Gå til innhold

Er det feil av meg å ønske meg morsdag?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvor mye feires disse dagene egentlig? Jeg smekker i hop en kake begge dagene,  mest fordi jeg er glad i kake riktignok 😆 Ellers er det ikke noe spesielt.  

Ikke misforstå,  jeg skjønner deg 100%, hadde aldri i verden orka å dilla med svigermor på morsdagen,  om situasjonen hadde vært som hos dere! Nei, legg ned veto,  svigermor kan dere besøke hvilken som helst søndag. Morsdagen er DIN dag! 

Anonymkode: 28e40...cfa

Her er det gave på senga og kake iløpet av dagen. Trenger ikke mer, bare litt ekstra oppmerksomhet. Barna synes det er stas.

Minstemann spilte cup igår og kunne fortelle at hans gave var å score mål. Og det ble mer en 10 mål på han.

Anonymkode: 41616...c4b

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke lest alle svar, men vi hadde løst det med å invitere svigermor på middag på morsdagen. 
Mannen får ringe/sende melding og si til sin mor at hans egne barn vil feire sin mor på morsdagen hjemme heretter. Men hun er hjertelig velkommen til middag hvor dere kan feire både mor og bestemor. 

Da får dere god tid hjemme til at far og barna kan vekke deg med gave og frokost, og mannen din kan lage middag og kake til både deg og sin egen mor, og din mor hvis hun også vil komme🤷🏻‍♀️

Vil hun ikke kjøre to timer hver vei? Neivel, da får hun bli hjemme. Når hun forventer at dere fem skal pakke dere i bilen og kjøre tur/retur på en dag så kan like godt hun ta turen. 

Anonymkode: c6796...5bd

Det er ikke feil av deg å ønske å bli satt pris på, men når du sier at alle løsninger er umulige så er det ikke så mye å gjøre med det. 

Du har fått mange forslag til hvordan dette kan ordnes, så da er det bare opp til deg hva du gjør videre.

Vi bor 2 t kjøring fra nærmeste by, og jeg skjønner ikke hvorfor dere må kjøre så grytidlig? Å komme på besøk til noen kl 10 en søndag kan da ikke være nødvendig. Mitt forslag er at dere koser dere med frokost hjemme, la ungene få gi kort og gave og kjør til svigermor kl 10. 5 timer på besøk er nok for enhver. 

Menn bør absolutt stille opp for mødrene sine.  Men det finnes ikke noe mer usexy enn menn som i alle mulige sammenhenger prioriterer sin mor før sin kone/samboer.  

Å kutte farsdagen er barnslig.  Du skal fortsette å være et godt forbilde for barna dine.  Det er viktig å av og til gjøre stas på dem man er glad i. 

Barna dine ønsker å feire deg på morsdagen.  Da bør de få lov til det.  Hvis din mann ikke gidder å legge til rette for det så får dere klare dere uten ham.  Barna er kanskje store nok til å lage en frokost på sengen til deg, dere kan sitte i sofaen under en dyne og se på tegnefilm osv.  

Er mannen din sånn ellers også?  Er du egentlig en alenemor som i tillegg må ta deg av en voksen mann som ikke bidrar?  

Hvis mannen ellers er snill, arbeidsom, morsom og stiller opp for både deg og barna er saken annerledes.  Da får du gi beskjed om at hvis han prioriterer sin egen mor på morsdagen, så vil i hvert fall du prioritere deg selv. 

Anonymkode: 4a595...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...