Gå til innhold

Hvorfor klager folk så mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva opplever du at de klager på da? 

Jeg klager på enkelte ting. At jeg har en dement bestemor som surrer hjemme alene fordi det ikke er plass på sykehjem. Øverst i bunken er liten trøst når hun bæsjer seg ut hjemme alene. Eller at moren min står i kø for en livsnødvendig operasjon som haster, prioritert og akutt er flere måneder ventetid. I mellomtiden må en håpe at en ikke dør i køen. Eller at jeg ble utsatt for lønnstyveri av en arbeidsgiver, sporbart og dokumentert, men arbeidsgiver fortsetter ved å endre selskapsstruktur og stikke av fra regningen gang på gang, for det finnes visst ikke ressurser til å stoppe vedkommende. Konkurskriminalitet er ikke prioritert. 

Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hvordan vi kan ha så rause budsjett og så mange offentlige ansatte, allikevel eksisterer ikke ressurser for helt grunnleggende tjenester hvis en vil anse seg som et sivilisert samfunn. Så jeg klager, da i form av å faktisk sende inn klage, men det har vist seg å være bortkastet tid altså. Så jeg har muligens holdt et par byråkrater i jobb hvor resultatet i praksis er ingenting. 

Anonymkode: c53a3...ef3

Det er jo ikke sånn at fordi man har det bedre enn 95% av verdens befolkning så har man ingen forventninger til myndighetene om å forvalte felles verdier på en trygg og god måte som gagner befolkningen. 

Anonymkode: b5cfe...a4d

De som klager mest er jo mennesker som ikke helt får til livene sine. Det er mye som kunne og burde vært bedre, men om man har stå-på-vilje og et lyst sinn så klarer man å ha mer fokus på det positive enn negative. Så får man engasjere seg politisk om man vil se endringer. 

Anonymkode: 1079a...a86

Annonse

Jeg setter pris på rent vann i springen. Vi slipper å betale dyre dommer når vi skal føde osv. 

Men.. Jeg er ikke en klager, men jeg er misfornøyd med : skolesystemet, nav systemet, misfornøyd med grensekontrollen. Det har jeg lov til. 

Anonymkode: 94652...11c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke sånn at fordi man har det bedre enn 95% av verdens befolkning så har man ingen forventninger til myndighetene om å forvalte felles verdier på en trygg og god måte som gagner befolkningen. 

Anonymkode: b5cfe...a4d

Nettopp 

Anonymkode: 94652...11c

I Norge klager vi fordi vi er bortskjemte drittunger som har det altfor godt. De få gjenlevende som opplevde å faktisk ha det ordentlig vanskelig under krigen, er enten så dypt takknemlige over hvor godt de har det, eller syke og demente, og ute av stand til å fortelle oss andre hva det er å ha det vanskelig. 

Anonymkode: c6907...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...