Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #51 Del Skrevet 20. november 2024 Det kommer mer ref Se & Hør idag: Fra uavhengige kilder som kjenner saken, får Se og Hør opplyst at politiet har iverksatt full etterforskning av enda en voldtektsanmeldelse - fra en ny kvinne i 20-årene. Denne saken skal ikke tidligere ha vært kjent. Kvinnen - som skal være en bekjent av Marius Borg Høiby - blir i tilfelle den til nå sjette fornærmede. Denne hendelsen skal ha skjedd noen år tilbake i tid, i en by utenfor Oslo. Det skal være den pågående etterforskningen som har ledet til at den nye saken i dag, etter alt å dømme, blir kjent som en del av det samlede sakskomplekset mot Marius Borg Høiby. Anonymkode: fe890...373 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #52 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det kommer mer ref Se & Hør idag: Fra uavhengige kilder som kjenner saken, får Se og Hør opplyst at politiet har iverksatt full etterforskning av enda en voldtektsanmeldelse - fra en ny kvinne i 20-årene. Denne saken skal ikke tidligere ha vært kjent. Kvinnen - som skal være en bekjent av Marius Borg Høiby - blir i tilfelle den til nå sjette fornærmede. Denne hendelsen skal ha skjedd noen år tilbake i tid, i en by utenfor Oslo. Det skal være den pågående etterforskningen som har ledet til at den nye saken i dag, etter alt å dømme, blir kjent som en del av det samlede sakskomplekset mot Marius Borg Høiby. Anonymkode: fe890...373 Den har det vist versert mye rykter rundt, så da er det hold i de ryktene da ser det ut som. Anonymkode: ca5ed...9bb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 20. november 2024 #53 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Den voksne mannen beklaget og skulle gjenoppta behandling. Men like fint suser han rundt som før. Anonymkode: 53874...093 Det er faktisk ingenting foreldre kan gjøre for eller med en voksen mann. Det eneste kritikkverdige fra kongehuset i denne saken er den totale stillheten. Hadde de sendt ut en pressemelding eller tatt et kort intervju så hadde kritikken vært en helt annen, tror jeg. Slik det er nå så fremstår det som de ikke tar inn over seg at Magnus tross alt tilhører kongefamilien selv om han ikke har en rolle i den. Dette er ikke en stakkars rusmisbruker som har kommet skjevt ut, om det som kommer frem stemmer så er han jo prototypen på kvinnemishandler og forbryter. Jeg er spent på hvordan dette ender, jeg er redd for at det slett ikke går bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #54 Del Skrevet 20. november 2024 MissSaigon skrev (1 time siden): Det er faktisk ingenting foreldre kan gjøre for eller med en voksen mann. Det eneste kritikkverdige fra kongehuset i denne saken er den totale stillheten. Hadde de sendt ut en pressemelding eller tatt et kort intervju så hadde kritikken vært en helt annen, tror jeg. Slik det er nå så fremstår det som de ikke tar inn over seg at Magnus tross alt tilhører kongefamilien selv om han ikke har en rolle i den. Dette er ikke en stakkars rusmisbruker som har kommet skjevt ut, om det som kommer frem stemmer så er han jo prototypen på kvinnemishandler og forbryter. Jeg er spent på hvordan dette ender, jeg er redd for at det slett ikke går bra. Hva forventer folket at slottet skal si? Selvfølgelig er ikke dette bra for noen av partene, men så er det også slik at alle involverte står i en veldig tøff prosess. Så er det også slik at Marius nekter straffeskyld på flere punkter og hevder han selvbestemt blitt mishandlet av sin eks. Dette må politiet etterforske og finne ut av. De har uttalt at dette er en svært tøff tid for de, at det er alvorlige anklagelser og at de har tro på at politiet og rettssystemet etterforsker saken. Hva mer kan de si?? Skal de gå ut å si at vokdtekten var helt forferdelig? Han er siktet for dette, men nekter straffeskyld. Det er ikke gitt han har gjort alt det han er tiltalt for, det er nettopp derfor vi har et rettssystem som skal undersøke saken objektivt. det virker som hver gang det kommer en ny anklage om Marius så er det hylekor om at han må fengsles og mye hat mot foreldre og monarki. Folk må stoppe opp å tenke! Å være anklaget er ikke det samme som at han har gjort det. Ingen er dømt i denne saken, og la for all del familien få ro og fred og la politiet gjøre