Gå til innhold

Hvor mye legger dere i mobiltelefonen til barna?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Søtt. 

Mannen min er ingeniør og datter elektriker. Men de har nok ikke teknisk sans. 

Det er merkelig at noen faktisk tar det så personlig at andre mener noe annet enn dem at de må prøve seg på latterliggjøring. 

Anonymkode: 3fc3a...6be

Og forresten, mannen min er og ingeniør og min datter går elektro 1.vgs, men min man hater fortsatt iPhone selvom han har det pga jobben.

Anonymkode: 8febd...523

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men du mener jo at android telefoner er noe dritt da....

Det stemmer. Det er telefoner, jeg tror ikke at de blir fornærmet over at jeg mener det altså 😂

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og forresten, mannen min er og ingeniør og min datter går elektro 1.vgs, men min man hater fortsatt iPhone selvom han har det pga jobben.

Og det er helt greit, kjære deg. Jeg opplyste bare om vår mening. Beklager hvis det sårer deg. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det stemmer. Det er telefoner, jeg tror ikke at de blir fornærmet over at jeg mener det altså 😂

Jeg spør igjen, hva er dritt med androidtelefoner?

Anonymkode: 148bc...602

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og det er helt greit, kjære deg. Jeg opplyste bare om vår mening. Beklager hvis det sårer deg. 

Ja, og jeg om min. Har vel ingenting å si om hva man er utdannet for mtp hvilken telefon man har😂det var tydeligvis viktig for deg.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er jo du som latterliggjør androidtelefoner da...akkuratsom at en telefon kan si noe om hvordan menneske man er😂Men ikke svarer du på hva som er dritt eller forskjell.

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, og jeg om min. Har vel ingenting å si om hva man er utdannet for mtp hvilken telefon man har😂det var tydeligvis viktig for deg.

Det var et tilsvar på at iPhone var for de teknisk klønete. Jeg ville bare opplyse om at de ikke er kun for dem. 

Så gøy at det provoserer 😂

Er jo du som latterliggjør androidtelefoner da...akkuratsom at en telefon kan si noe om hvordan menneske man er😂Men ikke svarer du på hva som er dritt eller forskjell.

Herlighet. Latterliggjør telefoner? Kan man latterliggjøre en ting? Tror du de har følelser?

Jeg har ikke sagt ett ord om mennesker som ikke har iPhone, jeg kommenterer bare at de teknisk utdannede i familien også finner android tungvint, siden noen tydligvis tror at man kun har iPhone om man er teknisk ubegavet. 

Vi liker ikke anroidtelefon og derfor kjøper vi iPhone . 

Herlighet. Latterliggjør telefoner? Kan man latterliggjøre en ting? Tror du de har følelser?

Jeg har ikke sagt ett ord om mennesker som ikke har iPhone, jeg kommenterer bare at de teknisk utdannede i familien også finner android tungvint, siden noen tydligvis tror at man kun har iPhone om man er teknisk ubegavet. 

Vi liker ikke anroidtelefon og derfor kjøper vi iPhone . 

Ja, og de teknisk utdannede i min familie syns iPhone er tungvint. Jeg bare morer meg med dumme svar tilbake til deg. Jeg bryr meg katta om hvordan telefon folk har. Vi liker ikke iPhone og kjøper derfor Android. Men det var vel du som skrev at man måtte ha iPhone for å klare seg i hverdagen? Er vel jeg ikke helt skjønner da.

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Søtt. 

Mannen min er ingeniør og datter elektriker. Men de har nok ikke teknisk sans. 

Det er merkelig at noen faktisk tar det så personlig at andre mener noe annet enn dem at de må prøve seg på latterliggjøring. 

Når folk klager på at telefoner er dyrt,  en kjøper de dyreste mangler det jo noe.

Anonymkode: 0cd78...cc3

Min datter på 10 får sin første mobil nå. En pent brukt iPhone 12 mini som vi betalte 2800 kr for. 

Skulle jeg hørt på hva «Alle andre» har ifølge min datter, skulle hun hatt mobil som 5-åring og fått flere kg godteri hver lørdag, 😉

Anonymkode: c74aa...f75

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, og de teknisk utdannede i min familie syns iPhone er tungvint. Jeg bare morer meg med dumme svar tilbake til deg. Jeg bryr meg katta om hvordan telefon folk har. Vi liker ikke iPhone og kjøper derfor Android. Men det var vel du som skrev at man måtte ha iPhone for å klare seg i hverdagen? Er vel jeg ikke helt skjønner da.

Nå må du pusse brillene dine. Jeg skrev ikke at man må ha iPhone. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Interessant. Mannen min er apputvikler og har mastergrad i programmering, og har alltid foretrukket Apple sine produkter. Av de jeg kjenner er det de med lavest utdanning og som er minst oppdatert som har Android, mens de som er høyere utdannet, har bedre lønninger og er mer oppdatert har iPhone.

But to each their own. 

Annonse

Når folk klager på at telefoner er dyrt,  en kjøper de dyreste mangler det jo noe.

Anonymkode: 0cd78...cc3

Jeg kjøper de iphone fordi jeg syns de er best. Jeg syns det er vanvittig dyrt, men jeg har råd til det og så syns jeg det er greit når alle i familien har samme merke. Det er enklest slik. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg kjøper de iphone fordi jeg syns de er best. Jeg syns det er vanvittig dyrt, men jeg har råd til det og så syns jeg det er greit når alle i familien har samme merke. Det er enklest slik. 

Det er jo tydelig at du kun kjøper det som status pga merke, ikke pga funksjoner.

De som har Apple synes Android er vanskelig å forstå, mens de som har Android liker dem best og synes Apple er rar/vanskelig 

Det har jo bare med vane å gjøre. De fleste mennesker liker det de kan best.

Det er fordeler og ulemper med begge, man må bare velge det man liker best.

Rart at det skaper så mye følelser, blir folk like hissig når noen velger LG TV når de selv foretrekker Samsung 😅

Anonymkode: 39d17...a82

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Vår 15 åring trenger ny mobil, og ønsker det seg til jul.

Han har sagt han ønsker seg en Samsung Galaxy Z Fold6 1TB, den koster nesten 30.000, har svar at den er uaktuelt.  Da ble han sur siden "alle andre" får den de ønsker seg.

Hvor dyre mobiler kjøper dere til barna deres?

Anonymkode: 29393...e11

Jeg tenker at man bør lære seg litt om økonomi, ønsker man seg så dyre ting bør man lære seg til og spare til sånt selv

Anonymkode: 92822...326

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker at man bør lære seg litt om økonomi, ønsker man seg så dyre ting bør man lære seg til og spare til sånt selv

Anonymkode: 92822...326

Veldig enig.

Sett opp et regnestykke. Om han får seg en jobb hvor han tjener 150 kr timen og skal jobbe 4 timer hver torsdag og 6 timer annenhver lørdag, hvor mange uker må han jobbe for å tjene 30.000 kr.

Greit å også spørre han hvordan han mener det kan forsvares at du bruker en månedslønn på mobil til han, hvordan alle de faste utgiftene da skal dekkes 

Han er gammel nok til å få litt opplæring i økonomi.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Interessant. Mannen min er apputvikler og har mastergrad i programmering, og har alltid foretrukket Apple sine produkter. Av de jeg kjenner er det de med lavest utdanning og som er minst oppdatert som har Android, mens de som er høyere utdannet, har bedre lønninger og er mer oppdatert har iPhone.

But to each their own. 

Haha..jeg dauer. Mine kollegaer som er helsesekretær har iPhone, ikke jeg da jeg ikke liker iPhone. Men vil si vi er lavt utdannet da. Til og med min svigerfar som er pensjonert drosjeeier har iPhone, så den må du litt lenger ut på landet med. 

Det er kun fordi det er  litt status. Men ja, noen liker iPhone og noen liker Android.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå må du pusse brillene dine. Jeg skrev ikke at man må ha iPhone. 

Sorry, da var det kanskje en annen som skrev det.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sorry, da var det kanskje en annen som skrev det.

Hun skrev at det er kun iPhone som kan brukes, det er det samme som at man må ha iPhone det.

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det er jo tydelig at du kun kjøper det som status pga merke, ikke pga funksjoner.

At jeg syns at det er den beste telefonen betyr ikke noe? Sorry, men det lyser mindreverdighetskomplekser fra kommentarene dine. Hvorfor i all verden provoserer mine valg og preferanser deg? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun skrev at det er kun iPhone som kan brukes, det er det samme som at man må ha iPhone det.

For meg og mitt bruk. Jeg har ikke sagt noe om andres valg. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er faktisk kun iPhone som kan brukes. Vi har alle prøvd androide av forskjellige merker og de er så tungvinte og knotete. Da betaler jeg heller mer for å få det brukervennlig, de er tross alt mye i bruk gjennom dagen. 

Akkurat det samme synes jeg om iphone😅 Kjøpte en iphone, leverte den tilbake etter par dager og kjøpte android igjen istedet

Anonymkode: a1caf...cd9

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

De som har Apple synes Android er vanskelig å forstå, mens de som har Android liker dem best og synes Apple er rar/vanskelig 

Det har jo bare med vane å gjøre. De fleste mennesker liker det de kan best.

Det er fordeler og ulemper med begge, man må bare velge det man liker best.

Rart at det skaper så mye følelser, blir folk like hissig når noen velger LG TV når de selv foretrekker Samsung 😅

Helt enig med deg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat det samme synes jeg om iphone😅 Kjøpte en iphone, leverte den tilbake etter par dager og kjøpte android igjen istedet

Det er jo ofte slik at man liker best det man startet med. Jeg har hatt android i flere omganger, men blir aldri komfortabel med dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...