Gå til innhold

16 åringen min har ÉN venn 🥺

Anbefalte innlegg

Det er så ufattelig sårt. Han begynte på vgs i høst og har ikke fått noen venner i klassen. I tillegg er noen av de ufine mot han. (Har tatt det opp med skolen og de prøver å hjelpe) Han har én venn, som går på en annen skole. Vet ikke hvorfor jeg deler dette egentlig, for det er lite dere som leser kan svare på.. Men trengte å få det ut og samtidig lurer jeg på om noen av dere har ungdom i samme situasjon?

Anonymkode: dfc4a...c2d

Fortsetter under...

Det høres trasig ut.

Har han noen hobbyer eller aktiviteter / interesser? Kan han få venner i andre klasser eller venner gjennom fritidstilbud / fritidsaktivitet? Hva tenker han selv om egen situasjon og hva tenker han at hans bidrag skal være for å endre den? Ønsker han å endre den?

Anonymkode: 61ed0...172

Han har heldigvis trening. Han trener styrke 6 dager i uken og det merkes at han har godt av det. Han begynte i ny klasse med blanke ark og sier selv Han har gjort alt for at andre skal like han. Han hadde flere venner på ungdomsskolen men har kun han ene igjen derfra. Han er en snill og grei gutt, ikke noe tull med han. Jeg sier til han at han ikke må gi opp og at han må prøve å ta mer initiativ selv. Han sier han prøver men opplever å bli avvist.

Anonymkode: dfc4a...c2d

Er det noe grunn for det? Min eldste på nå 20 har ingen venner. Kun kjæresten. Men det er hennes egen feil så jeg har ikke så mange råd å komme med

Kanskje han finner noen på trening? Videregående er en vanskelig tid å finne nye på, og så lenge han er en ålreit kar som bare er snill og grei så er det ikke stort mer han får gjort 

Anonymkode: 5ad3b...7b8

Min jente på 15 år sliter med det samme. Hun falt litt utenfor da de startet på ungdomsskolen, fordi hun ikke var så interessert i fest og alkohol. Hun har noen venner som hun har kontakt med i ny og ne, men dessverre har alle sine egne gjenger uten henne. Kjempe sårt, og jeg gruer meg til feks nyttårsaften hvor hun er alene med oss. 

Anonymkode: 0520e...3ad

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Min jente på 15 år sliter med det samme. Hun falt litt utenfor da de startet på ungdomsskolen, fordi hun ikke var så interessert i fest og alkohol. Hun har noen venner som hun har kontakt med i ny og ne, men dessverre har alle sine egne gjenger uten henne. Kjempe sårt, og jeg gruer meg til feks nyttårsaften hvor hun er alene med oss. 

Er det vanlig å feire nyttårsaften med venner når man er 15 år? 

Anonymkode: 43996...957

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig å feire nyttårsaften med venner når man er 15 år? 

Anonymkode: 43996...957

Her er det sånn. Et annet eksempel er 17. mai. Alle drar på 17. mai frokost med venner, deretter på tivoli i byen. Hun hadde ingen å henge med, og var med oss og lillebror på barneskolen. Samme med Halloween. Alle «de kule» var invitert på fest, hun delte ut godteri i døren her sammen med meg. Nyttårsaften var bare et eksempel på dager som er ekstra såre.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

I tillegg er noen av de ufine mot han. (Har tatt det opp med skolen og de prøver å hjelpe)

Tenker at noe av problemet ligger i det du skriver her. Det vil alltid være en hakkeorden og dersom man ikke tar igjen, men i stedet sladrer, vil man havne nederst på den.

Livet er tøft, man må i stor grad ordne opp i ting selv, og dersom man ikke har det med seg hjemmefra, så vil man slite.

Snakker da om andre ting enn vold og slåssing, som selvfølgelig må meldes fra om. Snakker om knuffing og ufine kommentarer.

Anonymkode: 6c687...c8a

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Fordi hun selv ikke var så interessert i fest og alkohol.

Altså, sånn som dette var jeg da jeg var ung, og det varte til jeg kom vekk fra barne- og ungdomsskolen og de idiotene jeg måtte gå sammen med der og i større grad kunne velge blant oppegående venner. All den tid det var jeg selv som valgte vekk andre, så var det jo ikke noe problem.

Du burde heller fokusere på at livet hennes kommer til å bli bedre med tiden, enn på hvor synd det er i henne som er alene - når hun tross alt er på riktig side av kul.

Anonymkode: 6c687...c8a

Hi, kjenner godt igjen følelsene dine. Vi har det også slik. Denne helgen blir atter en helg hvor junior er alene med oss foreldre. Vi trener, aktiviserer, prøver å skape god stemning her hjemme. Han tør ikke selv å ta initiativ og da blir det etter hvert få som tar kontakt. Vi har jobbet med dette hele barneskolen, men det har ikke hjulpet. Jeg er dog takknemlig for den han har. Mammahjertet har det ikke lett.

Anonymkode: 8a44c...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...