Gå til innhold

Hvor mye fikk du utbetalt i lønn sist lønning?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg får fast 48.000 for 100% stilling. Overtid tar jeg vanligvis ut i avspasering. 

Hvis din jobb er 100% syns jeg du får dårlig betalt, ja.. 

Anonymkode: 7aa79...7c6

Da er jeg så frekk og sier at du synser feil. 

Anonymkode: cd4c8...46e

Fortsetter under...

Fikk 49000 (brutto 75000) utbetalt. Jobber i helse. Bikker nok 950000 i år. Jeg er så heldig at jeg er frisk og har  kapasitet til å jobbe langt over full stilling. Så ja man kan tjene godt i helse hvis man har mulighet til å ta ekstravakter.

Anonymkode: 90381...0b4

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da er jeg så frekk og sier at du synser feil. 

Du syns at 27.000 er godt betalt for 100% stilling? Det er det jo ikke. Det er ikke HI sin feil.. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Bill Gates har null universitetsutdannelse, likevel er han en av verdens rikeste. Det er ikke fordi han jobber så hardt eller fordi arbeidet han gjør bidrar med så mye mer enn noen annen sitt arbeide. At du har universitetsutdannelse er totalt irrelevant. Arbeider du så hardt at du tjener den lønnen eller har du klart å finne en måte å utnytte systemet på slik at du, som du skrev selv, tjener pengene heller enn får en vel fortjent lønn? Du trenger ikke svare, det er et retorisk spørsmål.

Anonymkode: 5d1fd...a8a

Å si at Bill Gates ikke har jobbet hardt for å komme dit han er sier mye om din innsikt i hva det vil si å bygge opp en bedrift. Tror du Microsoft ble en gigant fra første stund? Jeg tjener godt fordi jeg driver mitt eget selskap og det er garantert jeg som jobber mest i mitt selskap med gjennomsnittlig 80 timer i uken utenom 2 ukers ferie på sommeren og 3 dagers juleferie. Mine ansatte jobber vanlig uke og jobber dedikert og bra de timene. Men min jobb er å drive selskapet, legge til rette for at de ansatte har ett trygt og godt arbeidsmiljø både fysisk og psykisk. Det er jeg som får inn jobber da vår forretningsmodell er basert på min doktorgrad og vi får jobber pga mitt navn og hva jeg har oppnådd før jeg startet selskapet, det er jeg som sitter med totalansvaret for økonomien og at alt av lover og regler følges. Det er jeg som bli spurt og fungerer som en veileder i nye prosjekter og hvordan man teknisk skal gjøre ting, og mine arbeidsoppgaver er mange flere. Jeg har drevet selskapet mitt i 12 år, og de siste 4 årene har jeg kunnet tatt ut en god lønn, og nå tar jeg ut en veldig god lønn. Nå går selskapet mitt så bra at jeg har ansatt en innenfor personal og en innenfor økonomi slik at jeg ikke må jobbe 80 timer i uken, og slik at jeg også kan ta vanlig ferie. Jeg kommer fortsatt til å ta ut den samme gode lønnen selv om arbeidsuken nok går ned til ett sted mellom 50 og 60 timer, og jeg kommer fortsatt til å jobbe hardt og dedikert da det fortsatt er behov for at jeg får inn jobber, jeg veileder og er en aktiv del av prosjektene og jeg må ta de strategiske valgene for selskapet. Alt jeg ramser opp er jobber en eier og leder må gjøre selv om han har ansatte under seg, og det samme har Bill Gates også med stor sannsynlighet måtte gjøre. Han gjør nok ikke det nå lenger, men i bunn og grunn er det en gründers innsats de første årene som legger grunnlaget for om selskapet blir en suksess eller ikke så å da si at Bill Gates ikke er blitt rik pga sin egen arbeidsinnsats vitner kun om liten kunnskap om hva det vil si å bygge opp ett selskap til suksess.

Anonymkode: e1adf...c2e

Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 1.42):

Det er godt betalt, men du ville nok sikkert heller vært frisk og jobbet tipper jeg. 

