Gå til innhold

Trives ikke på jobb... Kan legen hjelpe på noen måte?

Anbefalte innlegg

Sliter veldig i ganske ny jobb, har vært her snart et år. Gruer meg til jobb h er eneste dag, sover dårlig og spiser lite. Er fryktelig sliten. Alt er egentlig veldig ok her på jobben, gode kolleger, god lønn, gode avtaler, men det er et eller annet som gjør at jeg ikke trives. Er ikke lett å få ny jobb heller.

Men er det noe legen kan hjelpe med? Om man kan snakke med noen ang trivsel? Noen som har erfaring? 

Anonymkode: cf061...d15

Fortsetter under...

Tenker du at legen skal henvise deg til psykolog?

først og fremst bør du snakke med arbeidsgiver. Blant annet for å finne ut av hva song gjør at du ikke trives. Deretter kan du kontakte bedriftshelsetjenesten dersom dere har det. Du kan jo også se om du finner en privatpraktiserende samtaleterapeut

Anonymkode: bae80...b87

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Sliter veldig i ganske ny jobb, har vært her snart et år. Gruer meg til jobb h er eneste dag, sover dårlig og spiser lite. Er fryktelig sliten. Alt er egentlig veldig ok her på jobben, gode kolleger, god lønn, gode avtaler, men det er et eller annet som gjør at jeg ikke trives. Er ikke lett å få ny jobb heller.

Men er det noe legen kan hjelpe med? Om man kan snakke med noen ang trivsel? Noen som har erfaring? 

Anonymkode: cf061...d15

Hvis du gruer og mistrives på grunn av egne krav til deg selv, nytter det ikke å bytte jobb. Har jobben din tilbud om bedriftshelsetjeneste? Ville også snakket med arbeidsgiver om dette. 

Anonymkode: 59227...9d0

Jeg skjønner ikke helt hvordan legen skal kunne hjelpe deg med at du ikke trives på jobb? Legen har jo ingen påvirkning på arbeidsplassen din. Du må finne ut hva konkret det er som gjør at du ikke trives, og agere ut fra det.

Er det sikker på at det er jobben, og ikke noe i livet ditt ellers, som gjør at du har det vanskelig?

Anonymkode: 2c338...aac

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...