Gå til innhold

Hva trenger man, som man ikke tenker over selv?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe julegave til meg selv i år, og klarer ikke komme på noe skikkelig fornuftig. Har spart ganske mye penger siden sommerferien i år ble avlyst pga sykdom. Summen er ikke relevant, tar imot alt av forslag. 

Jeg vil kjøpe noe som man vanligvis ikke tenker icer at man trenger. Feks kjøkkenmaskin(det har jeg, var bare et eksempel), og ikke bare kjøpe meg nye klær fordi det er det jeg klarer å komme på(trenger ikke klær heller!).

Hva er DITT julegaveønske i år? Kanskje jeg finner svaret hos nettopp deg 🙂

Anonymkode: 4ef6d...fa4

Fortsetter under...

Kommer på følgende forslag (både dyre ting og mindre dyre ting):
- En ny seng
- En skikkelig god dundyne
- En skikkelig god pute
- Et godt mykt teppe til å ha i sofaen
- Et husdyr
- En ny kaffemaskin
- En dyr plante jeg ellers ikke ville ha tatt meg råd til, men har lyst på
- Ny telefon
- Ny laptop
- En god leselampe
- En god lesestol
- Voksen Lego

Jeg mener ikke man skal kjøpe alt, men dette er noe av det jeg kunne ha tenkt meg dersom jeg skulle ha kjøpt en gave til meg selv

Anonymkode: 33df1...768

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kommer på følgende forslag (både dyre ting og mindre dyre ting):
- En ny seng
- En skikkelig god dundyne
- En skikkelig god pute
- Et godt mykt teppe til å ha i sofaen
- Et husdyr
- En ny kaffemaskin
- En dyr plante jeg ellers ikke ville ha tatt meg råd til, men har lyst på
- Ny telefon
- Ny laptop
- En god leselampe
- En god lesestol
- Voksen Lego

Jeg mener ikke man skal kjøpe alt, men dette er noe av det jeg kunne ha tenkt meg dersom jeg skulle ha kjøpt en gave til meg selv

Anonymkode: 33df1...768

Takk for super inspirasjon 😁

Jeg har det på min ønskeliste i diverse varianter: noe å glede meg til.

For meg er det kulturopplevelser. En konsert, en opera, en ballett, gjerne med hotellovernatting. Et pusterom, noe annet enn hverdag, og det kan godt være lenge til. Desto lengre tid har jeg å glede meg på.

Endret av Himmel og hav
Kommafeil
Himmel og hav skrev (39 minutter siden):

Jeg har det på min ønskeliste i diverse varianter: noe å glede meg til.

For meg er det kulturopplevelser. En konsert, en opera, en ballett, gjerne med hotellovernatting. Et pusterom, noe annet enn hverdag, og det kan godt være lenge til. Desto lengre tid har jeg å glede meg på.

Herlig! ❤️

Dette skal jeg bli flinkere til, supre tips!

Annonse

Takk for gode tips! 🤩

Akkurat slike ting som dette, feks tv. Min er såååå gammel, men hadde ikke tenkt tanken på ny. Nå som jeg faktisk har råd så er det en bra ting å kjøpe. Har vanligvis ikke tusenvis å rutte med til eget forbruk. 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Takk for gode tips! 🤩

Akkurat slike ting som dette, feks tv. Min er såååå gammel, men hadde ikke tenkt tanken på ny. Nå som jeg faktisk har råd så er det en bra ting å kjøpe. Har vanligvis ikke tusenvis å rutte med til eget forbruk. 

Det smarte da er jo å sette v penger til det gamle tv ryker. Det er dumt å bytte ut noe som virker bare fordi man har litt penger mellom hendene. Det er slik tankegang som kan føre til dårlig økonomi. Spar pengene til du virkelig trenger noe. 