Ja, det ville jeg. Jobbet i over 20 år før jeg ble syk.

Anonymkode: e05d4...e8d

Annonse

Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 6.23):

Det var et heftig skattetrekk 😅

Anonymkode: 228d5...1ad

Er det? Ikke uvanlig med skatt rundt 37-38 % på en slik inntekt, noe som gir ca 55 000 utbetalt på en normal månedslønn. 

Anonymkode: e08bf...6c2

Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 7.05):

Å si at Bill Gates ikke har jobbet hardt for å komme dit han er sier mye om din innsikt i hva det vil si å bygge opp en bedrift. Tror du Microsoft ble en gigant fra første stund? Jeg tjener godt fordi jeg driver mitt eget selskap og det er garantert jeg som jobber mest i mitt selskap med gjennomsnittlig 80 timer i uken utenom 2 ukers ferie på sommeren og 3 dagers juleferie. Mine ansatte jobber vanlig uke og jobber dedikert og bra de timene. Men min jobb er å drive selskapet, legge til rette for at de ansatte har ett trygt og godt arbeidsmiljø både fysisk og psykisk. Det er jeg som får inn jobber da vår forretningsmodell er basert på min doktorgrad og vi får jobber pga mitt navn og hva jeg har oppnådd før jeg startet selskapet, det er jeg som sitter med totalansvaret for økonomien og at alt av lover og regler følges. Det er jeg som bli spurt og fungerer som en veileder i nye prosjekter og hvordan man teknisk skal gjøre ting, og mine arbeidsoppgaver er mange flere. Jeg har drevet selskapet mitt i 12 år, og de siste 4 årene har jeg kunnet tatt ut en god lønn, og nå tar jeg ut en veldig god lønn. Nå går selskapet mitt så bra at jeg har ansatt en innenfor personal og en innenfor økonomi slik at jeg ikke må jobbe 80 timer i uken, og slik at jeg også kan ta vanlig ferie. Jeg kommer fortsatt til å ta ut den samme gode lønnen selv om arbeidsuken nok går ned til ett sted mellom 50 og 60 timer, og jeg kommer fortsatt til å jobbe hardt og dedikert da det fortsatt er behov for at jeg får inn jobber, jeg veileder og er en aktiv del av prosjektene og jeg må ta de strategiske valgene for selskapet. Alt jeg ramser opp er jobber en eier og leder må gjøre selv om han har ansatte under seg, og det samme har Bill Gates også med stor sannsynlighet måtte gjøre. Han gjør nok ikke det nå lenger, men i bunn og grunn er det en gründers innsats de første årene som legger grunnlaget for om selskapet blir en suksess eller ikke så å da si at Bill Gates ikke er blitt rik pga sin egen arbeidsinnsats vitner kun om liten kunnskap om hva det vil si å bygge opp ett selskap til suksess.

Anonymkode: e1adf...c2e

Syns du får ufortjent pes, tenker vi putter det på kontoen for uvitenhet. Norge trenger også folk som skaper arbeidsplasser, noe som ofte innebærer at man ofrer både fritid og mye annet. 

Anonymkode: 5dbac...ecf

Anonym bruker skrev (På 13.11.2024 den 6.07):

Du syns at 27.000 er godt betalt for 100% stilling? Det er det jo ikke. Det er ikke HI sin feil.. 

Det er 80% med ekstravakter. 

Anonymkode: c250d...2fd

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er ikke hva man får utbetalt etter skatt det mest reelle? Det er det man har til å bruke. 

Anonymkode: c250d...2fd

Ja, etter faktisk skatt, ikke skattekort. Det kan du ikke alltid ta for god fisk. 

Anonymkode: e08bf...6c2

Annonse

37 000 har jeg utbetalt i mnd. jeg er 39 år, har mastergrad og 12 år bak meg i fulltidsjobber. Har en jobb med mye ansvar og mye reising også. Synes selv ikke at jeg har så bra lønn. 

Anonymkode: 0c192...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...