Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:10 #76 Del Skrevet mandag kl 15:10 Anonym bruker skrev (På 17.11.2024 den 10.56): Du tillegger andre dine egne meninger ved konsekvent å bruke ‘du’ når du adresserer andre. Og ja, jeg har LANG vei å gå før jeg blir rasist. Faktisk så lang at jeg aldri kommer frem. Anonymkode: 145fa...b44 Jeg bruker alltid "du" når jeg svarer konkret til en enkelt bruker. Spesielt når det gjelder en som har litt vanskelig for det, pga fordommer og intoleranse for andres meninger. Da er "du" det mest treffsikre, for å unngå misforståelser. Du høres veldig rasistisk ut for meg. Fordi du høres ut som en som har omsorg for enkelte raser framfor andre, som om noen er bedre eller mer stakkarslige enn andre raser. Du er i tillegg lite opptatt av å stå opp for minoriteter som oss nordmenn, selv om du kanskje er norsk selv, hva vet jeg. Typisk norsk er du uansett, og en viktig årsak til at vi allerede er kommet så langt at hver femte nordmann er født i utlandet. Jeg synes det er ganske trist. Her kan jeg ikke bruke "du". For du er vel av de som setter pris på dette, og tror samtidig at det blir mer mangfold om en liten nasjon som Norge med sin særegne kultur, blir utslettet av mye større og fremmede kulturer slik vi opplever det i dag. Anonymkode: 27782...057 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:14 #77 Del Skrevet mandag kl 15:14 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker alltid "du" når jeg svarer konkret til en enkelt bruker. Spesielt når det gjelder en som har litt vanskelig for det, pga fordommer og intoleranse for andres meninger. Da er "du" det mest treffsikre, for å unngå misforståelser. Du høres veldig rasistisk ut for meg. Fordi du høres ut som en som har omsorg for enkelte raser framfor andre, som om noen er bedre eller mer stakkarslige enn andre raser. Du er i tillegg lite opptatt av å stå opp for minoriteter som oss nordmenn, selv om du kanskje er norsk selv, hva vet jeg. Typisk norsk er du uansett, og en viktig årsak til at vi allerede er kommet så langt at hver femte nordmann er født i utlandet. Jeg synes det er ganske trist. Her kan jeg ikke bruke "du". For du er vel av de som setter pris på dette, og tror samtidig at det blir mer mangfold om en liten nasjon som Norge med sin særegne kultur, blir utslettet av mye større og fremmede kulturer slik vi opplever det i dag. Anonymkode: 27782...057 Så det du sier er at en typisk nordmann er rasist altså. Anonymkode: d6c42...e9d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 07:52 #78 Del Skrevet i går, 07:52 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Så det du sier er at en typisk nordmann er rasist altså. Anonymkode: d6c42...e9d Nei. En typisk nordmann, som er woket av media og myndighetene, framstår som rasistisk. Heldigvis blir det stadig færre av "typiske" nordmenn. Stadig flere er begynt å tenke selv. Det vil alltid være rasistisk å forfordele noen på bakgrunn av etnisk opprinnelse og rase. Det er i beste fall diskriminerende, i verste fall rasistisk. I Norge i dag tildeles veldig mange posisjoner og stillinger i samfunnet på bakgrunn av etnisk opprinnelse, rase og ikke minst kjønn. Det er bevisst diskriminerende, og ofte rasistisk. Dette ser vi i medier, reklamer, yrkeslivet, over alt. Det er ikke utelukkende kompetanse og personlige egenskaper som kvalifiserer til ulike stillinger, etnisk opprinnelse og kjønn er ofte en viktig faktor for å avgjøre hvem som blir valgt. At rase og kjønn skal ha avgjørende betydning er rasistisk/diskriminerende. Det er ingen annen måte å se det på enn at det er diskriminerende å tvinge fram kjønn og andre raser på bekostning av kvalifikasjoner. Dette gjøres i Norge, og i de fleste siviliserte land, for å innføre et mangfold. Dette mangfoldet er et overfladisk begrep, basert på ytre egenskaper ved mennesket. Det er paradoksalt, diskriminerende, og