Anonymkode: ae864...4ff

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det smarte da er jo å sette v penger til det gamle tv ryker. Det er dumt å bytte ut noe som virker bare fordi man har litt penger mellom hendene. Det er slik tankegang som kan føre til dårlig økonomi. Spar pengene til du virkelig trenger noe. 

👍🏻👍🏻👍🏻Merkelig hvordan penger brenner i henda på enkelte folk, kanskje spesielt på de som aller helst burde sette pengene til side.

Anonymkode: 1f7f8...e7a

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Takk for gode tips! 🤩

Hva gammel er såååå gammel da? Min er i hvertfall 15 år.

Men hvis du ikke har tenkt tanken på ny engang, så er det vel kanskj ikke noe annet galt med den enn at den er gammel? Å bytte den ut kun  pga alder er jo ikke noe vits. Bruk heller pengene på noe annet, hvis det ikke er noe du trenger nå, spar de til noe kommer opp.

Anonymkode: c4a62...09b

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei ikke nødvendigvis. Har man penger man kan bruke på noe fornuftig, så kan det lønne seg å gjøre det feks nå rundt Black friday. Setter jeg av pengene går det fort til annet, og når tven ryker så er pengene borte.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Nei ikke nødvendigvis. Har man penger man kan bruke på noe fornuftig, så kan det lønne seg å gjøre det feks nå rundt Black friday. Setter jeg av pengene går det fort til annet, og når tven ryker så er pengene borte.

Gå nå hvertfall ikke på Black Friday-«kupp»!  Det er svært sjelden gode tilbud på Black Friday, men det er ofte folk som handler i blodtåka og tror de gjør gode kjøp. Spar pengene dine til du vet hva du vil ha.

Anonymkode: db8a2...d5c

Jeg er fan av å ikke kjøpe noe før man trenger, f eks tv kan godt være til den ryker. 

Men, noen gode ting i hverdagen, det er aldri feil.

En god seng med skikkelig puter og dyner, gjerne sengetøy i lin. 
En ordning som gjør at du enkelt kan brygge deg en god kopp kaffe eller te. 
Et skjerf i Kashmir (jobber på kontor, fryser halve året). 
En flott kjole hvor du alltid vil føle deg på topp hvis du tar den på. 
Gode sko til turer i skog og mark. 
En solid skjærefjøl og kokkekniv, samt noen boller i glass og stål. 
Et skikkelig grytesett. Personlig liker jeg sabor copper, men det er smak og behag. 

Resten kan gå til opplevelser. 

Anonymkode: fc2b8...17d

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg er fan av å ikke kjøpe noe før man trenger, f eks tv kan godt være til den ryker. 

Men, noen gode ting i hverdagen, det er aldri feil.

En god seng med skikkelig puter og dyner, gjerne sengetøy i lin. 
En ordning som gjør at du enkelt kan brygge deg en god kopp kaffe eller te. 
Et skjerf i Kashmir (jobber på kontor, fryser halve året). 
En flott kjole hvor du alltid vil føle deg på topp hvis du tar den på. 
Gode sko til turer i skog og mark. 
En solid skjærefjøl og kokkekniv, samt noen boller i glass og stål. 
Et skikkelig grytesett. Personlig liker jeg sabor copper, men det er smak og behag. 

Resten kan gå til opplevelser. 

Anonymkode: fc2b8...17d

Men for min del blir jo å kjøpe seng tull sammenlignet med tv. Senga er ikke ny, men verdens mest behagelige. Som sagt tv'en er gammel,så gammel at den ikke kalles smart tv engang. Og jeg er ikke fan av å vente til ting ryker, som feks da tv'en til naboen begynte å brenne og sagte i gang brannalarmen i hele blokka. Eller som da varmtvasstanken til mamma røk fordi de ikke skulle kjøpe ny før de måtte. Det ble dyrt. 

Takk for gode tips, kaffemaskin er nok det jeg burde unne meg i stedet for first price pulverkaffe🫣🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...