Gå til innhold

Tanker rundt dette med to foreldre

Anbefalte innlegg

Vi er gått fra hverandre for lenge siden. Han har nytt forhold. Jeg føler de gjør alt for å være bedre enn meg eller sett meg i et dårlig lys. Tenker da med gaver, turer, det å få lov til osv. Må bare lufte dette. Tanker? 

Anonymkode: e0c6a...bda

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450925-tanker-rundt-dette-med-to-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke prøve å være glad for at de har muligheten til å gi han gaver og ferie osv? Hadde vært verre for sønnen din om begge foreldre hadde hatt dårlig råd, hadde det ikke? Prøv å ikke se på alt som en konkurranse i å være best, kjærlighet måles ikke i penger.

Anonymkode: e7039...41a

Gled deg over at barna dine får både gaver og turer. At de har 2 voksne i tillegg til deg i livet sitt som elsker de. Det forandrer ikke kjærligheten barna har til deg. De gjør ikke dette for at du skal føle deg dårlig, du må endre på dine tanker. 

Anonymkode: 5a4c2...341

Er det ikke litt egoistiske og selvsentrerte tanker? Sønnen din får gaver og turer for å såre DEG? Hva med å unne han alle opplevelsene? Det er jo tross alt sønnen din! Forstår at det kan føles sårt å ikke strekke til på alle kanter, men viktigste er jo likevel sønnen din.

Anonymkode: 3fbc5...27c

Annonse

Desto mer bitter og sjalu du er på din eks desto vanskeligere gjør du det for ditt barn. Og på det viset så ender det med at du dytter bort barnet ditt, ikke at de trekker det til seg. 

Vær heller glad på dine barns vegne og vis interesse ved å la barnet komme hjem til deg og fortelle om hva det opplevde på turen sin samtidig som dere koser dere med en kopp kakao eller lignende…

Anonymkode: 9bb94...014

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vi er gått fra hverandre for lenge siden. Han har nytt forhold. Jeg føler de gjør alt for å være bedre enn meg eller sett meg i et dårlig lys. Tenker da med gaver, turer, det å få lov til osv. Må bare lufte dette. Tanker? 

Du tror at far gir sønnen deres opplevelser, gaver og omsorg for å sette deg i dårlig lys? Ikke rart at du er skilt. 

Anonymkode: d2253...c15

Et barn kan aldri har for mange voksne som er glad i det!

Og kjærlighet er ikke en konkurranse. For barn er trygghet og kjærlighet det viktigste av alt, samtidig som barn jo selvfølgelig er materialistiske og ønsker seg hele verden og er glad for alt det får.

Du må slutte å tenke at dette hander om deg. Det handler om barnet ditt, og du skal unne barnet all mulig trygghet, kjærlighet, ferier, gaver og allverdens annet han kan få, av alle som er glad i han.

Barnet skal ALDRI føle på dårlig samvittighet for det han får fra pappa. Barnet skal ALLTID møte en blid og positiv mamma som skryter av hvor heldig han er som får dette av pappa.

Anonymkode: 3cfbb...fe4

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet der hvem HI er? Hun er utdannet anonym? Men ser at flere skriver som de vet hvem det er

Anonymkode: 4fe88...35b

Det er da ingen som skriver at de vet hvem hun er?

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet der hvem HI er? Hun er utdannet anonym? Men ser at flere skriver som de vet hvem det er

Hi har skrevet lignende innlegg i flere år, så ja, man kjenner henne igjen. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er det jeg ikke skjønner hvordan HI er? Er jo anonym 

Ingen vet om hun heter Kari eller Pia, ingen vet om hun bor i Bergen eller Kristiansand.

Men folk kjenner igjen de anonyme innleggene hennes her. Hun er fremdeles anonym, men den samme anonyme som til stadighet legger ut innlegg her og klager over livet sitt. Så hun kjennes igjen.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hi har skrevet lignende innlegg i flere år, så ja, man kjenner henne igjen. 

Ok skjønner, synes det bare var rart. Det HI spør om her kan jo gjelder mange liksom

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ok skjønner, synes det bare var rart. Det HI spør om her kan jo gjelder mange liksom

Ja, det kan det. Men hi er uansett lett å kjenne igjen.

Anonymkode: b875a...fe0

Takker for svar. Håper dere skjønner litt tankene om å alltid være minst på dette kan være frustrerende? Jeg unner han dette, men det å få forståelse på følelsene hadde vært fint. Er ikke en eneste ting jeg gjør bedre på. 

Barnet mitt har en rik pappa og en mindre rik mamma. Jeg er psykisk syk (behandlet og under kontroll), men sønnen har levd noen år med et omsorgsansvar han absolutt ikke skulle hatt. Pappaen kjøper fine ting og betaler seg unna dårlig samvittighet. 

Jeg er den som gir sønnen tid, kjærlighet og opplevelser. Og det er meg han søker til. Han flyttet til pappaen for 1 år siden, men er lei allerede. For pappa jobber hele tiden.

Pappa sier "jeg ofrer fritida mi for at vi skal ha det så romslig som vi har".

Jeg svarer "den fritida du ofrer, er barndommen til sønnen din". 

Barn husker den som har tid.

Anonymkode: 56fbe...0b1

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Barnet mitt har en rik pappa og en mindre rik mamma. Jeg er psykisk syk (behandlet og under kontroll), men sønnen har levd noen år med et omsorgsansvar han absolutt ikke skulle hatt. Pappaen kjøper fine ting og betaler seg unna dårlig samvittighet. 

Jeg er den som gir sønnen tid, kjærlighet og opplevelser. Og det er meg han søker til. Han flyttet til pappaen for 1 år siden, men er lei allerede. For pappa jobber hele tiden.

Pappa sier "jeg ofrer fritida mi for at vi skal ha det så romslig som vi har".

Jeg svarer "den fritida du ofrer, er barndommen til sønnen din". 

Barn husker den som har tid.

Anonymkode: 56fbe...0b1

Veldig fint det du skriver her. Håper at det stemmer. Og at det jeg har gjort minnes (selvom jeg er usikker på om jeg kan gjøre noe bra). 

Jeg glemmer aldri det året jeg bestemte meg for at vi skulle få oss en ferieuke i varmerestrøk og gjorde mye for å få råd og slet i ettertid med det. Da bestemte de at de skulle 2 uker til en bedre plass jeg hadde klart. Sårt. Nå er han stor og kanskje det ikke blir flere turer på oss sammen. Pga råd og alder. Allerede begynte å planlegge tur med venner til sommeren.  

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg glemmer aldri det året jeg bestemte meg for at vi skulle få oss en ferieuke i varmerestrøk og gjorde mye for å få råd og slet i ettertid med det. Da bestemte de at de skulle 2 uker til en bedre plass jeg hadde klart. Sårt. Nå er han stor og kanskje det ikke blir flere turer på oss sammen. Pga råd og alder. Allerede begynte å planlegge tur med venner til sommeren.  

Du må virkelig gi deg! Tilogmed dette får du vridd til at andre er slemme med deg. At far hadde lyst å ha en tur med sønnen selv om du også hadde bestilt tur. Så ingenting er bra nok for deg om du ikke er først, best og alles første prioritet. 

Skjerp deg! 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er så utrolig stusslig du klarer å fremlegge din egen situasjon. Det er nesten ikke til å tro og det virker som om du lever best når du har noe å klage over. Det er da KUN positivt at gutten planlegger tur med kompiser! Hvordan KLARER du å se negativt på det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...