Gå til innhold

Faktisk enig med Krf angående kjønnsidentitet

Anbefalte innlegg

Det er ikke ofte jeg kan stille meg bak deres politikk, men her er jeg rungende enig. I sin iver etter å være woke og inkluderende skapes det mange bittesmå bokser som våre barn og unge må ta stilling til om hvor de hører til i altfor ung alder. Jeg tror at det finnes noen som genuint føler at de er født i feil kropp, men at det er så mange som man ser nå, i tillegg til ikke-binære og alt, tror jeg ikke stemmer. 

Min svogerforskning etter å ha fulgt fire barn gjennom tenårene og hatt utallige venner innom huset så er det de barna som sliter på andre områder, kanskje med mobbing eller vanskelige hjemmeforhold, som lefler med å teste ut disse forskjellige boksene. Av alle som har betegnet seg som hen så er det kun èn som faktisk har tatt steget helt ut og som nå lever som det kjønnet som var riktig for han. 

Jeg tror vi gjør barna våre en bjørnetjeneste med å legge så veldig til rette for at alle følelser skal ses på med lupe. La barn og unge få finne ut av ting selv, og vær klar den dagen de trenger hjelp, men ikke press på problemer som kanskje ikke trenger å være der i den mest sårbare og usikre tiden i livet.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/nyM3q5/krf-vil-ha-slutt-paa-undervisning-om-kjoennsidentitet-i-skolen

Fortsetter under...

Jeg er enig i at boksene har blitt mye smalere enn de var. Meg som tenåring hadde slitt i dag tror jeg, for jeg var ikke som alle andre jenter, i dag hadde jeg vel blitt satt i en eller annen boks regner jeg med. Det er en trist utvikling som har skjedd.

Anonymkode: 1fd9f...128

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er en utprøving på linje med goth og tensing. 

Anonymkode: bcc19...55f

Det er det slett ikke.

Goth og tensing er noe ungdommene selv vil. Trans er noe foreldre og skole og media hausser opp og pusher på ungene sine.

Bare for et par år siden var stemningen helt annen her inne, det var bare sååå bra at de unge fikk lov å bytte kjønn altså. 

Anonymkode: 74980...dbf

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er det slett ikke.

Goth og tensing er noe ungdommene selv vil. Trans er noe foreldre og skole og media hausser opp og pusher på ungene sine.

Bare for et par år siden var stemningen helt annen her inne, det var bare sååå bra at de unge fikk lov å bytte kjønn altså. 

De fleste mener vel at det er bra at det er enklere å få gjennomført det for de få som virkelig har behov for det. Utfordringen er bare at man ikke lar ungdommen få finne ut av ting selv før man skal forstå dem ihjel. 

De som jeg kjenner som har skiftet kjønn medisinsk og juridisk har familiene visst om helt fra barnsben. Om man begynner å kjenne på ting i 12-13 års alderen bør man ha is i magen og la ungdommene få litt tid til å utvikle seg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er enig i at boksene har blitt mye smalere enn de var. Meg som tenåring hadde slitt i dag tror jeg, for jeg var ikke som alle andre jenter, i dag hadde jeg vel blitt satt i en eller annen boks regner jeg med. Det er en trist utvikling som har skjedd.

Anonymkode: 1fd9f...128

Enig, boksene er blitt så små at det er jo umulig å passe inn noe sted. 

Jeg har en sønn som i et møte med helsepersonell på BUP i småskolealder høylytt utbasunerte at han ville bli jente og få bort gutteutstyret. Han hatet gutteutstyret og bla bla bla. Hadde de hørt på ham og ikke fått forklaring fra meg på hvorfor, han ville ikke si hvorfor, og hadde ikke jeg visst grunnen kunne jo de og jeg trodd han virkelig ønsket dette. 

Grunnen var så enkel som at han gjentatte ganger hadde kløpet utstyret sitt på et dårlig sykkelsete. Og i hans enkle verden ville ikke han risikere å klype seg på det hver dag han skulle sykle. 

Når vi byttet setet var problemet løst, men den tanken om å bytte sete istedenfor kjønn hadde ikke gan tenkt på😅

Anonymkode: 9105b...8e9

MissSaigon skrev (10 minutter siden):

De fleste mener vel at det er bra at det er enklere å få gjennomført det for de få som virkelig har behov for det.

Nei.

De fleste oppegående mennesker som tror mer på forskning enn på idealisme synes det er svært bra at det finnes seriøs faglig kompetanse som kan gjøre det mindre enkelt.

MissSaigon skrev (12 minutter siden):

De som jeg kjenner som har skiftet kjønn medisinsk og juridisk har familiene visst om helt fra barnsben. Om man begynner å kjenne på ting i 12-13 års alderen bør man ha is i magen og la ungdommene få litt tid til å utvikle seg. 

Nettopp. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei.

De fleste oppegående mennesker som tror mer på forskning enn på idealisme synes det er svært bra at det finnes seriøs faglig kompetanse som kan gjøre det mindre enkelt.

Mer eller mindre enkelt kommer vel an på tidsperspektivet. Jeg husker da man ikke fikk skifte kjønn før man var vel og voksen, med resultat av at spesielt de som identifiserte seg som kvinner fikk et svært mandig utseende til tross for "riktig kjønnsorgan". Når det er riktig så er det jo viktig å få gjennomført behandling slik at ikke hele ungdomstiden og ung voksen går bort i å ikke passe inn. 

Jeg er enig i at grensen for inngrep bør være høy, og at fagmiljøet må komme mer og sterkere på banen. 

MissSaigon skrev (1 time siden):

Mer eller mindre enkelt kommer vel an på tidsperspektivet. Jeg husker da man ikke fikk skifte kjønn før man var vel og voksen, med resultat av at spesielt de som identifiserte seg som kvinner fikk et svært mandig utseende til tross for "riktig kjønnsorgan". Når det er riktig så er det jo viktig å få gjennomført behandling slik at ikke hele ungdomstiden og ung voksen går bort i å ikke passe inn. 

Jeg er enig i at grensen for inngrep bør være høy, og at fagmiljøet må komme mer og sterkere på banen. 

OK, hvis du med enklere mener tidligere, så kan jeg være enig.

Trodde du mente enklere som færre krav skal være oppfylt.

Hva angår dette med å passe inn, kunne man også gjort det mye enklere for alle og enhver, hvis man lot mennesker være som de var, i stedet for å kreve at kjønnshormoner og kjønnsorganer ble endret for å passe til utseendet og interesser, før man passet inn. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig, boksene er blitt så små at det er jo umulig å passe inn noe sted. 

Jeg har en sønn som i et møte med helsepersonell på BUP i småskolealder høylytt utbasunerte at han ville bli jente og få bort gutteutstyret. Han hatet gutteutstyret og bla bla bla. Hadde de hørt på ham og ikke fått forklaring fra meg på hvorfor, han ville ikke si hvorfor, og hadde ikke jeg visst grunnen kunne jo de og jeg trodd han virkelig ønsket dette. 

Grunnen var så enkel som at han gjentatte ganger hadde kløpet utstyret sitt på et dårlig sykkelsete. Og i hans enkle verden ville ikke han risikere å klype seg på det hver dag han skulle sykle. 

Når vi byttet setet var problemet løst, men den tanken om å bytte sete istedenfor kjønn hadde ikke gan tenkt på😅

Anonymkode: 9105b...8e9

Dette synes jeg er en flåsete kommentar, og en kommentar som bagatelliserer de problemene mange unge står i. En indre konflikt om identitet handler selvfølgelig ikke om noe så banalt som å måtte bytte sykkelsete.

Anonymkode: bd5b1...0b6

Hva med p heller se etter årsaker til at det er så stor økning i unge som oppfatter de har annen kjønnsidentitet enn det vi tenker de er født med? Hva med å heller kikke etter løsninger? Handler det om miljøgifter? Hormonhermende stoffer vi påvirkes av? Noe annet? Hva da? 
Hvorfor tro at dette handler kun om hvilke bokser folk skal puttes inn i? Hvorfor tar dere utgangspunkt i at dette er lette valg og enkle bekymringer?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med p heller se etter årsaker til at det er så stor økning i unge som oppfatter de har annen kjønnsidentitet enn det vi tenker de er født med? Hva med å heller kikke etter løsninger? Handler det om miljøgifter? Hormonhermende stoffer vi påvirkes av? Noe annet? Hva da? 
Hvorfor tro at dette handler kun om hvilke bokser folk skal puttes inn i? Hvorfor tar dere utgangspunkt i at dette er lette valg og enkle bekymringer?

Jeg syns ikke at noen antyder at dette gjelder lette valg og enkle bekymringer. Jeg mener tvert mot at flere ser at man må se barna på en annen måte før man setter i gang hele prosessen, som kan være svært overveldende og kanskje vanskelig for en tenåring å stoppe om tvilen melder seg.

Å lytte til barna uten å prøve å geleide dem inn på en viss vei er hele poenget med kommentaren min. Flere og flere leger går jo ut med bekymring om dagens praksis. 

Vi mennesker skal blande oss inn i alt, ikke en gang naturen er bra nok lenger. Det er normalt å være usikker og utforskende i mange år. Noen kan utvikle seg hele livet, og finne ut noe om seg selv i godt voksen alder. Men de aller fleste er helt etter normen fra krybbe til grav.

Jeg synes det er bare tull å grafse i hodet på små barn og dytte inn tvilsom kunnskap fra såkalte eksperter. Det holder i massevis å lære dem å være respektfulle og aksepterende overfor de og det som er annerledes. Nysgjerrighet har unger veldig mye av fra naturen sin side. La de utforske på egen hånd. Og, når de er gamle nok, finner de sin vei. 

Anonymkode: 67759...004

De skriver så mye skrokk og idioti, disse transfobene. Kan ikke være godt å være så fordomsfull.

https://ksu.no/artikler/leserinnlegg/126283-hvordan-radikal-kjonnsideologi-erobret-20244117

Anonymkode: 9fcdc...627

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...