en naiv drøm. Det er å prioritere mangfold foran fellesskap. Å jage mot et etnisk mangfold er i seg selv rasistisk og uforenlig med tanken om et fellesskap. I et fellesskap vektlegges ikke rase eller kjønn, der prioriteres kvalifikasjoner, menneskelige egenskaper og felles verdisyn. Å tro at du bygger et velfungerende samfunn på etnisk mangfold er direkte feil. Et godt samfunn kan kun bygges på et felles kulturelt grunnlag og likt verdisyn, ikke ut fra rase eller kjønn. Anonymkode: 27782...057 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #79 Del Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 0.24): Folk er lei av å bli shamet for å kalle en kvinne en kvinne og en mann en mann. Folk er lei av sosialistenes vanstyre og ekstremt dyre byråkrati. Folk er lei av at sosialistene vil innføre tillatelse for å drepe levedyktige barn. Folk er lei av sosialistene. Snart tar folket til vettet. Anonymkode: 89267...ed2 Virker som du tror du lever i en boble med konservative i USA. I Norge så har vi og kommer ikke til å ta det så langt. Fornuften er enda tilstede her i Norge, heldigvis! Anonymkode: d623e...600 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #80 Del Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei. En typisk nordmann, som er woket av media og myndighetene, framstår som rasistisk. Heldigvis blir det stadig færre av "typiske" nordmenn. Stadig flere er begynt å tenke selv. Det vil alltid være rasistisk å forfordele noen på bakgrunn av etnisk opprinnelse og rase. Det er i beste fall diskriminerende, i verste fall rasistisk. I Norge i dag tildeles veldig mange posisjoner og stillinger i samfunnet på bakgrunn av etnisk opprinnelse, rase og ikke minst kjønn. Det er bevisst diskriminerende, og ofte rasistisk. Dette ser vi i medier, reklamer, yrkeslivet, over alt. Det er ikke utelukkende kompetanse og personlige egenskaper som kvalifiserer til ulike stillinger, etnisk opprinnelse og kjønn er ofte en viktig faktor for å avgjøre hvem som blir valgt. At rase og kjønn skal ha avgjørende betydning er rasistisk/diskriminerende. Det er ingen annen måte å se det på enn at det er diskriminerende å tvinge fram kjønn og andre raser på bekostning av kvalifikasjoner. Dette gjøres i Norge, og i de fleste siviliserte land, for å innføre et mangfold. Dette mangfoldet er et overfladisk begrep, basert på ytre egenskaper ved mennesket. Det er paradoksalt, diskriminerende, og en naiv drøm. Det er å prioritere mangfold foran fellesskap. Å jage mot et etnisk mangfold er i seg selv rasistisk og uforenlig med tanken om et fellesskap. I et fellesskap vektlegges ikke rase eller kjønn, der prioriteres kvalifikasjoner, menneskelige egenskaper og felles verdisyn. Å tro at du bygger et velfungerende samfunn på etnisk mangfold er direkte feil. Et godt samfunn kan kun bygges på et felles kulturelt grunnlag og likt verdisyn, ikke ut fra rase eller kjønn. Anonymkode: 27782...057 Jeg spør igjen: Hva et det du røyker? Anonymkode: 2747d...a3d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #81 Del Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg spør igjen: Hva et det du røyker? Anonymkode: 2747d...a3d Jeg vet at du mangler motargumenter, men det blir ganske dumt når du forsøker å dekke over dette ved å dreie spørsmålet over på mine innbilte røykevaner. Jeg forventet egentlig at du skulle betegne det jeg skrev som babbel eller vås. Ting du ikke er i stand til å forstå høres ofte ut som babbel og vås. Anonymkode: 27782...057 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #82 Del Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei. En typisk nordmann, som er woket av media og myndighetene, framstår som rasistisk. Heldigvis blir det stadig færre av "typiske" nordmenn. Stadig flere er begynt å tenke selv. Det vil alltid være rasistisk å forfordele noen på bakgrunn av etnisk opprinnelse og rase. Det er i beste fall