Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:44 #26 Del Skrevet lørdag kl 12:44 Anonym bruker skrev (På 14.11.2024 den 8.05): Ja! Men det kommer an på. Jeg svarer ja fordi jeg er vokst opp med en ufør alenemor som aldri lot oss feire bursdager, aldri lot oss ha venner på overnatting, aldri fikk ha venner på besøk(vi lekte ute eller hjemme hos andre). Jeg hadde venner og hadde det fint altså, og mamma var syk, så jeg bærer ikke nag. Men å tenke tilbake på det og tenke at mine barn skal oppleve det samme er uaktuelt. Jeg forstod at jeg ikke kunne få levisbukse til 2000 kr eller dunjakke til 2800 kr. Men at jeg måtte gå med joggebukse frem til jeg tjente egne penger og aldri kunne få en jeans fra vero moda feks, det forstår jeg virkelig ikke. Jeg er alenemor, med dårlig betalt jobb. Likevel får barna mine det de trenger, og mye av det de ønsker seg. Men... alt med måte, og jeg har lykkes i oppgaven med å lære barna takknemlighet. Eksempel: sønnen min ønsker seg gamingpc. Det får han ikke, men han kan spare. Han får derfor penger til bursdag og jul, og sparer. Dette gjelder jo flere av vennene også. Datteren min ønsker seg uggs. De ekte koster en formue, de passer tross alt bare en sesong. Hun fikk kjøpe seg fake uggs til 399,- og var strålende fornøyd. Barna har blitt opptatt av merker. De ønsker seg mye, men får aldri nye klær med en prislapp på 2000 kr og mer. Men når de trenger nye klær så kjøper vi brukt, pg da får de det de ønsker seg hvis vi finner til ok pris og i fin stand. Men de får ikke nytt bare fordi det plutselig er noe nytt på moten. Siden jeg har dårlig råd, så passer jeg på å bruke pengene slik at jeg kan kjøpe ting barna ønsker seg. Ikke sløse på annet. Så de som vokser opp slik jeg gjorde synes jeg virkelig synd på, hvis det gjelder basic ting til en lav pris. Ikke PS5, fulldempet sykkel, el-sparkesykkel og andre dyre ting. Anonymkode: 5395a...59c Tusen likes fra meg 👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: 79e7b...3c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450858-synes-du-synd-i-barnungdom-som-aldri-f%C3%A5r-det-de-%C3%B8nsker-seg/page/2/#findComment-150156681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå