Gå til innhold

Hjelp! Noen her som har fått Botox for migrene gjennom legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, du må til nevrolog for å få det første gangen. Du må ha prøvd endel andre medisiner før du får prøve botox.

Anonymkode: a49d4...b11

Jeg har prøvd to. Hvor mange finnes det? Har du noen tips?

Anonymkode: ec1c4...cba

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Du må og ha diagnosen kronisk migrene.

https://hodepinenorge.no/behandling-av-migrene-med-b-tox/

Kronisk migrene som diagnose, prøve ut minst 3 ulike forebyggende medikamenter først, så søke botox. Jeg fikk først avslag, men så snudde de og innvilget. Fikk avslag fordi jeg ikke hadde prøvd blodtrykksmedisin og en spesiell antidepressiva. Greia er at jeg har kronisk lavt blodtrykk og går allerede på en annen antidepressiva som funker veldig bra. Så da fikk jeg disp til unntak.

Har fått et helt nytt liv.

Anonymkode: 2ec56...5f2

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg aner ikke hvor mange medisiner jeg har prøvd, men det er mange! Mye mer enn 2!!!

Har enda ikke fått tilbud om botox.

Anonymkode: e4c59...163

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg aner ikke hvor mange medisiner jeg har prøvd, men det er mange! Mye mer enn 2!!!

Du kan få botox, men må betale full pris! Er heldigvis restreksjoner på trygderesepter, slik at de som faktisk må ha den , får den! Men er jo ikke alle den heller hjelper på, så da blir det sprøyter

Anonymkode: 04183...bf4

Du nå gjennom en utredning av ulike forebyggende medisiner. Jeg var gjennom betablokker, blodtrykksmedisin, antidepressiva og epilepsimedisin. Du må også føre hodepinedagbok i minst 6 mnd.

det er kun nevrolog som kan gi deg Botox. Jeg fikk velge mellom Botox og Emgality. Valgte det siste😀

Anonymkode: 4b84c...ffb

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke vanlige migrenemedisiner det er snakk om.

Prosedyren er sånn:

Fastlegen må henvise deg til en nevrolog. 
Sammen med nevrologen, settes det opp en plan for å teste forskjellige forebyggende medisiner. Du må teste ut tre forskjellige, før du evt får botox. Og det kan også hende at du ikke trenger botox, fordi en av medisinene du tester fungerer godt for deg.

Så start med å bestille en time hos fastlegen, hvor du ber om å bli henvist til en nevrolog

Anonymkode: 88a62...401

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Prosedyren er sånn:

Sammen med nevrologen, settes det opp en plan for å teste forskjellige forebyggende medisiner. Du må teste ut tre forskjellige, før du evt får botox. Og det kan også hende at du ikke trenger botox, fordi en av medisinene du tester fungerer godt for deg.

Så start med å bestille en time hos fastlegen, hvor du ber om å bli henvist til en nevrolog

Det holder hvis man har testet riktige medisiner ut hos fastlegen, det kan man gjøre mens man venter på å komme inn til nevrolog. Jeg ventet uendelig lenge på min første time hos nevrolog

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Prosedyren er sånn:

Har vært hos nevrolog mange ganger. Har prøvd ut mange medisiner både via fastlege og nevrolog. 

(Vet ikke om du kanskje trodde jeg var HI - det er jeg ikke. )

Anonym bruker skrev (På 15.11.2024 den 16.24):

Har vært hos nevrolog mange ganger. Har prøvd ut mange medisiner både via fastlege og nevrolog. 

(Vet ikke om du kanskje trodde jeg var HI - det er jeg ikke. )

Ønsker du å prøve botox da? Da er det jo bare å ta det opp selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...