jobben sin. Hadde mitt voksne barn blitt anklaget for grove handlinger hadde nok jeg også hatt det veldig vondt. Det siste jeg hadde villet er å stå fram i alle kanaler og blottlegge både meg selv og barnet mitt. Og det tror jeg alle hadde følt det samme. Kongelig eller ei. MM er mor og er ikke forpliktet til å tyne seg ut til ulvene. Hun har også ei helse. Hva hun har visst/ ikke visst, hva hun har gjort eller ei, er det ingen som vet. Mest sannsynlig har hun nok kjempet lenge slik de fleste foreldre gjør. Men hun har ikke mulighet til å styre et voksen menneske hun heller- det klarer ingen. Jeg dømmer ingen, og stoler på at rettssystemet behandler saken profesjonelt og at det ikke har gått prestisje i saken. Folk skriker om at han får særbehandling til sin fordel. Vel, andre kriminelle blir skjermet og får ikke navnet sitt ut i media. Det er heller ikke lov å varsle en nabo om at den ny innflyttede naboen er pedofil f eks. Det er hensynsløs adferd. Så de sivile blir skjermet, men Marius hengt ut. Hvordan skal M leve videre etter alt dette? Hva med hans helse? Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #55 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hva forventer folket at slottet skal si? Selvfølgelig er ikke dette bra for noen av partene, men så er det også slik at alle involverte står i en veldig tøff prosess. Så er det også slik at Marius nekter straffeskyld på flere punkter og hevder han selvbestemt blitt mishandlet av sin eks. Dette må politiet etterforske og finne ut av. De har uttalt at dette er en svært tøff tid for de, at det er alvorlige anklagelser og at de har tro på at politiet og rettssystemet etterforsker saken. Hva mer kan de si?? Skal de gå ut å si at vokdtekten var helt forferdelig? Han er siktet for dette, men nekter straffeskyld. Det er ikke gitt han har gjort alt det han er tiltalt for, det er nettopp derfor vi har et rettssystem som skal undersøke saken objektivt. det virker som hver gang det kommer en ny anklage om Marius så er det hylekor om at han må fengsles og mye hat mot foreldre og monarki. Folk må stoppe opp å tenke! Å være anklaget er ikke det samme som at han har gjort det. Ingen er dømt i denne saken, og la for all del familien få ro og fred og la politiet gjøre jobben sin. Hadde mitt voksne barn blitt anklaget for grove handlinger hadde nok jeg også hatt det veldig vondt. Det siste jeg hadde villet er å stå fram i alle kanaler og blottlegge både meg selv og barnet mitt. Og det tror jeg alle hadde følt det samme. Kongelig eller ei. MM er mor og er ikke forpliktet til å tyne seg ut til ulvene. Hun har også ei helse. Hva hun har visst/ ikke visst, hva hun har gjort eller ei, er det ingen som vet. Mest sannsynlig har hun nok kjempet lenge slik de fleste foreldre gjør. Men hun har ikke mulighet til å styre et voksen menneske hun heller- det klarer ingen. Jeg dømmer ingen, og stoler på at rettssystemet behandler saken profesjonelt og at det ikke har gått prestisje i saken. Folk skriker om at han får særbehandling til sin fordel. Vel, andre kriminelle blir skjermet og får ikke navnet sitt ut i media. Det er heller ikke lov å varsle en nabo om at den ny innflyttede naboen er pedofil f eks. Det er hensynsløs adferd. Så de sivile blir skjermet, men Marius hengt ut. Hvordan skal M leve videre etter alt dette? Hva med hans helse? Anonymkode: a99a8...079 Du dømmer jo ofrene nord og ned. Så at du dømmer ingen, må du lenger ut på landet med. Anonymkode: ca5ed...9bb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #56 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva forventer folket at slottet skal si? Selvfølgelig er ikke dette bra for noen av partene, men så er det også slik at alle involverte står i en veldig tøff prosess. Så er det også slik at Marius nekter straffeskyld på flere punkter og hevder han selvbestemt blitt mishandlet av sin eks. Dette må politiet etterforske og finne ut av. De har uttalt at dette er en svært tøff tid for de, at det er alvorlige anklagelser og at de har tro på at politiet og rettssystemet etterforsker saken. Hva mer kan de si?? Skal de gå ut å si at vokdtekten var helt forferdelig? Han er siktet for dette, men nekter straffeskyld. Det er ikke gitt han har gjort alt det han er tiltalt for, det er nettopp derfor vi har et rettssystem som skal undersøke saken objektivt. det virker som hver gang det kommer en ny anklage om Marius så er det hylekor om at han må fengsles og mye hat mot foreldre og monarki. Folk må stoppe opp å tenke! Å være anklaget er ikke det samme som at han har gjort det. Ingen er dømt i denne saken, og la for all del familien få ro og fred og la politiet gjøre jobben sin. Hadde mitt voksne barn blitt anklaget for grove handlinger hadde nok jeg også hatt det veldig vondt. Det siste jeg hadde villet er å stå fram i alle kanaler og blottlegge både meg selv og barnet mitt. Og det tror jeg alle hadde følt det samme. Kongelig eller ei. MM er mor og er ikke forpliktet til å tyne seg ut til ulvene. Hun har også ei helse. Hva hun har visst/ ikke visst, hva hun har gjort eller ei, er det ingen som vet. Mest sannsynlig har hun nok kjempet lenge slik de fleste foreldre gjør. Men hun har ikke mulighet til å styre et voksen menneske hun heller- det klarer ingen. Jeg dømmer ingen, og stoler på at rettssystemet behandler saken profesjonelt og at det ikke har gått prestisje i saken. Folk skriker om at han får særbehandling til sin fordel. Vel, andre kriminelle blir skjermet og får ikke navnet sitt ut i media. Det er heller ikke lov å varsle en nabo om at den ny innflyttede naboen er pedofil f eks. Det er hensynsløs adferd. Så de sivile blir skjermet, men Marius hengt ut. Hvordan skal M leve videre etter alt dette? Hva med hans helse? Anonymkode: a99a8...079 De som kan mediehåndtering vet at det ikke nødvendigvis handler om HVA du kan si, men AT du sier noe. At du tar kontroll over historien og spekulasjonene. Pr nå har ikke slottet eller familien sagt noe som helst egentlig. Det lille de har uttalt har de kun motvillig sagt i forbifarten fordi pressen har vært på. De kunne valgt å sende ut en pressemelding, innkalle til en pressekonferanse, uttale seg via egne SOME-kanaler osv. For di av oss som er gamle nok, så husker vi hvordan spekulasjonene om MMs livsstil i ungdommen nærmest stoppet opp da slottet endelig tok kontroll og innkalte til pressekonferanse før bryllupet. Og man skal ikke lenger enn 3/4 år siden hvor vi s hvordan spekulasjonene om prinsesse Kate stoppet da slottet endelig ga en uttaleser til media om hennes kreftsykdom. Anonymkode: 8bee0...e86 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 20. november 2024 #57 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva forventer folket at slottet skal si? Selvfølgelig er ikke dette bra for noen av partene, men så er det også slik at alle involverte står i en veldig tøff prosess. Så er det også slik at Marius nekter straffeskyld på flere punkter og hevder han selvbestemt blitt mishandlet av sin eks. Dette må politiet etterforske og finne ut av. De har uttalt at dette er en svært tøff tid for de, at det er alvorlige anklagelser og at de har tro på at politiet og rettssystemet etterforsker saken. Hva mer kan de si?? Skal de gå ut å si at vokdtekten var helt forferdelig? Han er siktet for dette, men nekter straffeskyld. Det er ikke gitt han har gjort alt det han er tiltalt for, det er nettopp derfor vi har et rettssystem som skal undersøke saken objektivt. det virker som hver gang det kommer en ny anklage om Marius så er det hylekor om at han må fengsles og mye hat mot foreldre og monarki. Folk må stoppe opp å tenke! Å være anklaget er ikke det samme som at han har gjort det. Ingen er dømt i denne saken, og la for all del familien få ro og fred og la politiet gjøre jobben sin. Hadde mitt voksne barn blitt anklaget for grove handlinger hadde nok jeg også hatt det veldig vondt. Det siste jeg hadde villet er å stå fram i alle kanaler og blottlegge både meg selv og barnet mitt. Og det tror jeg alle hadde følt det samme. Kongelig eller ei. MM er mor og er ikke forpliktet til å tyne seg ut til ulvene. Hun har også ei helse. Hva hun har visst/ ikke visst, hva hun har gjort eller ei, er det ingen som vet. Mest sannsynlig har hun nok kjempet lenge slik de fleste foreldre gjør. Men hun har ikke mulighet til å styre et voksen menneske hun heller- det klarer ingen. Jeg dømmer ingen, og stoler på at rettssystemet behandler saken profesjonelt og at det ikke har gått prestisje i saken. Folk skriker om at han får særbehandling til sin fordel. Vel, andre kriminelle blir skjermet og får ikke navnet sitt ut i media. Det er heller ikke lov å varsle en nabo om at den ny innflyttede naboen er pedofil f eks. Det er hensynsløs adferd. Så de sivile blir skjermet, men Marius hengt ut. Hvordan skal M leve videre etter alt dette? Hva med hans helse? Anonymkode: a99a8...079 Om du klarer å lese det jeg faktisk skriver og ikke det du tillegger meg så ser du at jeg skriver mye av det samme som du gjør her. Kongefamilien er offentlige personer, lik det eller ikke, og det forventes at de kommenterer stort og smått vedrørende familien. Det er ingen (som jeg har sett) som mener at de skal kommentere siktelsene spesifikt, men en eller annen form for offentlig uttalelse burde de kommet med. Akkurat hva som burde sies har de kommunikasjonsrådgivere som vet bedre enn noen av oss her inne. Og du selv dømmer jo så det lyser her i denne tråden. Du stiller spørsmål ved de fornærmedes hensikt, om de snakker sant og hvorfor de oppfører seg som de gjør. Så må jeg si at noe av det som bekymrer meg minst ved denne saken er Høibys helse. Hadde han "bare" slitt med rus og psykiske utfordringer hadde det vært en helt annen sak, men når det viser seg at han blir siktet for vold og voldtekt av flere (alle?) kvinner han har hatt kontakt med de siste årene, i tillegg til de andre bruddene, så viser han at det langt fra kun er rusen som gjør han til den han er. Han virker til å ha en oppfatning om at samfunnets lover, regler og normer ikke gjelder han. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 20. november 2024 #58 Del Skrevet 20. november 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Det som diskuteres i denne tråden er saker som er diskutert i aviser og andre underholdningssider rundt om i Norge og dermed er dette ikke spekulasjoner. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #59 Del Skrevet 20. november 2024 Ikke spekulasjon og diskuterer på underholdningsside- Se & Hør melder om at han trolig vil bli siktet for enda en voldtekt, i tillegg til den som allerede er ute: Marius Borg Høiby: Ny voldtektssak og varetektsfengsling, erfarer Se og Hør Anonymkode: fe890...373 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #60 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva forventer folket at slottet skal si? Selvfølgelig er ikke dette bra for noen av partene, men så er det også slik at alle involverte står i en veldig tøff prosess. Så er det også slik at Marius nekter straffeskyld på flere punkter og hevder han selvbestemt blitt mishandlet av sin eks. Dette må politiet etterforske og finne ut av. De har uttalt at dette er en svært tøff tid for de, at det er alvorlige anklagelser og at de har tro på at politiet og rettssystemet etterforsker saken. Hva mer kan de si?? Skal de gå ut å si at vokdtekten var helt forferdelig? Han er siktet for dette, men nekter straffeskyld. Det er ikke gitt han har gjort alt det han er tiltalt for, det er nettopp derfor vi har et rettssystem som skal undersøke saken objektivt. det virker som hver gang det kommer en ny anklage om Marius så er det hylekor om at han må fengsles og mye hat mot foreldre og monarki. Folk må stoppe opp å tenke! Å være anklaget er ikke det samme som at han har gjort det. Ingen er dømt i denne saken, og la for all del familien få ro og fred og la politiet gjøre jobben sin. Hadde mitt voksne barn blitt anklaget for grove handlinger hadde nok jeg også hatt det veldig vondt. Det siste jeg hadde villet er å stå fram i alle kanaler og blottlegge både meg selv og barnet mitt. Og det tror jeg alle hadde følt det samme. Kongelig eller ei. MM er mor og er ikke forpliktet til å tyne seg ut til ulvene. Hun har også ei helse. Hva hun har visst/ ikke visst, hva hun har gjort eller ei, er det ingen som vet. Mest sannsynlig har hun nok kjempet lenge slik de fleste foreldre gjør. Men hun har ikke mulighet til å styre et voksen menneske hun heller- det klarer ingen. Jeg dømmer ingen, og stoler på at rettssystemet behandler saken profesjonelt og at det ikke har gått prestisje i saken. Folk skriker om at han får særbehandling til sin fordel. Vel, andre kriminelle blir skjermet og får ikke navnet sitt ut i media. Det er heller ikke lov å varsle en nabo om at den ny innflyttede naboen er pedofil f eks. Det er hensynsløs adferd. Så de sivile blir skjermet, men Marius hengt ut. Hvordan skal M leve videre etter alt dette? Hva med hans helse? Anonymkode: a99a8...079 Han har jo tilstått en del av det da, ikke vanskelig å skjønne at resten og så, pluss alt vi ikke vet, også er gjort av ham. Udyr. Anonymkode: 5d87e...434 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #61 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De som kan mediehåndtering vet at det ikke nødvendigvis handler om HVA du kan si, men AT du sier noe. At du tar kontroll over historien og spekulasjonene. Pr nå har ikke slottet eller familien sagt noe som helst egentlig. Det lille de har uttalt har de kun motvillig sagt i forbifarten fordi pressen har vært på. De kunne valgt å sende ut en pressemelding, innkalle til en pressekonferanse, uttale seg via egne SOME-kanaler osv. For di av oss som er gamle nok, så husker vi hvordan spekulasjonene om MMs livsstil i ungdommen nærmest stoppet opp da slottet endelig tok kontroll og innkalte til pressekonferanse før bryllupet. Og man skal ikke lenger enn 3/4 år siden hvor vi s hvordan spekulasjonene om prinsesse Kate stoppet da slottet endelig ga en uttaleser til media om hennes kreftsykdom. Anonymkode: 8bee0...e86 De kongelige er rådet til å ikke gå ut med noe, og de følger de rådene de har fått. Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #62 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De som kan mediehåndtering vet at det ikke nødvendigvis handler om HVA du kan si, men AT du sier noe. At du tar kontroll over historien og spekulasjonene. Pr nå har ikke slottet eller familien sagt noe som helst egentlig. Det lille de har uttalt har de kun motvillig sagt i forbifarten fordi pressen har vært på. De kunne valgt å sende ut en pressemelding, innkalle til en pressekonferanse, uttale seg via egne SOME-kanaler osv. For di av oss som er gamle nok, så husker vi hvordan spekulasjonene om MMs livsstil i ungdommen nærmest stoppet opp da slottet endelig tok kontroll og innkalte til pressekonferanse før bryllupet. Og man skal ikke lenger enn 3/4 år siden hvor vi s hvordan spekulasjonene om prinsesse Kate stoppet da slottet endelig ga en uttaleser til media om hennes kreftsykdom. Anonymkode: 8bee0...e86 En kan ikke smmenligne en kreftsykdom og det som høiby er siktet for. Høiby er heller ikke kongelig eller har noen tittel. Å uttale seg i media når det pågår en politietterforskning har de blitt frarådet til. De forteller at det er tungt for familien og alle berørte, men at de stoler på at politiet gjør jobben sin. Mer kan de ikke si. Hva vil folk at de skal si? Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #63 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han har jo tilstått en del av det da, ikke vanskelig å skjønne at resten og så, pluss alt vi ikke vet, også er gjort av ham. Udyr. Anonymkode: 5d87e...434 Dummeste jeg har hørt. Så om han har gjort A så har han helt sikkert gjort B og C også? Rettssystemet i Norge fungerer heldigvis slik at folk blir dømt når det er sterke beviser på at siktende har gjort det man er tiltalt for. Hele Norge hatet Kristiansen, fordi mediene hadde lagt føringer for folks oppfatning av saken. Så var det justismord. Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #64 Del Skrevet 20. november 2024 MissSaigon skrev (3 timer siden): Om du klarer å lese det jeg faktisk skriver og ikke det du tillegger meg så ser du at jeg skriver mye av det samme som du gjør her. Kongefamilien er offentlige personer, lik det eller ikke, og det forventes at de kommenterer stort og smått vedrørende familien. Det er ingen (som jeg har sett) som mener at de skal kommentere siktelsene spesifikt, men en eller annen form for offentlig uttalelse burde de kommet med. Akkurat hva som burde sies har de kommunikasjonsrådgivere som vet bedre enn noen av oss her inne. Og du selv dømmer jo så det lyser her i denne tråden. Du stiller spørsmål ved de fornærmedes hensikt, om de snakker sant og hvorfor de oppfører seg som de gjør. Så må jeg si at noe av det som bekymrer meg minst ved denne saken er Høibys helse. Hadde han "bare" slitt med rus og psykiske utfordringer hadde det vært en helt annen sak, men når det viser seg at han blir siktet for vold og voldtekt av flere (alle?) kvinner han har hatt kontakt med de siste årene, i tillegg til de andre bruddene, så viser han at det langt fra kun er rusen som