Gå til innhold

Gale politikere overbyr hverandre med andres penger, 105 milliarder til Ukraina, ingen høyere?

Anbefalte innlegg

Venstre er utrolig omtenksomme og rause med andres penger. Nå skal de gi 105 milliarder kroner til Ukraina. Jada. det er bare minipartiet Venstre som foreslår. Men, det er tross alt mennesker som er valgt inn på Stortinget som har regnet seg fram til at dette er riktig.

De vil altså gi like mye som en million nordmenn betaler i skatt i løpet av ett år. Har vi så store forpliktelser i Norge, sammenlignet med alle andre land, at mer enn hver femte nordmann må betale all sin skatt til Ukraina neste år? 

Kan befolkningen snart få innflytelse i dette landet, kanskje. Bør det ikke være et tak på politikernes bevilgninger som utløser en folkeavstemning? Er det ikke på tide å innføre et demokrati i Norge? Ikke bare en stemmeseddel hvert 4.år.

https://www.vg.no/nyheter/i/8qX8GG/venstre-utfordrer-vil-gi-105-milliarder-til-ukraina

Anonymkode: aa677...d45

Fortsetter under...

Og samtidig er store deler av kommunene i Norge i en økonomisk krise å må kutte ned til beinet på det som ikke er pålagt.

Hva med å prøve å ta seg av sine egne først?

Anonymkode: 0a490...e18

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan befolkningen snart få innflytelse i dette landet, kanskje.

Har du generelt vanskelig for å forstå demokrati? 

Og tror du Russland gir seg om de får servert Ukraina?

Anonymkode: 7d65b...07f

Russland er nabolandet vårt. Dessverre har Russland beveget seg i en meget uheldig politisk retning. Russland har blitt en trussel mot demokratiet og en farlig nabo.

Russlands invasjon av Ukraina har skapt ustabilitet og usikkerhet i Europa. Ved å støtte Ukraina økonomisk og militært, bidrar Norge til å opprettholde stabilitet og sikkerhet i regionen. Dette er viktig for å unngå at konflikten sprer seg til andre land.

Norge har et langvarig engasjement for internasjonal rett og støtte til suverene nasjoners rett til selvbestemmelse.

Krigen har ført til store menneskelige lidelser, med millioner av ukrainere som har blitt tvunget på flukt og mange som lider under vanskelige forhold. Økonomisk bistand kan brukes til humanitær støtte, som sikrer tilgang til nødvendige ressurser som mat, medisiner og andre kritiske tjenester.

Ukraina kjemper for å opprettholde et demokratisk styresett, og støtte til landet kan sees på som en investering i å beskytte og fremme demokratiske verdier. 

Russlands dominans på energimarkedet i Europa har gjort mange land sårbare. Støtte til Ukraina og sanksjoner mot Russland kan bidra til å redusere Europas avhengighet av russisk energi, noe som også er gunstig for Norge som en viktig energileverandør i Europa.

Norge er en del av flere internasjonale organisasjoner og samarbeid, som NATO og FN, som alle har uttrykt sterk støtte til Ukraina. Ved å bidra økonomisk, viser Norge sitt engasjement og oppfyller sin del av de kollektive forpliktelsene for å støtte Ukraina i denne konflikten.

Europa må vise solidaritet med Ukraina. Europa må atter igjen bli en verdensdel med fred.

Er forøvrig ikke bare Venstre som mener dette. I Stavanger har AP gått hardt ut for å øke støtten til Ukraina.

Anonymkode: dd6cf...542

Norske globalister bør ikke ha tilgang til fellesskapets midler. Å betale borgerlønn straks de kommer til Norge, gi alt i hendene mens nordmenn må tigge for å få igjen små prosenter av det de betaler inn. Se til svenskene denne gangen. Ni ganger mindre enn oss gir de. På toppen av dette så har vi faktisk innvandrere fra langt fjernere strøk også, i ti tusentall, overalt omtrent.

Hvilket regnestykke dette blir!  Så skal vår nettleie og kommunale avgifter øke betydelig, fordi det offentlige ikke har penger til å dekke dette selv. Velkommen til Norge, bare du ikke er nordmann. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/ukrainere-mottar-1-6-milliarder-i-sosialhjelp-vil-ikke-pa-nav/s/5-95-2123390

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Har du generelt vanskelig for å forstå demokrati? 

Og tror du Russland gir seg om de får servert Ukraina?

