Gå til innhold

Hvor mye fikk du utbetalt i lønn sist lønning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

41000 i dag, men det er inkludert 1 mnd etterbetaling på lokale tillegg pluss noen forskjøvede vakter. Har ikke fått ordinær månedslønn etter lønnsøkningen i høst, men tipper rundt 38-39 000.

Men utbetaling er uinteressant i denne sammenhengen, det kommer an på fradrag. Det er bruttolønnen som er interessant om man skal sammenligne med andre.

Anonymkode: dc334...738

Legger merke til her i tråden, og ofte ellers, at de som omtaler «vakter» ofte har god lønn. Regner med at man da jobber i feks helsevesenet.

Er det ikke dere som alltid klager over dårlig lønn? Ikke det man ikke skal ha god lønn i helsevesenet, (det er ikke det jeg sier).
Jeg kjenner flere sykepleier og de har svært godt betalt. Og tråder herinne bekrefter det samme. Man hører alltid at sykepleier og andre i helsevesenet er underbetalte. Jeg får ikke det til å stemme?

Anonymkode: ee50a...79d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Denne måneden fikk jeg 45700,- grunnet litt overtid. Normale fastlønnen min er 43200,- utbetalt.

Synes du fikk lite ja, TS

Anonymkode: d1b67...5b8

Bruttolønnen er 60.000,- Har fastlønn 

Anonymkode: d1b67...5b8

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Legger merke til her i tråden, og ofte ellers, at de som omtaler «vakter» ofte har god lønn. Regner med at man da jobber i feks helsevesenet.

Er det ikke dere som alltid klager over dårlig lønn? Ikke det man ikke skal ha god lønn i helsevesenet, (det er ikke det jeg sier).
Jeg kjenner flere sykepleier og de har svært godt betalt. Og tråder herinne bekrefter det samme. Man hører alltid at sykepleier og andre i helsevesenet er underbetalte. Jeg får ikke det til å stemme?

Det er både og. Grunnlønna er lav, spesielt om man bare har grunnutdanning som jo gjelder de fleste. Selv er jeg spesialutdannet og har følgelig bedre betalt. Det er grunnlønna en må se på når man bedømmer lønnsnivå i et yrke når man sammenligner med yrker som ikke har turnus. Det er nemlig ganske mange helsevesenet som ikke jobber turnus. De av oss som gjør det kompenseres for det, og tjener kanskje 80 000 mer i året pga det. 100 000 om man teller med helligdagstillegg, forskjøvede vakter og overtid. Tro meg, det er ikke verdt det. Jeg ville når som helst sagt fra meg de siste 20 000 for å slippe å måtte kullkaste planer fordi det er behov for å forskyve en vakt, jobbe overtidsvakter når man allerede er totalt utslitt eller være på jobb når "alle andre" er sammen med familien sin i jula, påsken eller 17. Mai.

Med høyere grunnlønn ville jeg også valgt meg en stilling med kun kontortid. Men utgiftene betales med total lønn og i vår familie trengs turnustilleggene nå. Om jeg greier turnus veldig mange årene til tviler jeg på. De stadige skiftene i arbeidstid og korte friperiodene mellom kveldsvakt og tidligvakt tar sakte livet av meg. 9 timer er det mellom vaktene, og med reisetid til og fra og tid til å spise og stelle seg er det ikke mye igjen til soving. Og med belastningen som ofte er på jobb på kveldene er det rett og slett vanskelig å sove selv om man er utslitt 

Anonymkode: dc334...738

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

36600 fikk jeg. Har fastlønn og får det samme hver måned. Heldigvis får jeg bidrag og div støtte fra NAV som aleneforsørger som gir meg 23000 kr i tillegg. 

Anonymkode: adb29...8b7

😲

Anonymkode: 307c4...49e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det som er viktig er jo grunnlønn. Altså årslønnen uten tillegg. Tilleggene er en liten kompensasjon for belastningen det er å jobbe til alle døgnets tider, hver 3. eller 4. helg, påske, julaften og 17. mai🤷🏻‍♀️
Vi i helsevesenet kan selvsagt tjene greit, om man jobber mye ubekvem arbeidstid og overtid, men det skulle bare mangle. 

Jeg tjener 643 517 i årslønn, og ca 80 000 på toppen av det igjen pga kveld/natt/helg/helligdag. Som spesialutdannet. Vi får heldigvis veldig sjeldent mulighet til overtidsarbeid. 
Av dette betaler jeg selvsagt skatt. 
Har 37-42 000 utbetalt i mnd. 

Har fått ny jobb, så over nyttår begynner jeg i en jobb hvor jeg kun jobber dagtid, og har fri alle kvelder, netter, helger og helligdager. Jeg kommer «bare» til å tjene ca 680 000 i året. Det er det vel verdt. 

Anonymkode: 4c0c3...118

44 500 kr. 

Om din lønn er lav eller ei kommer jo helt an på utdanning og ansiennitet, samt ansvar ol. Min lønn er litt lav med tanke på overnevnte punkter, men er likevel mye høyere enn din. Til sammenligning tjener sønnen min omtrent det samme som deg, litt under, men han er nyutdannede med fagbrev, uten høyere utdanning og ingen ansiennitet eller ansvar. 

Anonymkode: afa6c...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...