Gå til innhold

Hvor mye legger dere i mobiltelefonen til barna?

Anbefalte innlegg

Vår 15 åring trenger ny mobil, og ønsker det seg til jul.

Han har sagt han ønsker seg en Samsung Galaxy Z Fold6 1TB, den koster nesten 30.000, har svar at den er uaktuelt.  Da ble han sur siden "alle andre" får den de ønsker seg.

Hvor dyre mobiler kjøper dere til barna deres?

Anonymkode: 29393...e11

Fortsetter under...

30000 på en telefon?? Hell no!

Ja, ungdommen må gjerne ønske seg i bøtter og spann. "Alle andre har". Jaha. Gi meg minst 10 navn, som jeg kan ringe til foreldrene for å sjekke om det stemmer. Da gir hun meg ofte 2 navn. Ok, det var alle det ja ;)

Min datter på 14 år fikk i fjor, for første gang, en helt ny telefon. Det ble en Iphone 13. Den var dyr nok :) Hun var veldig fornøyd med den.

Anonymkode: 568ce...27e

Annonse

30 000!!! Finnes de? Det hadde vært så uaktuelt. 

Vi kjøper en av de nyeste iPhone når vi trenger nye, både barn og voksne, men aldri den helt siste modellen. Det er så vanvittige priser, det vrenger seg i meg over å bruke 10-15 000 på en TELEFON, liksom. Samtidig så må man faktisk  har om man skal ha en noenlunde ukomplisert hverdag.

Det som irriterer meg er at vi må har smarttelefon på jobb for å klare å logge oss inn på alle programmene, og for det får vi hele 125 kr pr mnd 😮 

Min 17 åring fikk ny telefon til bursdagen sin for et par måneder siden, og da fikk hun iphone 15.

Vi har gjerne gjort det sånn når de trenger ny telefon, at de har fått nest nyeste modell, det holder i massevis og er mer enn dyrt nok.

30.000 er helt på viddene, hadde aldri skjedd 

Anonymkode: 39d17...a82

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Samtidig så må man faktisk  har om man skal ha en noenlunde ukomplisert hverdag.

Man må ikke ha telefon til 10 000 - 15 000 for å ha en noenlunde ukomplisert hverdag altså.

Anonymkode: 148bc...602

Sønnen sin siste kostet vel 1800,-. En billig telefon, ja, men den har alt han trenger. Har hatt billig telefon siden sin første som 8-åring, og han er nå 17. Har hatt tre telefoner på de årene. 

Anonymkode: 26d5f...5ac

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Man må ikke ha telefon til 10 000 - 15 000 for å ha en noenlunde ukomplisert hverdag altså.

Neida, det må man ikke. Men jeg er helt sikker på at du skjønner hva jeg mener om du ikke snur vrangsiden til. 

Man trenger smarttelefon for en ukomplisert hverdag, og når jeg da kjøper ny så kjøper jeg en av de siste, men ikke den siste, modellen. 

Altså. 

Vi betaler sjeldent for mobiler til barna. De arver våre iPhoner når vi voksne bytter telefon. Mannen bytter ca hvert 3. år, jobben betaler. Jeg bytter ca like ofte, men betaler selv. Nå har barna iPhone 12, vi voksne har 14 og 15. 

(Har forsåvidt iPhone betalt av jobb jeg også, men bruker ikke samme telefon hjemme og på jobb, slik mannen min gjør). 

Anonymkode: 76183...aaa

Annonse

MissSaigon skrev (3 timer siden):

30 000!!! Finnes de? Det hadde vært så uaktuelt. 

Vi kjøper en av de nyeste iPhone når vi trenger nye, både barn og voksne, men aldri den helt siste modellen. Det er så vanvittige priser, det vrenger seg i meg over å bruke 10-15 000 på en TELEFON, liksom. Samtidig så må man faktisk  har om man skal ha en noenlunde ukomplisert hverdag.

Det som irriterer meg er at vi må har smarttelefon på jobb for å klare å logge oss inn på alle programmene, og for det får vi hele 125 kr pr mnd 😮 

Men man trenger jo ikke kjøpe en ganske ny iPhone til ørret tusen sa. Man får helt greie galaxy telefoner til et par tusenlapper. 

Anonymkode: 0cd78...cc3

MissSaigon skrev (10 minutter siden):

Neida, det må man ikke. Men jeg er helt sikker på at du skjønner hva jeg mener om du ikke snur vrangsiden til. 

Man trenger smarttelefon for en ukomplisert hverdag, og når jeg da kjøper ny så kjøper jeg en av de siste, men ikke den siste, modellen. 

Altså. 

Tror du at det kun er iPhone som er smarttelefoner eller hva? Iphone er de dyreste telefonene (og hellerikke særlig bra). 

MissSaigon skrev (10 minutter siden):

Altså. 

Jeg snur ikke vrangsiden til. Det var du som skrev det. Man kan fint kjøpe seg en ny telefon til under 5000, uten at det skaper problemer i hverdagslivet på noen som helst måte.

Min datter har en iPhone 12, som hun kjøpte for egne penger i 2022. Da ønsket hun seg penger til telefon i bursdagsgave, hvor både bestemødrene og onkler/tanter og vi  spyttet inn. Måtte likevel bruke noen andre oppsparte penger + selge sin gamle telefon for å ha nok.
Og sånn blir det hvis hun skal ha en ny også.,   

Anonymkode: 56db9...baa

Da vi kjøpte til dem fikk de telefoner til omtrent 3000. Begge begynte å jobbe da de var 15. Etter det har de kjøpt telefoner selv, uten at det har gjort at telefonene ble særlig dyrere.

Anonymkode: 35edb...5bb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror du at det kun er iPhone som er smarttelefoner eller hva? Iphone er de dyreste telefonene (og hellerikke særlig bra). 

Det er faktisk kun iPhone som kan brukes. Vi har alle prøvd androide av forskjellige merker og de er så tungvinte og knotete. Da betaler jeg heller mer for å få det brukervennlig, de er tross alt mye i bruk gjennom dagen. 

Anonymkode: 3fc3a...6be

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er faktisk kun iPhone som kan brukes. Vi har alle prøvd androide av forskjellige merker og de er så tungvinte og knotete. Da betaler jeg heller mer for å få det brukervennlig, de er tross alt mye i bruk gjennom dagen. 

Hva er tungvint og knotete med androidtelefoner?

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

IPhone er jo for de uten teknisk sans... så det gir mening🤣

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

IPhone er jo for de uten teknisk sans... så det gir mening🤣

Søtt. 

Mannen min er ingeniør og datter elektriker. Men de har nok ikke teknisk sans. 

Det er merkelig at noen faktisk tar det så personlig at andre mener noe annet enn dem at de må prøve seg på latterliggjøring. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oj, jeg har aldri hatt iPhone og jeg klarer meg helt utmerket, skjønner ikke hva jeg skulle brukt iPhone til som jeg ikke kan bruke samsung til? Manne har iPhone, en av de nyeste, får av jobben, han sier det er en møkkatelefon uten like, han vil tilbake til Samsung, men siden han får av jobben så må han ha den.

Mine unger har heller aldri hatt dyre telefoner, begynte med sånn Huahey eller hva det het, så Motorola, så kjøpte hun eldste en brukt iPhone av konfirmasjonspengene sine, tror den kosta 5 eller 6 tusen. Syns det er helt galskap at man skal bruke tusenvis på en telefon.

Anonymkode: 8febd...523

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Søtt. 

Mannen min er ingeniør og datter elektriker. Men de har nok ikke teknisk sans. 

Det er merkelig at noen faktisk tar det så personlig at andre mener noe annet enn dem at de må prøve seg på latterliggjøring. 

Men du mener jo at android telefoner er noe dritt da....

Anonymkode: 8febd...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...