Gå til innhold

ved fyring

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

hva har egentlig min skrive feil med dette innlegget og gjøre overhode ingenting

Anonymkode: d1f05...574

Det har ikke noe med innholdet å gjøre, men det har mye med hvordan du blir oppfattet å gjøre. Du vil vel heller ikke skrive så dårlig heller? 

Fortsetter under...

lilletrille 24 skrev (2 timer siden):

jeg gidder ikke dette her takk skal dere ha for og ødlegge alle mine innlegg

blir mer og mer som kg denne siden 😡

Men det er jo så enkelt å gjøre noe med det, skrivefeilene dine er jo bare latskap.

Anonymkode: 1d7d0...747

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

jeg har alderi sagt at det er kun ment til meg. dem som først er så greie og gir bort ved gir jo bort til mange andre også, jeg skrev at jeg ønsket gratis eller billig ved

Jeg kan omformulere: Det ligger mange timer arbeid i å felle, kappe, kløyve, dekke og tørke ved. I tillegg til utgifter til motorsag, vedkløyver, bensin, olje, sagkjede+++
Hvorfor skal noen andre gjøre all den jobben for deg, så du kan få gratis ved? Har de produsert mer enn det de bruker selv burde de vel tjene penger på overskuddet? 

Men du kan selvsagt høre med noen som har skog om du kan få lov til å felle noen trær på eiendommen deres, og gjøre all jobben selv. Den må tørke et år, så om du begynner nå har du gratis ved til neste vinter🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7b45c...385

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

altså dem som gir bort ved har som regel en egen skog eller en gård med masse trær, hvor dem faktisk ønsker og bli kvitt all den veden siden dem ikke får brukt alt selv

Haha er du seriøs? Tror du ved oppstår i skogen som kubber du bare kan hente og gi bort? De som har skog lever jo ofte av skogen da, tømmer og ved. De gir evt bort ved til folk de kjenner, ikke bare for å bli kvitt den liksom. 

Anonymkode: 96fba...b71

• 2 uker senere...
On 11/14/2024 at 9:54 PM, Anonym bruker said:

er det noen som vet hvor man får kjøpt eller henta gratis ved i lillestrm\strømmen området?

Trist hvordan denne tråden endte opp med å handle om rettskrivningen til trådstarter. For å besvare deg utifra min egen erfaring: 

• Kjøp av ved med hjemlevering: 
    Her har vi brukt Vedøra som driver med hjemlevering av bjørkeved til deler av Lillestrøm. Du kan sjekke på nettsiden deres om de leverer til ditt sted.  
  • Gratis ved i Oslo og omegn:
    Jeg har aldri opplevd å finne ferdig hogget vedkubber som gis bort gratis på Finn. Men veldig ofte er det folk som gir dem bort stammen, om man evner å hogge/splitte det selv.

Du er ganske heldig om du finner folk som gir ferdig tørkede kubber helt gratis, rett og slett fordi det er et stort marked for ved på Østlandet. Grunnet høye strømpriser, generelt dårlig økonomi osv. 

Anonymkode: 2d6f9...f24

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...