diskriminerende, i verste fall rasistisk. I Norge i dag tildeles veldig mange posisjoner og stillinger i samfunnet på bakgrunn av etnisk opprinnelse, rase og ikke minst kjønn. Det er bevisst diskriminerende, og ofte rasistisk. Dette ser vi i medier, reklamer, yrkeslivet, over alt. Det er ikke utelukkende kompetanse og personlige egenskaper som kvalifiserer til ulike stillinger, etnisk opprinnelse og kjønn er ofte en viktig faktor for å avgjøre hvem som blir valgt. At rase og kjønn skal ha avgjørende betydning er rasistisk/diskriminerende. Det er ingen annen måte å se det på enn at det er diskriminerende å tvinge fram kjønn og andre raser på bekostning av kvalifikasjoner. Dette gjøres i Norge, og i de fleste siviliserte land, for å innføre et mangfold. Dette mangfoldet er et overfladisk begrep, basert på ytre egenskaper ved mennesket. Det er paradoksalt, diskriminerende, og en naiv drøm. Det er å prioritere mangfold foran fellesskap. Å jage mot et etnisk mangfold er i seg selv rasistisk og uforenlig med tanken om et fellesskap. I et fellesskap vektlegges ikke rase eller kjønn, der prioriteres kvalifikasjoner, menneskelige egenskaper og felles verdisyn. Å tro at du bygger et velfungerende samfunn på etnisk mangfold er direkte feil. Et godt samfunn kan kun bygges på et felles kulturelt grunnlag og likt verdisyn, ikke ut fra rase eller kjønn. Anonymkode: 27782...057 Her kom det mange påstander som mangler rot i virkeligheten. Du må gjerne dokumentere noe av det du skriver, for det meste framstår som brunt oppgulp fra Alliansen eller deres meningsfeller. Forskning viser faktisk at nordmenns holdninger til mennesker fra andre land har blitt mer positive de siste årene. Anonymkode: 76956...ba9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #83 Del Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 0.08): Nå som Sylvi Listhaug har gjort en så god jobb for partiet sitt at FrP snart er landets største, hva håper du de får gjennomført av politikk mens de har regjeringsmakt? Selv håper jeg at de får fjernet loven som gir single kvinner mulighet til IVF og inseminasjon. Barn skal ikke trenge å vokse upp uten sin far! I og med at abortloven er blitt fritt vilt så håper jeg hun får innskrenket den også. Grunnen til at det fødes så få barn her i landet er at for mange kvinner tar abort de ikke trenger å ta. Vi har et fungeres sosialt sikkerhetsnett her i landet. Jeg kan ikke si noe om hva jeg håper hun får gjennomført av sin politikk rundt kriminelle, for da blir jeg kalt en rasist og sparket ut her fra. Jeg heier på Sylvi! Hun er en sterk og tøff kvinne og burde absolutt være et ikon for alle som kaller seg feminister! Hun er en kvinne med et varmt og stort hjerte. Anonymkode: 89267...ed2 Nå blander du kortene. Det er mørkemennene i KrF du heier på, bare hyggelig å kunne oppklare for deg. Anonymkode: ca126...45c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #84 Del Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg vet at du mangler motargumenter, men det blir ganske dumt når du forsøker å dekke over dette ved å dreie spørsmålet over på mine innbilte røykevaner. Jeg forventet egentlig at du skulle betegne det jeg skrev som babbel eller vås. Ting du ikke er i stand til å forstå høres ofte ut som babbel og vås. Anonymkode: 27782...057 Å nei du, jeg har motargumenter herfra til månen, men gidder ikke å bruke energi på å forsøke og opplyse deg. Du viser tydelig hvilket tankesett du har, og et langt liv har lært meg at mennesker med denne typen tankesett ikke er mottakelige for fornuft. Du må bare fortsette i den fullstendig gale tankebobla di. Anonymkode: 2747d...a3d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450837-n%C3%A5-som-sylvi-listhaug-snart-er-v%C3%A5r-statsminister-hva-h%C3%A5per-du-hun-f%C3%A5r-gjennomf%C3%B8rt/page/4/#findComment-150157898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå