Gå til innhold

Vaske ned til jul?

Anbefalte innlegg

Vasker dere ned huset til jul? Jeg har alltid gjort det, og det er nok en tradisjon jeg har vokst opp med fra barndommen. Det er helt tullete å vanske ned på mørkeste vintertiden. Likevel gjør jeg det. Tar rom for rom med vegger og tak, og inni skuffer og skap på kjøkkenet og nedvask av bad. Egentlig burde man heller vaske ned etter jula, da en både fetter ned kjøkkenet og det er mye mat greier. Men får ikke en juleføkelsen før vindu og alt er jule rent. Hva med dere? Er dere tradisjonelle på dette? Eller er dere fornuftig og bare tar en helgevask ? 

Anonymkode: d434a...425

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450852-vaske-ned-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tar en skikkelig julerengjøring. Inni skuffer, sofatrekk, gardiner, dyner, pledd, pussing av sølv og messing, rydder og vasker boden, ruller duker osv. Mye av det kunne selvfølgelig like gjerne blitt gjort på våren eller sommeren, men da har jeg mye annet jeg heller vil holde på med. Det er greit å ta den store hovedsaken til jul siden det da har en klar dato jeg må være ferdig. Mye av det er såpass kjedelig at jeg lett hadde utsatt det ellers.

Anonymkode: 86d8d...039

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vasker dere ned huset til jul? Jeg har alltid gjort det, og det er nok en tradisjon jeg har vokst opp med fra barndommen. Det er helt tullete å vanske ned på mørkeste vintertiden. Likevel gjør jeg det. Tar rom for rom med vegger og tak, og inni skuffer og skap på kjøkkenet og nedvask av bad. Egentlig burde man heller vaske ned etter jula, da en både fetter ned kjøkkenet og det er mye mat greier. Men får ikke en juleføkelsen før vindu og alt er jule rent. Hva med dere? Er dere tradisjonelle på dette? Eller er dere fornuftig og bare tar en helgevask ? 

Nei, før jul er detnok annet å gjøre. Jeg tar rom når der trengs, har aldri en stor nedvask av hele huset, det har jeg hverken tid eller energi til.

Anonymkode: 1ef60...7b8

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vasker som vanlig, har aldri vasket vegger og tak. Holder det sånn passe rent og ryddig hele tiden. Men langt i fra sånn gammeldags standar altså, er alt for lat og liker å bruke tid på andre ting😊

Anonymkode: 38e11...597

Det er jo mørketid også, så man trenger egentlig ikke stor nedvask. Men akkurat nå er jeg sykmeldt og har tid til å gjøre slike ting. Ellers hadde jeg ikke orket ved siden av jobb. Men liker at kjøkken og bad er rent til jul. Engentlig til advent. Slik at det er kos i adventstida. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...