Gå til innhold

Mødre får skylden i kommentarfeltene

Anbefalte innlegg

Det er hele tiden ting som skjer på små og store plasser når det gjelder ungdomsmiljø og ungdommer som eksperimenterer med rus og div. Så blir det avis oppslag, og kommentarfeltene renner over.  Nå er det oppe en sak jeg kjenner til. I kommentarfeltet skrives det om fraværende foreldre som tenker kun på karriere og penger og ikke har tid å følge opp barna sine. Håper mødrene føler på sosial skam. Ingenting om fedrene. 
i en sak jeg kjenner til så er alle foreldrene oppegående resurssterke foreldre, bruker all tiden sin på barna, og har godt nettverk rundt seg. Det er ingenting i hjemmet som er galt. Dette er ungdommer med adhd diagnoser. Fra barn av har de ikke blitt inkludert i miljøet. Både foreldre og barn har invitert til Halloween, bursdager, sosiale kvelder osv. men barna blir aldri invitert tilbake. De er ikke bra nok. De har slitt med konsentrasjon på skolen, og skolen har ikke lagt tilrette for mestring og utvikling. Utallige møter med skole og bup osv. barn er i skolen 54% av sin våkne tid. Skolen svikter disse barna totalt. De får ikke riktig eller nok hjelp. Så kan man spørre seg.. hvordan opplever en ungdom å være på skolen halvparten av sin våkne tid pr dag å kun føle på utilstrekkelighet, mestrer ikke, ikke er inkludert, blir stengt ute?? Andre foreldre driter i disse ungdommene så lenge egne barn har det bra. Det som da skjer er at disse som er utenfor søker til hverandre. Da er det veldig lett å ty til ulovlige ting. De er allerede utenfor. Det er et samfunnsproblem når ungdom havner utenfor. Men i kommentarfeltene er det mødrene sin feil som er opptatt med karriere og penger. Og at mødrene burde skamme seg som ikke har gjort jobben sin som forelder. Kjenner jeg blir helt matt!! 

Anonymkode: 10484...a42

Fortsetter under...

Du aner ikke hvor mye varme innsikten din gir ❤️ 

Jeg er en av de som har oppdratt det samfunnet ser på som en taper. Svangerskapet gikk veldig galt. Bruker 3 år på teorien til lappen, er ikke ferdig med videregående i en alder av 21. Resten av gjengen her er godt over snittet, yngste liker skolen å fremme som evnerik i avisen, men min eldste strever, han fikk litt andre kort tildelt i dette livet. Sliter med å gjøre seg forstått og sliter med å forstå. Han blir avvist overalt, til og med militæret. Jeg forstår nesten ikke hvordan han fremdeles har håpet i behold, jeg ser jo hvor utrolig snill og beskyttende han er, men han avvises jo overalt fordi han ikke er aner nok eller produktiv nok.

Har ikke tall på hvor mange situasjoner han har havnet i, fordi noen har skjenket datteren til noen dritings og han valgte å sitte igjen for å passe på mens det stod en gjeng gutter på utsiden som gud vet hvilke planer de hadde eller en kompis sliter med selvmordstanker og han er en av de få som dukker opp på døren for å ta han med ut i frisk luft.  

Det er lett å gi noen konkrete skylden for at livet ikke ble som du forventet. 

Anonymkode: 6e700...215

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du aner ikke hvor mye varme innsikten din gir ❤️ 

Jeg er en av de som har oppdratt det samfunnet ser på som en taper. Svangerskapet gikk veldig galt. Bruker 3 år på teorien til lappen, er ikke ferdig med videregående i en alder av 21. Resten av gjengen her er godt over snittet, yngste liker skolen å fremme som evnerik i avisen, men min eldste strever, han fikk litt andre kort tildelt i dette livet. Sliter med å gjøre seg forstått og sliter med å forstå. Han blir avvist overalt, til og med militæret. Jeg forstår nesten ikke hvordan han fremdeles har håpet i behold, jeg ser jo hvor utrolig snill og beskyttende han er, men han avvises jo overalt fordi han ikke er aner nok eller produktiv nok.

Har ikke tall på hvor mange situasjoner han har havnet i, fordi noen har skjenket datteren til noen dritings og han valgte å sitte igjen for å passe på mens det stod en gjeng gutter på utsiden som gud vet hvilke planer de hadde eller en kompis sliter med selvmordstanker og han er en av de få som dukker opp på døren for å ta han med ut i frisk luft.  

Det er lett å gi noen konkrete skylden for at livet ikke ble som du forventet. 

Leit å høre om det du opplever ❤️ vennskap er det viktigste barn og ungdom har. Det er vanskelig å utvikle seg sosialt kun sammen med mor og far. Når samfunnet, medelever, lærere, og andre avviser skal man likevel være på topp fordi foreldrene stiller opp? Så enkelt er det ikke. De som vet best er gjerne de med små barn, som ikke har kommet dit ennå at de har ungdommer. Jeg har vært heldig med mine barn, selv om de også har hatt humper i veien. Man kan ikke sitte på sin høye hest å peke på andre, da man ikke aner hvilke kamp andre foreldre står i. Mange foreldre er hjemmeværende for å følge opp barn som sliter. Min venninne måtte slutte i jobben sin da hennes sønn på 10 år som er autist nektet å gå på skolen. Så de må ha hjemmeskole. Mens enkelte mener foreldrene er dumme som «lar gutten slippe skolen» jeg vet hvor mange tårer og slit som ligger bak. Skolen evner ikke ha barn utenfor A4 rammen. Så da blir det slik. Jeg blir rasende når jeg leser disse kommentarfeltene, for folk er så opptatt av å pålegge skam på foreldre som gjør alt de kan 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Leit å høre om det du opplever ❤️ vennskap er det viktigste barn og ungdom har. Det er vanskelig å utvikle seg sosialt kun sammen med mor og far. Når samfunnet, medelever, lærere, og andre avviser skal man likevel være på topp fordi foreldrene stiller opp? Så enkelt er det ikke. De som vet best er gjerne de med små barn, som ikke har kommet dit ennå at de har ungdommer. Jeg har vært heldig med mine barn, selv om de også har hatt humper i veien. Man kan ikke sitte på sin høye hest å peke på andre, da man ikke aner hvilke kamp andre foreldre står i. Mange foreldre er hjemmeværende for å følge opp barn som sliter. Min venninne måtte slutte i jobben sin da hennes sønn på 10 år som er autist nektet å gå på skolen. Så de må ha hjemmeskole. Mens enkelte mener foreldrene er dumme som «lar gutten slippe skolen» jeg vet hvor mange tårer og slit som ligger bak. Skolen evner ikke ha barn utenfor A4 rammen. Så da blir det slik. Jeg blir rasende når jeg leser disse kommentarfeltene, for folk er så opptatt av å pålegge skam på foreldre som gjør alt de kan 

Takk for at du SER ❤️ Det er en sjelden vare, men de få som gjør det, betyr alt når du står der. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for at du SER ❤️ Det er en sjelden vare, men de få som gjør det, betyr alt når du står der. 

❤️ jeg jobber med barn og ser mye. Har også ungdommer/ voksne barn selv og har sett og opplevd mye oppgjennom årene. Både med skolen, andre foreldre og gruppedynamikk blandt barna. Der mobbing og utestengelse har gjort det så vanskelig for enkelte at de har valgt å bytte skole. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...