Gå til innhold

Bøker som blir film....

Anbefalte innlegg

Hvilken film er den beste du har sett?

Ett helt halvt år - både film og bok var fantastisk. 

En mann ved navn Ove- både bok og film var fantastisk.

Har lest MANGE bøker, og sett ganske mange filmer (av bøkene) Men som oftest er bøkene best ..

Din favoritt bok til film?

Anonymkode: 604c3...0a8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450832-b%C3%B8ker-som-blir-film/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringenes herre er vel den største.

Husker jeg synes det var merkelig at de som ikke hadde lest bøkene skjønte noe som helst av filmene, for det er jo så mye som er utelatt.

Men filmene er gode, og de har klart å få med det vesentlige på en måte som gjør at de som bare har sett filmene forstår, selv om de også går glipp av veldig mye.

Anonymkode: d10e4...036

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Overfladiske lesere av lettvinte bøker synes gjerne filmatiseringen er helt fin, det var jo ingen nyanser der fra start.

Anonymkode: dee34...321

Så skrekkelig sørgelig forsøk på å hevde seg selv. Slapp helt av, du er sikkert kjempeklok og smart. Faktisk sikkert smartere enn alle andre her inne.

Jeg er enig i Ringenes Herre og så elsker jeg Broene i Madison County, både bok og film. Det er min gå-til film når jeg trenger noe varmt og beroligende å se på. 

Jeg gleder meg til Matt Haig og How to stop time kommer som miniserie neste år. Det er Benedict Cumberbatch som har hovedrollen som Tom Hizard, så dette blir spennende. Jeg så faktisk for meg han som Tom så det er jo litt morsomt. The Midnight library skal også bli filmatisert så det er også noe jeg gleder meg til. 

Filmer og bøker har begge noe å tilby, synes ikke det ene utelukker det andre. Selv om kanskje filmen ikke kan måle seg med boka så må vi jo ta filmen for det den er og i forhold til andre filmer i den sjangeren. Du får ikke like mye inn i en film som varer 90 minutter som i en bok som du kanskje bruker 13 aktive lese timer på, det sier seg selv. 

Det som egentlig er mest irriterende for meg er å omstille hodet på alt det visuelle i filmen som ikke er laget slik jeg så det for meg. Jeg forstår jo at det er en umulighet at filmen blir slik jeg så den for meg, men uansett så er det noe jeg må venne meg til med filmatiseringen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...