Gå til innhold

Hva har dere på dere når dere er på hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg går alltid med jeans uansett om jeg er hjemme eller på jobb. Har behagelige da, fra Only. Orker ikke ubehagelige jeans. Men liker ikke treningsbukser eller joggebukser, synes polyester er ubehagelig

Anonymkode: 05989...dec

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har på meg joggebukse eller nattbukse og stor sett hettegenser. Skal jeg ha Teamsmøter tar jeg på meg en bluse for anledningen. 

Anonymkode: bc011...22e

Altså joggebukse i bomull

Anonymkode: bc011...22e

Annonse

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hjemme klær er jo best, men om man skal ha teams møte går det jo an å fikse seg litt på håret og sminke seg litt. Man yter faktisk bedre om man føler seg fresh 

Anonymkode: b53ff...b09

Det synes jeg også man gjør. Jeg gjorde det samme når jeg hadde mamaperm, kledde meg alltid i vanlige jobbklær fra jeg sto opp

Anonymkode: 24018...dac

Jeg går i samme klær som på kontoret. Ofte kjole og ullstrømpebukse. Ellers slacks/dressbukse med topp/skjorte/t-skjorte/genser/cardigan. 

Alle mine klær er behagelige. Jeg går ikke med trange, vonde bukser som gnager når jeg sitter. Klær som tas inn i min jobbgarderobe må være behagelige og se pent ut. 

Jeg er glad i ull, og de fleste singleter, t-skjorter og kjoler er ull eller ull/silke. 

Anonymkode: b32b6...796

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hjemme klær er jo best, men om man skal ha teams møte går det jo an å fikse seg litt på håret og sminke seg litt. Man yter faktisk bedre om man føler seg fresh 

Anonymkode: b53ff...b09

Gjør man? Eller gjør du? Om du står for "man" vil jeg gjerne se noe som underbygger påstanden om at man yter bedre når man føler seg "fresh". Min personlige erfaring er nemlig at hva jeg har på meg og om jeg er med eller uten mascara ikke spiller noen rolle for fokus og konsentrasjon, men nå snakker jeg bare for meg selv. 

Jeg har på meg komfortable klær på hjemmekontor. På vinteren er det gjerne ullkjole og ullsokker. Aldri bh og sjelden sminke. Så bra er ikke webkameraet på laptopen min at det synes uansett og kameraet filmer fra over puppehøyde. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar alltid på jeans og skjorte eller bluse. Mine kollegaer og venninnner synes det er så  rart. De går visst alltid i joggebukse, pysj eller tights

Hva har andre på seg?

Anonymkode: 24018...dac

Går veldig ofte i slobrok hele dagen. Har også sittet naken faktisk, men ikke nå når det er blitt kaldere. 

Anonymkode: 90da5...839

Jeg liker å føle meg fresh og våken, så jeg kler meg og steller meg som vanlig, som om jeg skal ut en plass uten å være formell. Behagelige, normale klær. Tar på meg noe litt finere hvis jeg har møte.

Jeg takler ikke at det ikke er forskjell på å daffe hjemme og være på jobb, så jeg jobber ikke i pysj eller daffeklær med mindre jeg er småsyk.  

På hjemmekontor er det pysjbukse eller joggis som gjelder, og t-skjorte eller hettegenser etter temperatur. Webkameraet filmer uansett ikke lenger ned enn 10 cm under halsgropen. 

På kontoret kler jeg meg i jeans eller andre bukser og litt penere t-skjorte eller genser. Ev. en enkel kjole. Men sminke holder jeg meg langt unna. Ikke blir man penere og ikke blir man "freshere" med det. 

Anonymkode: ddc4c...457

Anonym bruker skrev (1 time siden):

På hjemmekontor er det pysjbukse eller joggis som gjelder, og t-skjorte eller hettegenser etter temperatur. Webkameraet filmer uansett ikke lenger ned enn 10 cm under halsgropen. 

På kontoret kler jeg meg i jeans eller andre bukser og litt penere t-skjorte eller genser. Ev. en enkel kjole. Men sminke holder jeg meg langt unna. Ikke blir man penere og ikke blir man "freshere" med det. 

Anonymkode: ddc4c...457

Lagt riktig så blir man både penere og freshere med sminke. Jeg er ikke flink nok, så jeg bruker kun mascara for å se litt våknere ut. 

Jeg kler meg i myke og behagelige klær på hjemmekontor, gjerne ull (ikke ullundertøy), vasker ansikt og pusser tenner. Bh har jeg alltid på uansett, jeg føler meg sjuskete uten. Jeg kjøper jo bh som passer, så noen tvangstrøye er de jo ikke. 

Anonymkode: 6e383...f64

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Lagt riktig så blir man både penere og freshere med sminke. Jeg er ikke flink nok, så jeg bruker kun mascara for å se litt våknere ut. 

Jeg kler meg i myke og behagelige klær på hjemmekontor, gjerne ull (ikke ullundertøy), vasker ansikt og pusser tenner. Bh har jeg alltid på uansett, jeg føler meg sjuskete uten. Jeg kjøper jo bh som passer, så noen tvangstrøye er de jo ikke. 

Hva er forskjellen på «pen» og «fresh» når det kommer til sminke? Og hvorfor er det et mål for deg å se «pen og fresh» ut på hjemmekontor? Selv synes jeg at jeg blir penere med litt sminke, men jeg ser ikke noe poeng med å se så pen ut når jeg sitter alene på hjemmekontor.

Å pusse tenner er vel en selvfølgelighet for de fleste som ikke har noe med antrekk å gjøre. Eller tenker du at de som ikke sminker seg heller ikke pusser tenner?

Anonymkode: 25d46...5cb

Jeg står stort sett kledd med det samme uansett om jeg er på kontoret eller hjemme. Som oftest bukse, av og til skjørt eller kjole.  Jeg fryser lett, så ofte ullstrømpebukse og ullundertrøye. Alle klærne mine er behagelige.  Har jeg viktige møter bytter jeg gjerne ut genseren med en skjorte, det spiller ingen rolle om møtet er på teams eller i møterom.  

Jeg bruker aldri sminke.  Er jeg påkledd har jeg alltid BH. 

Jeg pleier å trene før hjemmekontor, da dusjer jeg selvfølgelig etter trening.  Ellers dusjer jeg ofte på kvelden, jeg har veldig tykt hår som trenger lang tid for å tørke.  

Det er ikke noe mål for meg å se "pen" ut på jobb, målet mitt er å se representativ, våken og engasjert ut.  

Anonymkode: 321a8...026

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hva er forskjellen på «pen» og «fresh» når det kommer til sminke? Og hvorfor er det et mål for deg å se «pen og fresh» ut på hjemmekontor? Selv synes jeg at jeg blir penere med litt sminke, men jeg ser ikke noe poeng med å se så pen ut når jeg sitter alene på hjemmekontor.

Å pusse tenner er vel en selvfølgelighet for de fleste som ikke har noe med antrekk å gjøre. Eller tenker du at de som ikke sminker seg heller ikke pusser tenner?

Anonymkode: 25d46...5cb

Jøss. Har du ikke fått kaffe enda? Jeg skriver ingen plass at jeg sminker meg på hjemmekontor, men jeg skriver at jeg vasker meg og pusser tennene. Jeg hadde aldri tenkt at det kunne tas ille opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...