Gå til innhold

Eggløsningsmerte eller cyste?

Anbefalte innlegg

Natt til i går fikk jeg skikkelig vondt i ene eggstokken. Har alltid litt vondt der når eggløsningen er på den siden (merket ingenting før jeg fikk barn). Men denne gangen var det sterke smerter, både foran og i ryggen, litt takvise. Varte i noen timer og kjentes innimellom ut som jeg måtte på do (nr 2), men måtte ikke egentlig det. Blødde bittelitt i går, en gang.

I dag kom det litt smerte der igjen som varte i ca 20 min, mye mildere. Er på dag 14 i syklus så passer godt mrd eggløsning. Jeg er nesten 50 år. 

Var dette bare en vanlig med kraftig eggløsning, kan det være en cyste eller noe, eller tegn på overgangsalder?

Anonymkode: 9ab14...c20

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450910-eggl%C3%B8sningsmerte-eller-cyste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal dra til legen for å få det undersøkt.

Ja, smerter ved eggløsning øker med alderen, men det gjør også faren for cyster.

Jeg trodde de økte smertene var økte smerter ved eggløsning,  og dro ikke til legen med dem. Så en dag ble de brått helt uutholdelige, dro på legevakten,  ble sendt i ambulanse til sykehuset og da viste deg seg å være 2 enorme cyster som hadde surret seg rundt den ene egglederen. Den kvelden ble cystene og den ene egglederen operert ut. Jeg var 49 da

Anonymkode: 15a72...d9c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Syns du skal dra til legen for å få det undersøkt.

Ja, smerter ved eggløsning øker med alderen, men det gjør også faren for cyster.

Jeg trodde de økte smertene var økte smerter ved eggløsning,  og dro ikke til legen med dem. Så en dag ble de brått helt uutholdelige, dro på legevakten,  ble sendt i ambulanse til sykehuset og da viste deg seg å være 2 enorme cyster som hadde surret seg rundt den ene egglederen. Den kvelden ble cystene og den ene egglederen operert ut. Jeg var 49 da

Oi, det var ikke bra. Men du hadde bare vondt der rundt eggløsningstid da også eller? Vet ikke om cyster kan være vondt utenom eggløsning også?

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Oi, det var ikke bra. Men du hadde bare vondt der rundt eggløsningstid da også eller? Vet ikke om cyster kan være vondt utenom eggløsning også?

Jeg hadde bare vondt rundt eggløsning før det smalt, ja.
Sier ikke at det er det som feiler deg, men bare at du bør få sjekket det opp.
Har smertene økt på grunn av alderen så fins det ting som hjelper mot det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...