Anonym bruker Skrevet 12. november #1 Del Skrevet 12. november Jeg såg dokumentaren på Norge bak fasaden ang han legen i Fosen som har forgriper seg på flere hundre pasienter. Fy fader for en kommune 🤮 hvem er så dum at de ber en pasient ha et møte med legen og «ordne opp»?? Etter en lege både har dopet henne ned og forgriper seg på henne? Snakk om en gjeng kommune ledelse som prøver å dekke ryggen til hverandre, og peke på hverandre. Dekke over, og holde seg inne med en overgriper. Legen selv såg jo ut som en psykopat tatt ut fra en amerikans psycko film. Dette er noe av det verste jeg har sett, og ledelsen i kommunen har latt han holde på i 20(!!!) år og ødelagt livene til mange Anonymkode: f551e...cb3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #2 Del Skrevet 12. november Frosta. Men ja enig med deg, skremmende. Tenkte i etterkant at vi damer må være flinkere til å stå opp for oss selv. Er så ofte vi bare godtar, og vi må bli flinkere til å prate om denne typen undersøkelser. Så man slipper og lure på denne typen adferd er normal i disse undersøkelsene.  Noe annet som var grumsomt med denne saken, er at han tydelig har en greie for litt røff sex. Siden han dopet de ned og noen ganger latet som det var nødvendig med litt smerte. Anonymkode: 69215...b27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #3 Del Skrevet 12. november Dette er bare toppen av isfjellet. Det eksisterer ikke et rettsvern for ofre. Trenering, mangel på kunnskap eller kapasitet. Majoriteten av saker enten det er overgrep, svindel eller svikt, henlegges. Hvis du er offer, da skal du være ressurssterk og frisk for å ta kampen. For hjelp, det skal man lete lenge etter.  Er du riktig heldig, får du en beklagelse i form av: beklager at du opplevde. Anonymkode: d9766...474 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #4 Del Skrevet 12. november Noe jeg stusser på, er at legen innrømmer at han 35 ganger har utnyttet sin stilling som lege til å ha sex med pasienter. Hvordan skal det tolkes egentlig? Er det slik at den hvite frakken har vært så blendende at kvinner ikke har vært fullstendig uvillige til å ha sex med vedkommende? For meg betyr det akkurat det. Det forteller noe om kvinner, ikke bare om legen fra Fosen. At det kan skje skal jeg ikke bebreide noen for. Når du er til lege så er du ofte nervøs og usikker, det kan også være snakk om stor aldersforskjell. Slike ting skaper et vanskelig maktforhold. Men likevel, 35 tilfeller!! Kanskje er det bare snakk om 5 forskjellige kvinner innenfor disse 35 tilfellene? Håper det, hvis ikke er det alvorlig på vegne av kvinner generelt. Anonymkode: ef6b4...f4d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #5 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noe jeg stusser på, er at legen innrømmer at han 35 ganger har utnyttet sin stilling som lege til å ha sex med pasienter. Hvordan skal det tolkes egentlig? Er det slik at den hvite frakken har vært så blendende at kvinner ikke har vært fullstendig uvillige til å ha sex med vedkommende? For meg betyr det akkurat det. Det forteller noe om kvinner, ikke bare om legen fra Fosen. At det kan skje skal jeg ikke bebreide noen for. Når du er til lege så er du ofte nervøs og usikker, det kan også være snakk om stor aldersforskjell. Slike ting skaper et vanskelig maktforhold. Men likevel, 35 tilfeller!! Kanskje er det bare snakk om 5 forskjellige kvinner innenfor disse 35 tilfellene? Håper det, hvis ikke er det alvorlig på vegne av kvinner generelt. Anonymkode: ef6b4...f4d Ikke er jeg sikker på om din tolkning er korrekt, men uansett, det er det han innrømmer. Det betyr ikke at det er det som faktisk har skjedd. Anonymkode: a2666...6fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #6 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg såg dokumentaren på Norge bak fasaden ang han legen i Fosen som har forgriper seg på flere hundre pasienter. Fy fader for en kommune 🤮 hvem er så dum at de ber en pasient ha et møte med legen og «ordne opp»?? Etter en lege både har dopet henne ned og forgriper seg på henne? Snakk om en gjeng kommune ledelse som prøver å dekke ryggen til hverandre, og peke på hverandre. Dekke over, og holde seg inne med en overgriper. Legen selv såg jo ut som en psykopat tatt ut fra en amerikans psycko film. Dette er noe av det verste jeg har sett, og ledelsen i kommunen har latt han holde på i 20(!!!) år og ødelagt livene til mange Anonymkode: f551e...cb3 Jeg er også mest opprørt over omgivelsene, at det ikke er noen som har reagert med en form for konkret handling. Dette er følsomt og vanskelig selvsagt, men det er smått utrolig at noe slikt kan ha pågått over så lang tid. Alt er absurd, også at legen selv ikke har forstått at nå er det nok, at nå må han ta ned kameraer og ta seg sammen. Menn kan gjøre mye merkelig, drevet fram av, for spesielt kvinner, en uforståelig interesse for kroppen deres. Denne lysten og trangen menn har etter kvinnen er både