gjør han til den han er. Han virker til å ha en oppfatning om at samfunnets lover, regler og normer ikke gjelder han. Hva tror du skjer i retten? Tror du ikke at ofrene må forklare seg? At det stilles spørsmål ved deres beskyldninger? Hvorfor jenta ville låne bilen til en hun har fått besøksforbud mot? Hvor redd er hun for høiby? Hvorfor sette seg i en bil med han? Hvorfor ta kontakt med han for å låne bil? Alle slike spørsmål kommer frem i retten. ALT kommer fram fra forsvarere på begge sider. I retten skal sannheten fram, og han skal dømmes / frikjennes etter bevisgrunnlaget. Hva han «virker som» som du skriver er irrelevant, i en rettsak kommer hans forklaringer, vitner osv frem. Så må du huske på det at om politiet får en anmeldelse av en random kvinne til som sier han har kysset henne mot hennes vilje på et utested, og befølt henne for 6 mnd siden etter alle videoovervåkningene er slettet (om det er sant eller ikke) vil dette komme ut i media, og alle henger seg på MOT Høiby. En må være kritisk begge veier. Det er en grunn for at vi har et rettssystem Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #65 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du dømmer jo ofrene nord og ned. Så at du dømmer ingen, må du lenger ut på landet med. Anonymkode: ca5ed...9bb På hvilke måte dømmer jeg ofrene nord og ned? Jeg stiller kritiske spørsmål. Jeg er mer forundret over alle de tusen hatkommentarene mot Marius, mor og slottet basert på beskyldninger. Til og med far til Marius er lynsjet i kommentarfeltene fordi han ikke har vært synlig i media. For det jeg og alle andre vet kan han være en stor støttespiller i saken. Men folk tror kun det de ser og ikke ser i media Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #66 Del Skrevet 20. november 2024 Nå har det kommet enda en siktelse om voldtekt. Også en videosnutt som høiby selv hadde på tlf sin. Hans forsvarer er rasende på politiet, og sier de ikke finner noe straffbart på denne videoen, og at siktelsen er feil. For å få han varetektsfengslet må det være sterkere bevis enn som så. De kan ikke bare fengsle han fordi hele Norge skriver det i kommentarfeltet. Har en følelse om at sannheten i hele denne saken er en plass i mellom Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #67 Del Skrevet 20. november 2024 Det blir sikkert veldig god stemning på slottet ved neste familiemiddag. Anonymkode: 047ce...48c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #68 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå har det kommet enda en siktelse om voldtekt. Også en videosnutt som høiby selv hadde på tlf sin. Hans forsvarer er rasende på politiet, og sier de ikke finner noe straffbart på denne videoen, og at siktelsen er feil. For å få han varetektsfengslet må det være sterkere bevis enn som så. De kan ikke bare fengsle han fordi hele Norge skriver det i kommentarfeltet. Har en følelse om at sannheten i hele denne saken er en plass i mellom Anonymkode: a99a8...079 Litt spesielt at forsvarerne til Høiby ønsker å ha pressen tilstede fordi de mener det som har kommer frem i media er så unyansert at det vil være det beste om de er der og får med seg alt og ikke bare det politiet forteller... Anonymkode: fb1dc...4b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #69 Del Skrevet 20. november 2024 Det etterforskes en tredje voldekt og, er dey bare toppen av isfjellet dette tro. Anonymkode: ca5ed...9bb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #70 Del Skrevet 20. november 2024 Slottet må ta stilling til en hel del ting her. De trenger absolutt ikke uttrykke noe standapunkt i straffesakene, eller gi hjerte-smerte-intervjuer fra mammahjertet. MEN denne mannen, som nå er siktet for en hel del svært alvorlige forhold, har hatt tilhold på Skaugum og bodd gratis (?) dvs. hans livsopphold er i beste fall delvis finansiert av oss skattebetalere. Mor har håndtert situasjonen klønete og tatt direkte kontakt med sakens fornærmede - svært uheldig som mor til siktet, men helt fullstendig ubegripelig uklokt i rollen som landets kronprinsesse. Landets øverste statsoverhoder og arvinger har trolig kjent til straffbare forhold som har foregått på deres eiendom, uten å varsle. Disse forholdene er problematiske i et demokrati, og det er det helt uavhengig av at dette helt sikkert er megakrevende for dem som privatpersoner. Anonymkode: 6e055...581 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #71 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Slottet må ta stilling til en hel del ting her. De trenger absolutt ikke uttrykke noe standapunkt i straffesakene, eller gi hjerte-smerte-intervjuer fra mammahjertet. MEN denne mannen, som nå er siktet for en hel del svært alvorlige forhold, har hatt tilhold på Skaugum og bodd gratis (?) dvs. hans livsopphold er i beste fall delvis finansiert av oss skattebetalere. Mor har håndtert situasjonen klønete og tatt direkte kontakt med sakens fornærmede - svært uheldig som mor til siktet, men helt fullstendig ubegripelig uklokt i rollen som landets kronprinsesse. Landets øverste statsoverhoder og arvinger har trolig kjent til straffbare forhold som har foregått på deres eiendom, uten å varsle. Disse forholdene er problematiske i et demokrati, og det er det helt uavhengig av at dette helt sikkert er megakrevende for dem som privatpersoner. Anonymkode: 6e055...581 Hva vet du om disse jentene? Hvis jeg beskylder deg for å slå meg så er det en sannhet? Beskyldninger trenger ikke stemme. At Marius har er problem virker tydelig da kronprinsen går ut å forteller at de har prøvd lenge å skaffe han hjelp. Men for å dømme noen må det foreligge bevis. Heldigvis! Hvis ikke hadde rettsstaten vært en skandale. Anonymkode: a99a8...079 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 20. november 2024 #72 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hva vet du om disse jentene? Hvis jeg beskylder deg for å slå meg så er det en sannhet? Beskyldninger trenger ikke stemme. At Marius har er problem virker tydelig da kronprinsen går ut å forteller at de har prøvd lenge å skaffe han hjelp. Men for å dømme noen må det foreligge bevis. Heldigvis! Hvis ikke hadde rettsstaten vært en skandale. Anonymkode: a99a8...079 Og hva vet DU om disse jentene?Det foreligger videoopptak, opptak av truende telefonsamtaler, bilder og han har selv innrømmet vold. Likevel ønsker du å mistenkeliggjøre jentene, istedet for å legge skylden der den hører hjemme. SKREMMENDE!RETT OG SLETT SKREMMENDE! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #73 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hva vet du om disse jentene? Hvis jeg beskylder deg for å slå meg så er det en sannhet? Beskyldninger trenger ikke stemme. At Marius har er problem virker tydelig da kronprinsen går ut å forteller at de har prøvd lenge å skaffe han hjelp. Men for å dømme noen må det foreligge bevis. Heldigvis! Hvis ikke hadde rettsstaten vært en skandale. Anonymkode: a99a8...079 Det er lydopptak av trusler og diverse, og han har innrømt vold. Anonymkode: ca5ed...9bb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #74 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Hva vet du om disse jentene? Hvis jeg beskylder deg for å slå meg så er det en sannhet? Beskyldninger trenger ikke stemme. At Marius har er problem virker tydelig da kronprinsen går ut å forteller at de har prøvd lenge å skaffe han hjelp. Men for å dømme noen må det foreligge bevis. Heldigvis! Hvis ikke hadde rettsstaten vært en skandale. Anonymkode: a99a8...079 Følger du i det hele tatt med på saken? Anonymkode: ca5ed...9bb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2024 #75 Del Skrevet 20. november 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva vet du om disse jentene? Hvis jeg beskylder deg for å slå meg så er det en sannhet? Beskyldninger trenger ikke stemme. At Marius har er problem virker tydelig da kronprinsen går ut å forteller at de har prøvd lenge å skaffe han hjelp. Men for å dømme noen må det foreligge bevis. Heldigvis! Hvis ikke hadde rettsstaten vært en skandale. Anonymkode: a99a8...079 Hvis du leser teksten jeg skrev én gang til, vil du se at de tre forholdene jeg viser til ikke handler om noen av de unge kvinnene, men om dårlige vurderinger som er gjorde av folk rundt den siktede. Merk at jeg overhodet ikke skriver at han er skyldig, for han er ikke dømt. De handler uklokt i lys av en alvorlig siktelse. Anonymkode: 6e055...581 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450972-mye-som-skurrer-i-den-saken-her/page/3/#findComment-150158249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå