Gå til innhold

Tanker rundt dette med to foreldre

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du må virkelig gi deg! Tilogmed dette får du vridd til at andre er slemme med deg. At far hadde lyst å ha en tur med sønnen selv om du også hadde bestilt tur. Så ingenting er bra nok for deg om du ikke er først, best og alles første prioritet. 

Skjerp deg! 

Anonymkode: d2253...c15

Det er jeg aldri. Og det vet jeg jo, men kan du ikke se hva jeg prøver å si? 

Anonymkode: e0c6a...bda

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Det er så utrolig stusslig du klarer å fremlegge din egen situasjon. Det er nesten ikke til å tro og det virker som om du lever best når du har noe å klage over. Det er da KUN positivt at gutten planlegger tur med kompiser! Hvordan KLARER du å se negativt på det? 

Han var på tur i år med kompiser og det var supert for han og skal til neste år og. Og gleder meg så på hans vegne til det. 

Det jeg synes er vemodig og fint er at han er så stor at kanskje det ikke blir mer tur med meg. Og hvem skal jeg reise med da? Og at han er voksen snart. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det er jeg aldri. Og det vet jeg jo, men kan du ikke se hva jeg prøver å si? 

Alle kan kjenne på at noen tilbyr mer eller annet enn det vi kan, forskjellen er at du aldri gir slipp men tvert i mot degger for misnøyen. ‘Du glemmer aldri’ at far også tok med ungdommen på tur, men du glemmer visst ganske raskt at dere hadde en fin ferie. Ingentig er godt nok for deg. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Alle kan kjenne på at noen tilbyr mer eller annet enn det vi kan, forskjellen er at du aldri gir slipp men tvert i mot degger for misnøyen. ‘Du glemmer aldri’ at far også tok med ungdommen på tur, men du glemmer visst ganske raskt at dere hadde en fin ferie. Ingentig er godt nok for deg. 

Godt å høre. For får litt inntrykk at det er bare meg som har sånne tanker og følelser. Du har rett i at jeg ikke har glemt det. Men har heller ikke glemt vår fine tur. Så nettopp på bilder og film fra turen vår nå. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre. For får litt inntrykk at det er bare meg som har sånne tanker og følelser. Du har rett i at jeg ikke har glemt det. Men har heller ikke glemt vår fine tur. Så nettopp på bilder og film fra turen vår nå. 

Det er vel menneskelig å ha sånne tanker? 

Men du må jo utvikle deg MED ungen. Du kan ikke forvente at en ungdom gidder å sitte 1-2 uker i Syden med mamma om sommeren. 

Nå er det kanskje helgeturer som er tingen. Eller ingen reising i det hele tatt. Sånn er det en periode med ungdom i hus. Kanskje det er dagsopplevelser dere  kan gjøre og dele nå? Eller et spill dere kan game sammen, hvis han gamer. 

Anonymkode: 56fbe...0b1

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Men du må jo utvikle deg MED ungen. Du kan ikke forvente at en ungdom gidder å sitte 1-2 uker i Syden med mamma om sommeren. 

Nå er det kanskje helgeturer som er tingen. Eller ingen reising i det hele tatt. Sånn er det en periode med ungdom i hus. Kanskje det er dagsopplevelser dere  kan gjøre og dele nå? Eller et spill dere kan game sammen, hvis han gamer. 

Anonymkode: 56fbe...0b1

Jeg prøver å tenke gjøre det og. Skjønner at han ikke vil til syden med mamma og det er supert at han skal med venner. 

Jeg kommer med noen flere tanker her. Nå blir han snart 18. Og igjen blir jeg taperen. Jeg kan gi ca 1000 kr. Vet ikke hva far gir der. På 16 års dagen reiste de på storbyferie. Og jeg ga ca 1000 kr. Det er han som har øvelsekjørt og de har knyttet nok et bånd der. Og det er han og familien på den siden som har bidratt der. Jeg har klart noen tusen lapper og har ikke lappen. Jeg føler meg bare så mislykket. Skjønner dere grunnen? 

Jeg tipper at hvis du hadde overøst han med kjærlighet, gode samtaler og hyggelige hverdagsstunder så hadde han vært mer enn fornøyd nok med det du gir. Men du virker veldig umoden og selvsentrert. Du setter deg selv og dine følelser i sentrum, og ikke han. Man får ikke barn for å ha en livsledsager, men for å glede seg over å se dem vokse opp og forhåpentligvis bidra til at de blir trygge, selvstendige voksne. Hvis du alltid har fokusert på deg selv først vil han helt sikkert holde deg på en armlengdes avstand nå som han blir voksen. Sånn er det bare. 

Anonymkode: fffc1...d47

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer med noen flere tanker her. Nå blir han snart 18. Og igjen blir jeg taperen. Jeg kan gi ca 1000 kr. Vet ikke hva far gir der. På 16 års dagen reiste de på storbyferie. Og jeg ga ca 1000 kr. Det er han som har øvelsekjørt og de har knyttet nok et bånd der. Og det er han og familien på den siden som har bidratt der. Jeg har klart noen tusen lapper og har ikke lappen. Jeg føler meg bare så mislykket. Skjønner dere grunnen? 

Nei!

båndet mellom foreldrenes barn handler ikke om penger og materielle goder. Det handlerom tid, engasjement og gode hverdager. 

og du - du er selv ansvarlig for å gjøre noe med de tingene i livet ditt som du er misfornøyd med. Hvis du føler deg mislykket fordi du ikke har førerkort, så kan du jo begynne å gjøre noe med det!

Anonymkode: 99427...c4d

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper at hvis du hadde overøst han med kjærlighet, gode samtaler og hyggelige hverdagsstunder så hadde han vært mer enn fornøyd nok med det du gir. Men du virker veldig umoden og selvsentrert. Du setter deg selv og dine følelser i sentrum, og ikke han. Man får ikke barn for å ha en livsledsager, men for å glede seg over å se dem vokse opp og forhåpentligvis bidra til at de blir trygge, selvstendige voksne. Hvis du alltid har fokusert på deg selv først vil han helt sikkert holde deg på en armlengdes avstand nå som han blir voksen. Sånn er det bare. 

Anonymkode: fffc1...d47

Dette!

Hadde du vært en trygg voksenperson i hans liv så kunne dere også hatt det som du ser han har hos far. Men du er mer opptatt av det du ikke kan gi i kroner og øre enn å være tilstede og raus. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei. I stedet for skape bånd gjennom andre ting enn det økonomiske, så spiller du på samvittighet, og det er utrolig stygt gjort. Du får meg ikke til å tro at din sønn ikke merker dette.

Anonymkode: b875a...fe0

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

💔

Jeg vet jeg er mislykket. Så han kommer vel til å unngå meg som voksen. 

Ja, ikke sant. Vri det til at det er synd på deg. Igjen. Listen over alt du kan klage på begynner å bli ganske lang. Felles for alle punkt er at det er dine følelser som er viktige. Andre mennesker er bare statister i din tragedie i tre akter. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får bekreftet at det er ikke økonomien min som er problemet her. Det er hvordan jeg er som person og menneske. Og at jeg ikke er god nok som mor eller person. Som hele livet mitt! 

Og hvordan tenker du at du skal ta tak i det og jobbe med det fremover?

og ja - han vil sannsynligvis unngå deg framover dersom du ikke endrer holdningen sin. Du behandler han jo som et middel i din egen tragediehistorie 

Anonymkode: 99427...c4d

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg får bekreftet at det er ikke økonomien min som er problemet her. Det er hvordan jeg er som person og menneske. Og at jeg ikke er god nok som mor eller person. Som hele livet mitt! 

Men hva tenker du selv, da? Bare denne helgen har du vært selvmedlidende fordi du var syk og ingen sendte god bedring melding - fordi ingen visste at du var syk. Du startet tråd om hva andre gir barna til jul slik at du kunne sutre over summen du selv kan gi. Du innrømmer at du blir lei deg uansett når det gjelder snap og melding, sende man ingenting så er det galt, men om man sender så blir du fornærmet fordi du mener at de er slemme som gjør ting uten deg. Du startet tråd om julebord slik at du kan deppe over å ikke skulle på det, og nå altså klarer du å få en negativ vri på barnet ditt sin store dag. 

Hvordan tenker du at det er å omgås deg? Gir du noe positivt til dem rundt deg? Dette er det kun du som kan gjøre noe med. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ingen her vet hvordan du er som mor. Folk skriver at økonomien ikke spiller noen rolle. Det som betyr noe er at du gir barnet ditt masse kjærlighet, engasjement, tid, gode samtaler og hverdager. Og at dersom du bare har fokus på deg selv, vil du skyve han bort. Når du da skriver at han kommer til å unngå deg som voksen, bekrefter du jo at du bare tenker på deg selv.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

💔

Jeg vet jeg er mislykket. Så han kommer vel til å unngå meg som voksen. 

Anonymkode: 3fbc5...27c

Mine tanker er at jeg håper jeg har gjort en bra nok jobb som mor på tross av mine mangler. Kommer aldri til å kjempe meg inn i noens liv. Verken barn, venner eller familie. Så dersom ingen vil ha meg der så skal de få slippe det. Og jeg får da klare meg alene. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Mine tanker er at jeg håper jeg har gjort en bra nok jobb som mor på tross av mine mangler. Kommer aldri til å kjempe meg inn i noens liv. Verken barn, venner eller familie. Så dersom ingen vil ha meg der så skal de få slippe det. Og jeg får da klare meg alene. 

Jeg tenker at din eks i likhet med dine venner ikke har sjans til å gjøre noe rett i dine øyne. Uansett vil noe være feil.

Du kan selvfølgelig sitte alene og unngå andre mennesker. Den eneste det går utover er deg selv. 

Anonymkode: 84061...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...