Gå til innhold

Er virkeligheten rasistisk?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil si at konsekvensene er rasistiske, men ikke årsakene. I den grad det er snakk om innvandrere av andre raser, det er jo ikke alltid det. Men det er åpenbart at innvandrere av andre raser krever mye større ressurser for å integreres. Fordi de som trenger mest hjelp er de som passer dårligst inn i det norske samfunnet.

Konsekvensene er altså rasistiske, fordi det er en sammenheng mellom helt andre raser og integrering. Men denne sammenhengen med rasen er tilfeldig, fordi årsaken er ikke rasen, men kulturen som hører til.

Det er heller ikke bare evnen som gjør at innvandrere tar store deler av det norske sosialbudsjettet, det er også naturlig å anta at viljen er langt svakere til å integrere seg jo mer fremmed mottakerlandet er. Og Norge er veldig fremmed for de aller fleste, og kostbart på toppen av det. De fleste fremmedkulturelle innvandrerne ville nok mye heller latt seg integrere i et Middelhavsland, enn Norge. Det eneste som er tiltrekkende i Norge, er penger. Norsk klima og kultur er nok sistevalg for de aller fleste som kommer hit. 

Anonymkode: 3f996...fbd

Hvilke raser snakker du om? 

Anonymkode: a1966...d23

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Dette er sånt som gjør at etniske nordmenn føler seg urettferdig behandlet, noe som fører til misunnelse og rasisme. Datteren min feks får ikke skolebuss dekket. De lenger nedi gata som bor nærmere skolen, får fordi de er asylsøkere. Da blir det forskjellsbehandling og misunnelse. 

Anonymkode: 28524...77a

Det tror jeg ikke noe på. Det kan godt hende de er asylsøkere og har rett på skoleskyss, men ikke fordi de er asylsøkere.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det tror jeg ikke noe på. Det kan godt hende de er asylsøkere og har rett på skoleskyss, men ikke fordi de er asylsøkere.

Jo. Og det ene barnet på 9 år får dekket kostnadene i den lokale fotballklubben. Ikke min 9-åring. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jo. Og det ene barnet på 9 år får dekket kostnadene i den lokale fotballklubben. Ikke min 9-åring. 

Jeg kjenner en god del som får dekket treningsutgifter til barn. Man trenger ikke være asylsøker for å få det, men du må som regel ha veldig dårlig økonomi og søke.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du tenker ikke at det er fordi de har mindre penger enn deg kanskje? Ikke fordi de er asylsøkere. Er det bedre at 9-åringen ikke går delta som sannsynligvis er alternativet?

Mine barn får ikke dekket noe, men det er jo fordi jeg kan betale. Jeg er jo ikke sur fordi naboen som lever på kanten økonomisk får dekket ungenes fotballkontingenter. 

Anonymkode: 6872f...0da

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Pussig, det der. Når det snakkes om skatteflyktninger som lurer unna millioner fra statskassa, da skrikes det ut om misunnelse så snart noen er kritiske. 

Men Gud forby at en niåring blir sponset med et par tusenlapper for å få anledning til å spille fotball!

Anonymkode: 722b5...7c3

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Pussig, det der. Når det snakkes om skatteflyktninger som lurer unna millioner fra statskassa, da skrikes det ut om misunnelse så snart noen er kritiske. 

Men Gud forby at en niåring blir sponset med et par tusenlapper for å få anledning til å spille fotball!

Anonymkode: 722b5...7c3

Er det det du tror folk vil skattepengene deres skal gå til? Folk som utnytter systemet?

Anonymkode: 1c5fa...362

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Politikerne har bestemt ja, men der er vi folket som har stemt inn politikerene så hovedansvaret ligger hos oss

Anonymkode: 59a3e...277

Men når politikerne ikke forteller sannheten, når de konsekvent holder tilbake helt vesentlig informasjon, og i stedet kjører en intens markedsføring av "mangfold" og hvor utelukkende flott det er, da er det ikke merkelig at mange blir lurt. Vi nektes både regnskap og statistikk som er "uheldig" for vårt syn på det som foregår. De som likevel skjønner virkeligheten, de blir sensurert, utestengt og mobbet. Så nei, det er ikke folkets skyld, skylden er politikernes.

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Dette er sånt som gjør at etniske nordmenn føler seg urettferdig behandlet, noe som fører til misunnelse og rasisme. Datteren min feks får ikke skolebuss dekket. De lenger nedi gata som bor nærmere skolen, får fordi de er asylsøkere. Da blir det forskjellsbehandling og misunnelse. 

Om de får dekket skoleskyss er det garantert ikke på grunn av at de er asylsøkere. Da har de et vedtak på at de trenger skyss pga fysiske eller psykiske utfordringer. 

Jeg er skremt over hvor lavt kunnskapsnivået er når slikt diskuteres. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror de aller fleste ønsker å hjelpe, og at det er det eneste riktige tror jeg de fleste forstår. Vi vet at de fleste som kommer eier ikke nåla i veggen. Har vi først tatt i mot dem da må vi sørge for at de klarer seg. Hadde det bare vært noen få, ikke over hundre tusen, og ikke over hundre tusen som vi alle skjønner vil slite voldsomt med å finne sin plass i et norsk samfunn. Det er ikke svensker eller latviere vi tar i mot. Det er det som er problemet, det er alt for mange, og de er alt for fremmede til Norge og nordmenn. Da blir det ekstremt feil, fordi det er enkelt å tenke seg hvilke enorme kostnader det medfører. 

At de som sliter med å betale treningsavgift får det dekket er en super ordning. Når flertallet av disse kommer fra helt fjerne strøk og ALDRI har bidratt til den felleskassen som betaler, da blir det verre. Det er omfanget som er problemet, ikke ordningen.

Da er det ikke rart om folk reagerer, og det slår tilbake på de som trenger hjelp. Det blir bare elendighet, uansett hvordan en snur og vender på det. Dette burde politikerne forstått. De har gått alt for langt. Når vi hører at skattene må økes, velferden må sikres osv, da blir du provosert når du hver eneste dag ser innvandrere med store handlekurver i butikken, og fulle handleposer fra IKEA. Vi vet jo hvem som betaler dette. Dummere er vi ikke.

Og hva gjør det med de som kommer, hvilket forhold vil de ha til nordmenn og penger, når vi har et så utrolig naivt system? De vil bli frekke og kravstore. Det er kvalmende å oppleve. Det er kvalmende nok når norske skattebetalere er det.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Vel, naboen min, etnisk norsk dame, får også dekket utgifter til fotball for sine barn. Hun går på sosialstønad, og da får man dekket aktivitet til barna sine. Skulle bare mangle! Barna skal da ikke måtte stå utenfor idrettstilbud fordi foreldrene har dårlig råd! Og i mange klubber kan man søke om fritak av klubbkontigent hvis man har dårlig råd. 

Anonymkode: bb4d4...7c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...