Forklar meg gjerne. For meg betyr demokrati folkestyre. Hvilken innflytelse har befolkningen i Norge egentlig?

Ikke kan vi diskutere hva vi vil, og mene hva vi vil uten sensur og mobbing. Ikke har vi innflytelse på hvordan politikerne styrer landet, annet enn hvert fjerde år, hvor vi kan velge noen vi ikke kan stole på, eller bare er delvis enige med. 

For meg er demokrati mye mer lokalt selvstyre og folkeavstemninger i saker som angår alle og hele nasjonen. At en liten gruppe med middels kompetente mennesker sitter i Oslo og forvalter nær sagt ALT vi eier og har i dette landet, er politisk enevelde, og langt unna folkestyring og demokrati. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Forklar meg gjerne. For meg betyr demokrati folkestyre. Hvilken innflytelse har befolkningen i Norge egentlig?

Ikke kan vi diskutere hva vi vil, og mene hva vi vil uten sensur og mobbing. Ikke har vi innflytelse på hvordan politikerne styrer landet, annet enn hvert fjerde år, hvor vi kan velge noen vi ikke kan stole på, eller bare er delvis enige med. 

For meg er demokrati mye mer lokalt selvstyre og folkeavstemninger i saker som angår alle og hele nasjonen. At en liten gruppe med middels kompetente mennesker sitter i Oslo og forvalter nær sagt ALT vi eier og har i dette landet, er politisk enevelde, og langt unna folkestyring og demokrati. 

Jeg foreslår at du begynner å engasjere deg politisk selv. Finn et parti du er enig med i de fleste saker (ingen kan være 100% enig i alle saker). Deretter begynner du å gå på medlemsmøter, sørg for å si din mening.  Få frem dine saker, de sakene du vil ha forandring på.  Da kan det jo være at du får komme på liste til ditt parti til neste kommunevalg. Kanskje blir du valgt inn i kommunestyret der du bor? På den måten kan du bli med og bidra i demokratiet.

Lykke til!!

Anonymkode: dd6cf...542

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Venstre er utrolig omtenksomme og rause med andres penger. Nå skal de gi 105 milliarder kroner til Ukraina. Jada. det er bare minipartiet Venstre som foreslår. Men, det er tross alt mennesker som er valgt inn på Stortinget som har regnet seg fram til at dette er riktig.

De vil altså gi like mye som en million nordmenn betaler i skatt i løpet av ett år. Har vi så store forpliktelser i Norge, sammenlignet med alle andre land, at mer enn hver femte nordmann må betale all sin skatt til Ukraina neste år? 

Kan befolkningen snart få innflytelse i dette landet, kanskje. Bør det ikke være et tak på politikernes bevilgninger som utløser en folkeavstemning? Er det ikke på tide å innføre et demokrati i Norge? Ikke bare en stemmeseddel hvert 4.år.

https://www.vg.no/nyheter/i/8qX8GG/venstre-utfordrer-vil-gi-105-milliarder-til-ukraina

Norge har tjent minst 1500 milliarder kroner på krigen i Ukraina, hvis vi ikke vil bli sett på som rene krigsprofitører, så får Norge jammen meg bidra. Det man burde spørre seg om, hvor blir det av alle pengene Norge tjener på krigen.

Anonymkode: 02c35...d40

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvilken innflytelse har befolkningen i Norge egentlig?

Herrefred. Politikerne du så grundig snakker ned er valgt. Av deg. Av FOLK. I demokratiske valg.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herrefred. Politikerne du så grundig snakker ned er valgt. Av deg. Av FOLK. I demokratiske valg.

Nei, de er ikke valgt av meg. Dessuten, valget er det eneste som er demokratisk. Hvor mye mindre demokratisk kan et demokrati bli enn at det begrenser seg til en stemmeseddel hvert 4.år? Hvis stemmeseddelen er ensbetydende med nok demokrati for deg, så lykke på reisen. Jeg ønsker et partiløst samfunn, jeg ønsker politiske ledere som tar egne avgjørelser og tar ansvar selv. Vi trenger ikke tusenvis av politikere i dette lille landet, vi trenger maks 100 totalt. De aller beste, de som har stolthet og ansvarsfølelse, og står ved sine prinsipper og meninger. Og vi som befolkning bør kunne ha anledning til å evaluere dem ved folkesavstemminger, ikke en gang hvert 4. år. Dagens politiske system gir oss bøtteknotter uten forutsetninger for å håndtere tusenvis av milliarder av vår felles formue. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...