

Jeg tror ikke at det er behov for mannedag i Afganistan og Iran, for eksempel 

Annonse

MissSaigon skrev (12 minutter siden):

Det skal jo noe til å gå glipp av kvinnedagen som markeres over hele verden, kontra en nyoppfinnelse som svært få kjenner til.

Nei, ikke her heller. Er en del av woke-Norge. 

Anonymkode: b496e...384

MissSaigon skrev (40 minutter siden):

Nyoppfinnelse er den ikke akkurat, den ble første gang markert i Norge i 1988

Anonymkode: bd30a...752

MissSaigon skrev (58 minutter siden):

Nei, det tror ikke jeg heller. Men så har vi de drøyt 50.000 iranerne og afghanerne som bor i Norge, de kan feire sammen med 35,000 irakere, det kunne blitt en herlig feiring på nivå med en hel norsk storby! 

Anonymkode: 94036...dc2

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei, det tror ikke jeg heller. Men så har vi de drøyt 50.000 iranerne og afghanerne som bor i Norge, de kan feire sammen med 35,000 irakere, det kunne blitt en herlig feiring på nivå med en hel norsk storby! 

Anonymkode: 94036...dc2

Hvorfor kan de ikke feire sammen med alle menn? Hvorfor skal du begrense det til kun iranere, afghanere og irakere??

Mannedagen ble feiret ved å bli dumpet på melding 👏👏

Dagen før var det "elsker deg, gleder meg til å se deg i morgen", så våkner jeg til en laaang sms hvor han plutselig ikke er klar for et forhold, det gikk for fort bla bla bla..

Så jeg brukte dagen på å rydde ut tingene hans og gjøre heimen litt klar til førjulspynting. Litt Taylor Swift og Sigrid på høytaleren og børste av meg skuffelsen. Da fortsetter livet som singel alenemor, med verdens beste sønn da.

Anonymkode: 11275...55b

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Mannedagen ble feiret ved å bli dumpet på melding 👏👏

Dagen før var det "elsker deg, gleder meg til å se deg i morgen", så våkner jeg til en laaang sms hvor han plutselig ikke er klar for et forhold, det gikk for fort bla bla bla..

Så jeg brukte dagen på å rydde ut tingene hans og gjøre heimen litt klar til førjulspynting. Litt Taylor Swift og Sigrid på høytaleren og børste av meg skuffelsen. Da fortsetter livet som singel alenemor, med verdens beste sønn da.

Anonymkode: 11275...55b

For en drittsekk! Du har det bedre uten han

Anonymkode: 7421e...f68

Annonse

Har ikke feiret, men har merket meg flere oppslag i media, mange av dem med gode poeng. Det er supert om menn tar grep og utnytter denne dagen til å fremme viktige saker. Tidligere har det virket som om menns spesifikke problemer kun har blitt løftet frem i kommentarfelt rundt 8. mars. 

Anonymkode: 3e0fb...56c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...