Gå til innhold

Dere som jobber i bhg - er dere mye syk??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har en venninne som stadig blir forkjølet, får omgangssyken om den går på avdelingen, corona, influensa og omtrent alt som kryper og går. 
Føler virkelig med henne. Er det slik å jobbe i barnehage??

Anonymkode: e9dd9...a8a

Ja, det er slik dessverre. Vi blir smittet av barna.

Anonymkode: af29a...3e0

Jobber ikke i barnehage lenger. Men ja, jeg var mye syk, spesielt omgangssyke og veldig ofte forkjølet, gjerne med feber. Men  lungebetennelse og halsbetennelse flere ganger og. I tillegg til andre helseplager som hodepine, migrene, kneplager, ryggplager, øresus.

Har ikke hatt omgangssyken en eneste gang siden jeg sluttet, forkjølelse kan jeg telle på en hånd tror jeg. Har generelt vært veldig ite syk siden jeg sluttet åjobbe i barnehage, men helseplagene blir desverre med meg uansett.

Anonymkode: 4ecb3...d7f

Ja vanlig i bhg. For foreldrene må for  alt i verden ha barna hjemme til de er i form. Så da må vi trøste ekstra og yte det ekstra disse barna trenger. Det er mye av det så ekstra belastende for personalet og da blir vi ofte syke…

Anonymkode: 77f8f...13a

Annonse

Nei, ikke egentlig.

De aller fleste  virus blir man jo immun mot, så etter to runder med forkjølelse hver sesong de første årene i barnehage blir jeg ikke så lett syk lenger.

Forkjølet av og til, år mellom hver gang jeg får feber og er hjemme fra jobb. Omgangssyke veldig sjelden, sikkert 4-5 år siden sist.

Anonymkode: 109d3...2f3

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Lærer ingen barna å tørke nesen og å vaske hendene lenger? Da hadde mye vært gjort.

Anonymkode: 07386...8b0

Joda, men ikke alltid så lett med de små. Jeg jobbet med de minste.

Anonymkode: 4ecb3...d7f

Jeg er vel skikkelig syk sånn ca hvert 3-4år med en infeksjon av et eller annet slag som gjør at jeg må være hjemme. Er litt småforkjølet en gang eller to i løpet av året men er ikke hjemme pga det.   Har ikke hatt omgangssyken på over 10 år. Jobber på småbarnsavdeling. Lite som biter på meg tydeligvis. 

Anonymkode: 51169...b10

Da jeg begynte å jobbe i barnehage var jeg "halvsjuk" de først 2-3 månedene. Fikk karret meg på jobb bortsett fra en gang da jeg bare måtte være hjemme. Men så var det slutt - jeg kunne jobbe meg gjennom omgangsyke-runder, forkjølelse, influensaer og tydeligvis covid også.  Det siste fikk jeg ikke før helt på slutten av pandemien og jeg var nesten ikke syk.  Så fikk jeg covid igjen året etter og bortsett fra litt sår hals, hadde jeg ingen symptomer.  Hadde det ikke vært pga et alvorlig sykt familiemedlem som gjorde at jeg måtte teste meg, hadde jeg aldri oppdaget det. 

Anonymkode: 24a6c...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...