Gå til innhold

Hva får barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet. 

Anonymkode: 1b6f8...ec9

Nå har alle andre omtrent sagt at de kjøper for det beløpet men du bare MÅ henge deg på den ene som sier noe annet. Jesus.

Anonymkode: 299d0...95e

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ser mange får for mye mer enn 1000 kr. 
Men sånn er det bare. Store forskjeller. 

Det er ca 9 stk grovt tellet som gir 1000-1500 i snitt (ca som deg) og ca 5 som gir mer. Dvs de fleste ligger på samme som deg, så det er ikke synd i deg pga dette. Det gjør vi også, så da blir det 10, for jeg har ikke svart før nå.

Anonymkode: 62cdb...619

Annonse

Jeg skjønner ærlig talt ikke dette gjentakende gnålet om beløp? Det er samme suppa hver gang, hvor mye gir du til barn til jul? Hvor mye til konfirmasjon? Hvor mye koster ferien? Hvor dyr er vesken? 
Spiller det noen rolle hva andre gjør? Vi har alle forskjellige utgangspunkt og referanser, jeg er rik sammenliknet med de aller fleste i verden, men fattig sammenliknet med milliardærene i Sveits. Og så da? Jeg kjøper gaver etter hva ønskene er i et prisleie som passer min økonomi. Hva naboen gjør er da revnende likegyldig? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

😫

Anonymkode: b5590...767

Hva slags reaksjon er dette? 

Slutt å sammenligne deg med andre, du har det livet du har og det blir ikke bedre før du kutter ut disse barnslige sammenligningene dine. 

Anonymkode: 83a25...eac

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hva slags reaksjon er dette? 

Slutt å sammenligne deg med andre, du har det livet du har og det blir ikke bedre før du kutter ut disse barnslige sammenligningene dine. 

Anonymkode: 83a25...eac

Nå er det ikke meg du siterer, men synes du det er så ille å tenke på hva andre gir. Det er ikke sånn at jeg får mer eller mindre å gi selv, men menneskelig. Kanskje mer når man har lite. 

Mine har bursdag nå før jul, og i år får de nok 1000 kr hver seg, pluss at den ene ungen får noen bøker han ønsker seg, og den andre ungen får joggedress som hun ønsker seg. Vi pleier å gi dyrere bursdagsgaver enn julegaver. De siste åra har ungene fått mobil, tv på rommet og eldste gaming-PC til bursdag. Så i år blir det ikke like dyre gaver. Til jul pleier de ofte å få gaver til mellom 1000-1500 kr. Ikke helt sikker på hva det ender opp med enda, men muligens spill (gaming) til guttungen, samt noen bøker, en kul genser osv. Jenta ønsker seg øredobber, sengetøy og mini brands, så blir vel noe sånt. De trenger nye luer og hansker, putter nok det under juletreet også. Gøy med pakker. Pleier å sørge for at de får noe de ønsker seg, men også noe praktisk og noe som de kan lese eller være kreative med.

Anonymkode: 1b078...14f

Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 22.16):

Ser mange får for mye mer enn 1000 kr. 
Men sånn er det bare. Store forskjeller. 

Og mange får for mindre enn 1000 kr. Jeg ser ikke at du starter tråder om det?

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nå er det ikke meg du siterer, men synes du det er så ille å tenke på hva andre gir. Det er ikke sånn at jeg får mer eller mindre å gi selv, men menneskelig. Kanskje mer når man har lite. 

Ille er det vel ikke, men særlig konstruktivt er det da ikke. Du vil nok få et bedre liv om du ikke hele tiden måler deg mot andre på absolutt alt i livet. Snu heller blikket mot hva du faktisk har, så vil du se at du har mye mer enn mesteparten av verdens befolkning.

Misunnelse er bare et svart monster som aldri tilfører deg noe godt. 

Jeg tenker aldri pris når jeg kjøper gaver, jeg kjøper det som trengs eller ønskes ut fra fornuft og ikke lommebok. Selv om man har ok økonomi så trenger man ikke å kjøpe gaver for tusenvis bare for å komme opp i sum.

I år får yngste gopro kamera, et spill, ullklær, gore-tex  hansker til å ha i skibakken, julepysjamas og godlukt. Av dette er det kun kamera han ikke trenger av praktiske årsaker, men det er gøy med mange pakker under treet. 

Mine ungdommer på 15 og 19 år får hverken gave av meg til rett over 1000 kr. De får begge noe de ønsker seg. Jeg syns det er nok, men kjenner jeg meg selv rett så kjøper jeg litt mer innen julaften kommer. For jeg elsker å gi ♡

Anonymkode: ca58c...7cf

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mine ungdommer på 15 og 19 år får hverken gave av meg til rett over 1000 kr. De får begge noe de ønsker seg. Jeg syns det er nok, men kjenner jeg meg selv rett så kjøper jeg litt mer innen julaften kommer. For jeg elsker å gi ♡

*hversin 

MissSaigon skrev (På 15.11.2024 den 8.44):

Og mange får for mindre enn 1000 kr. Jeg ser ikke at du starter tråder om det?

Ille er det vel ikke, men særlig konstruktivt er det da ikke. Du vil nok få et bedre liv om du ikke hele tiden måler deg mot andre på absolutt alt i livet. Snu heller blikket mot hva du faktisk har, så vil du se at du har mye mer enn mesteparten av verdens befolkning.

Misunnelse er bare et svart monster som aldri tilfører deg noe godt. 

Jeg tenker aldri pris når jeg kjøper gaver, jeg kjøper det som trengs eller ønskes ut fra fornuft og ikke lommebok. Selv om man har ok økonomi så trenger man ikke å kjøpe gaver for tusenvis bare for å komme opp i sum.

I år får yngste gopro kamera, et spill, ullklær, gore-tex  hansker til å ha i skibakken, julepysjamas og godlukt. Av dette er det kun kamera han ikke trenger av praktiske årsaker, men det er gøy med mange pakker under treet. 

Tusen takk for fint innlegg fra deg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...