Gå til innhold

Hva får barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tenåringer på 14 og 17 år. Begge ønsker seg penger.

De får 3000 hver, pysjbukse, t-skjorter, boxere, noe småtteri og at vi, kjernefamilien reiser en hotell weekend til Stockholm i februar (dette vet de ikke om)

Anonymkode: b5590...767

De får penger. 1000 kr hver av meg. Så får de noen små ting til, noe de har kjøpt til hverandre. Det kan være ansiktsmaske og lipgloss til jålefrøkna, og nerf-piler til yngstegutt. 

Jeg kjøper ikke gaver lenger, de har blitt så store at det er mer verdi i penger slik at de kan shoppe med venninner. Kjøpe ting de ønsker seg senere. Få litt følelsen av hvor mye jakka de ønsker seg faktisk koster. 

Anonymkode: 56076...dea

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi gir gaver for litt mer enn 1000 kr. Stort sett sportsutstyr eller ting de trenger til andre aktiviteter. Her får ingen sokker eller truser til jul. 

Anonymkode: abfe5...f47

Mine får alltid sokker og truser fra "nissen på loftet".

Av mamma og pappa får de noe annet, men det er da ingenting galt i å legge noen pent innpakkede sokker og truser under treet 😉

Anonymkode: 7f4f1...d48

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Yngste får gave til ca 1200. Mellomste får en til 4000 (dette er ikke vanlig, bare spesielt i år) og 20 åringen får sikkert noe til rundt 700-1000 kroner 

Anonymkode: 91055...11f

Hvorfor sånn forskjell? 😳

Anonymkode: 72592...a6e

Prøv å ikke vær så opptatt av hvor mye andre gir for. Hvis 1000 kr er det som passer din økonomi så er det det gaven er. Det er en fin gave!

Jeg har ikke tenkt så mye på gaver enda. De fikk mye nytt vinterutstyr i fjor, så det blir nok litt smågaver om vi ikke kommer på noe de trenger. Jeg er ikke opptatt sb pris, de får etter hva de trenger, så jevnet det seg ut etterhvert. 

Anonymkode: 83a25...eac

De får en stor gave hver; 13-åringen får AirPods pro og 15-åringen får billetter til Tons of Rock. Ellers ligger det alltid pysj og tøfler/kosesokker sammen med julestrømpen. De får også litt småting ved siden av som leddlys, en fleece buff, en slush-kopp og lignende. 
Man kjøper etter evne og hva barna liker, ingenting er feil tenker jeg ☺️

Anonymkode: a4543...30f

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har fire barn og de får sjelden likt.

Om en trenger f.eks ny mobil får ikke alle gave til samme pris, men alle får mobil når de trenger det. Trenger ikke være likt hvert år, for alle får dyrere gaver når de trenger det.

Anonymkode: 7f4f1...d48

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min datter på 14 får Polo genser, Polo jakke, kneki stikker, noe sminke, ridehjem, ridestøvler, strikkejakke, øredobber og 3000 kr.

Anonymkode: 4b752...23f

Flotte gaver, men hvorfor tenker du at det er nødvendig å plusse på med 3000 kr? 

Mine er blitt så store at de skiller litt på hva de ønsker og hva de trenger. Av og til er det jo sammenfall, men vi ser mest på lista over det de trenger. Begge bor for seg selv, og må i større grad bruke egne penger på ting som kun står på lista over ting de ønsker seg. Verdien i kroner og øre varierer, men som regel et sted mellom 1000-2000 kroner. 

Anonymkode: 119e3...46d

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Fordi de får noe de ønsker seg. Jeg gir ikke likt hvert år. Alle får noe de ønsker seg innenfor rimelighetens grenser.

Anonymkode: 91055...11f

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Flotte gaver, men hvorfor tenker du at det er nødvendig å plusse på med 3000 kr? 

Det er ikke nødvendig, men det er ønskelig fra min side da hun sparer til ny sprangsal.

Anonymkode: 4b752...23f

MissSaigon skrev (7 timer siden):

Kanskje fordi vedkommende sparer til noe? Ønsker seg penger? Hun har også lyst å spe på bankkortet?

Anonymkode: b5590...767

Har en datter, på 14 år, og svært liten familie. Hun får 3 små julegaver fra familie og noen gaver fra venninner. Så hun får alltid mange julegaver fra meg. I år får hun vinterjakke fra Norrøna, ulltøy fra Kari Traa, sengetøysett i flanell, gavekort på BikBok, airpods og nye hyller til rommet.

Hun får lite ellers i året og da er det gøy å kunne gi ekstra til jul :)

Anonymkode: d2886...89a

20 åringen får tons of rock festivalpass for alle dagene, pluss opphold. Dette er kombinert bursdag og julegave.

15 åringen får litt diverse småtterier for ca 1000 kr

13 åringen får  TV

11 åringen får diverse småtterier til ca 1000 kr.

De er lært opp med at rettferdighet ikke betyr at de får alt likt samtidig. 

Anonymkode: 167e1...284

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har en datter, på 14 år, og svært liten familie. Hun får 3 små julegaver fra familie og noen gaver fra venninner. Så hun får alltid mange julegaver fra meg. I år får hun vinterjakke fra Norrøna, ulltøy fra Kari Traa, sengetøysett i flanell, gavekort på BikBok, airpods og nye hyller til rommet.

Hun får lite ellers i året og da er det gøy å kunne gi ekstra til jul :)

Anonymkode: d2886...89a

Koselig😊

Anonymkode: 191ef...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...