Gå til innhold

Hårklipp gradering eller layers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Gradering er kortest nederst og blir lenger og lenger oppover (korte nakker er oftest gradert) Layers er mer som økende lengder på fagspråk, eller på godt norsk: oppklipt 🙂

Anonymkode: 5d458...108

Hva er finest på halvlangt hår. ?

Anonymkode: 17bf7...30b

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hva er finest på halvlangt hår. ?

Layers gjør håret mer frizzy og krever styling. Er du av de som synes det er greit passer det fint til halvlangt hår. Men er du som meg av de som vasker og grer håret, og aldri gidder hverken føne, krølle eller style noe som helst, kan du ikke ha layers.

Anonymkode: 2ff56...97d

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Layers gjør håret mer frizzy og krever styling. Er du av de som synes det er greit passer det fint til halvlangt hår. Men er du som meg av de som vasker og grer håret, og aldri gidder hverken føne, krølle eller style noe som helst, kan du ikke ha layers.

Anonymkode: 2ff56...97d

Hva med gradering? Trenger det like mye styling? 

Annonse

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nei, det er det ikke. 

Joda. Det er akkurat det samme. En gradering klippes ved at man velger en grad man skal benytte etter ønsket resultat. I «gamledager» da jeg utdannet meg til frisør, så fantes ikke layers. Og svært få ville ha økende lengder. Så da ble det gradering både på kort hår, langt hår og halvlangt hår. At det kommer inn et nytt ord med influensere, endrer ikke terminologien. 

Anonymkode: 5c6f6...0af

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

På frisørspråk (fagspråk) er iallefall ikke dette gradering, dette er økende lengde (eller layers på engelsk).

Det kommer jo helt an på hvordan frisøren har holdt håret når det klippes.

Anonymkode: 5c6f6...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...