ganske vanlig og normal, men å handle på den, på denne måten, og i denne posisjonen, er bare dobbelt og trippelt ille, for å si det mildt. For de fleste, som har en slik trang til å nærme seg og utforske kvinnen, så angrer de etter å ha gjort noe galt. Og de har evnen til å håndtere denne trangen og skjerper seg deretter. Er det noen som burde være i stand til å håndtere denne lysten så er det nettopp en lege. Jeg tror samfunnet i sin iver etter å utslette kjønnsforskjeller, har begynt å ta litt for lett på at en kvinne er fremdeles en kvinne, og en mann er en mann. Heller ikke en velutdannet person som en lege, er fritatt fra naturen. Naturens instinkter kan være mye sterkere og råere enn vår vilje og forstand dessverre. Årsaken til disse stygge overgrepene er ikke en sykdom i seg selv. Det er de manglende hemningene som er sykdommen. At han har vært i stand til å rettferdiggjøre overfor seg selv at han kunne, for det må han jo ha gjort, på den ene eller andre måten. Det er virkelig en sykdom. Og et stort etisk problem som bør vies enda større plass i legeutdanningen, og i revideringen av legers praksis. Anonymkode: ef6b4...f4d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #7 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ikke er jeg sikker på om din tolkning er korrekt, men uansett, det er det han innrømmer. Det betyr ikke at det er det som faktisk har skjedd. Anonymkode: a2666...6fd Du kan være inne på noe der. Kanskje har han innrømt det for å tone ned eget ansvar, og forsøke å tilføre et element av frivillighet i dette. En psykopat kan være både intelligent og kreativ. Jeg har ikke fulgt saken så nøye. Anonymkode: ef6b4...f4d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #8 Del Skrevet 12. november Veldig tydelig at han ikke ser noe galt i det han har gjort. Han satt de første dagene i retten og belærte de. Han hadde en holdning om at han skulle forklare for de uvitende som satt i retten. Ingen tegn til anger eller forståelse for de syke gjerningene han har utsatt sine pasienter for. Han er tydelig ett meget psykisk sykt menneske, men en sadomasekistisk interesse Anonymkode: 69215...b27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #9 Del Skrevet 12. november Når man bruker vibrator på kvinnenes klitoris, stikker ei lyspære i skjeden, doper ned pasienter slik at de er helt borte.. ja, bare det i seg selv er nok til full straff! Utnyttet sin stilling til å skaffe seg sex. I tillegg 13 kamera som filmer underlivet til kvinnene fra ulike vinkler. Anonymkode: f551e...cb3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #10 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (5 timer siden): Noe jeg stusser på, er at legen innrømmer at han 35 ganger har utnyttet sin stilling som lege til å ha sex med pasienter. Hvordan skal det tolkes egentlig? Er det slik at den hvite frakken har vært så blendende at kvinner ikke har vært fullstendig uvillige til å ha sex med vedkommende? For meg betyr det akkurat det. Det forteller noe om kvinner, ikke bare om legen fra Fosen. At det kan skje skal jeg ikke bebreide noen for. Når du er til lege så er du ofte nervøs og usikker, det kan også være snakk om stor aldersforskjell. Slike ting skaper et vanskelig maktforhold. Men likevel, 35 tilfeller!! Kanskje er det bare snakk om 5 forskjellige kvinner innenfor disse 35 tilfellene? Håper det, hvis ikke er det alvorlig på vegne av kvinner generelt. Anonymkode: ef6b4...f4d Det er en grunn til at vi har lovverket og retningslinjene til leger, at de ikke har lov til å ha et forhold til sine pasienter. Det er mye fordi man i en sårbar situasjon kan bli nærmest litt forelsket i den personen som viser empati og omsorg, som er jobben til legen. Anonymkode: 1bc21...390 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #11 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (5 timer siden): Noe jeg stusser på, er at legen innrømmer at han 35 ganger har utnyttet sin stilling som lege til å ha sex med pasienter. Hvordan skal det tolkes egentlig? Er det slik at den hvite frakken har vært så blendende at kvinner ikke har vært fullstendig uvillige til å ha sex med vedkommende? For meg betyr det akkurat det. Det forteller noe om kvinner, ikke bare om legen fra Fosen. At det kan skje skal jeg ikke bebreide noen for. Når du er til lege så er du ofte nervøs og usikker, det kan også være snakk om stor aldersforskjell. Slike ting skaper et vanskelig maktforhold. Men likevel, 35 tilfeller!! Kanskje er det bare snakk om 5 forskjellige kvinner innenfor disse 35 tilfellene? Håper det, hvis ikke er det alvorlig på vegne av kvinner generelt. Anonymkode: ef6b4...f4d Fy flate for en kommentar. Hva mener du med at ingen av disse kvinnene har vært fullstendig uvillige til å ha sex med ham? V Anonymkode: c35e6...73b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450817-lege-mannen-i-fosen-%F0%9F%A4%AE/#findComment-150155433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå