Gå til innhold

Bo sammen etter brudd

Anbefalte innlegg

Får med meg at mange sier at det er skikkelig kjipt å måtte måtte bo sammen med en ex etter brudd i påvente av nye boliger. Vi kommer til å havne i den situasjonen, hva er verst ved det? Og hvordan lindre det mest mulig? Vi har felles barn.

Anonymkode: 780d0...494

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450863-bo-sammen-etter-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen lett situasjon, men dersom dere begge er sterke personer, dvs at ingen overkjører hverandre - at dere lager lager en klar avtale, lar være å dra inn nye partnere og har respekt for hverandre og jobber for å finne en måte å få det til å fungere på, og holder dere til det. Kan det fungere på et vis.  Men det kommer helt an på.  Jeg har en eks som jeg helt sikkert kunne bodd sammen med og levd sammen med i en sånn situasjon fordi vi både var glade i hverandre og hadde full respekt hvor hverandre. 

Anonymkode: 2bf9f...a34

Det var faktisk 100 ganger bedre etter at vi hadde bestemt oss for separasjon! Vi hadde hatt et dårlig ekteskap i mange år, der vi hadde prøvd det meste. Til slutt irriterte han meg bare han pustet. Men da valget var tatt, ble det mye mer avslappet stemning. Han irriterte meg fortsatt innimellom, men nå visste jeg at han skulle flytte, og jeg slapp også å forholde meg til han som før. Vi bodde sammen 6 mndr etter bruddet. Fortsatt er vi bedre venner nå enn før bruddet.

Anonymkode: 60c57...637

Vi bodde også sammen i 6 mnd før jeg flyttet og det gikk helt greit. Veldig lik situasjon som hun over, dårlig forhold i mange år og når det ble en avklaring roet mye seg. Vi begge hadde respekt for hverandre og ville den andre vel videre i livet. Måten vi gjorde det på var bra for barna. De så at vi fortsatt var venner og at vi behandlet hverandre bra. Det har gjort noe med de hvordan de selv opptrer i konfliktsituasjoner. 

I ettertid viser det seg at han begynte å date bare en mnd etter det ble slutt. Men han gjorde det ikke åpenlyst og var respektfull så der synes jeg var helt greit siden vi var veldig ferdig med hverandre som kjærester. 

Anonymkode: 5263c...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...