Gå til innhold

Hva synes vi om at en vaksineskeptiker skal bli helseminister i USA da, damer?

Anbefalte innlegg

Sitat:

Robert F. Kennedy jr. har i flere år vært en fremtredende skikkelse innen vaksineskeptikerbevegelsen, kjent for sine kritiske synspunkter på vaksinesikkerhet og effektivitet.

Han har i mange år kjempet mot miljøgifter, stråling og vaksiner som advokat og aktivist.

Under coronapandemien gikk han ut og antydet at vaksinen kunne føre til autisme.
https://www.vg.no/nyheter/i/eMk0vM/robert-f-kennedy-jr-kan-bli-usas-neste-helseminister

Er dette fremskritt?

Anonymkode: 97b70...5dd

Fortsetter under...

Det er ingenting som skjer i USA om dagen som er noe i nærheten av fremskritt.

Hvem som er helseminister der, angår heldigvis oss i mer siviliserte strøk forholdsvis lite. 

Anonymkode: ce34c...9b3

Han skal altså

Gjøre Amerika sunt igjen ved å avslutte epidemien av kroniske sykdommer.

Det blir interessant å se hvordan han skal fikse alle kroniske sykdommer.

Anonymkode: 7a767...29c

Han høres ikke bra ut i det hele tatt, slik journalistene presenterer han. Men er det noen som høres fornuftige ut fra Trump sin leir, har det vært en eneste artikkel om noe som kan være positivt? Kanskje, jeg har ikke funnet annet enn at næringslivet jubler, altså de rikeste, men det er jo slettes ikke positivt det heller.

Å være skeptisk er bra. Både til politikere, journalister, og vaksiner. Skepsis er viktig.

Anonymkode: 36142...764

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Han høres ikke bra ut i det hele tatt, slik journalistene presenterer han. Men er det noen som høres fornuftige ut fra Trump sin leir, har det vært en eneste artikkel om noe som kan være positivt? Kanskje, jeg har ikke funnet annet enn at næringslivet jubler, altså de rikeste, men det er jo slettes ikke positivt det heller.

Å være skeptisk er bra. Både til politikere, journalister, og vaksiner. Skepsis er viktig.

Anonymkode: 36142...764

Lurer på hvilken rolle Elon Musk skal få, han er jo lovet en plass. Han tjener godt på dette han.

Annonse

Hva med å puste med magen og nyansere litt, damer?

Hva med å våge å tenke tanken at journalistene spissformulerer, cherry-picker og gjør alt de kan for klikk?

Hva med å ikke få panikk, og være bittelitt kritisk til det dere leser?

Tror dere amerikanerne er idioter hele gjengen som ikke kan ta vare på seg selv og landet?

Anonymkode: 229b3...56e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva med å våge å tenke tanken at journalistene spissformulerer, cherry-picker og gjør alt de kan for klikk?

Tror dere amerikanerne er idioter hele gjengen som ikke kan ta vare på seg selv og landet?

Ærlig talt så høres det ut som om det er du som trenger å puste med magen 😄

Vi får se hva som skjer, tenker jeg. At i det hele tatt det har vært frislipp på opioider, noe som har ført til hundretusener av dødsfall de siste 20+ årene, er jo bare helt utrolig. Han får en viktig jobb i såfall. Anbefaler alle å lese seg opp på temaer rundt dette. Ikke bestandig legemiddelindustrien har helt rent mel i posen.

prekæs skrev (4 minutter siden):

Vi får se hva som skjer, tenker jeg. At i det hele tatt det har vært frislipp på opioider, noe som har ført til hundretusener av dødsfall de siste 20+ årene, er jo bare helt utrolig. Han får en viktig jobb i såfall. Anbefaler alle å lese seg opp på temaer rundt dette. Ikke bestandig legemiddelindustrien har helt rent mel i posen.

Men det er så kjedelig å sette seg inn i ting! Mye mer moro å skyte fra hofta og tro at verden klapper sammen!

Anonymkode: 6893b...d64

prekæs skrev (12 minutter siden):

Det har du helt rett i. Er litt spent jeg, tenker det blir interresant hva de hoster opp som skal løse utfordringen rundt helse for befolkningen, for den er virkelig ikke bra der borte. Han skal jo slå seg løs 😅 

Anonymkode: 2b875...228

Anonym bruker skrev (1 time siden):

At man mener at landet er på full fart ned utforbakken er ikke å få panikk.

Jeg tenker at du selv trenger å puste med magen og ikke tillegge andre all slags merkelige meninger. 

Anonymkode: ceede...824

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

At man mener at landet er på full fart ned utforbakken er ikke å få panikk.

Jeg tenker at du selv trenger å puste med magen og ikke tillegge andre all slags merkelige meninger. 

Jeg har ikke tillagt noen noen meninger. Hvor leser du det?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ærlig talt så høres det ut som om det er du som trenger å puste med magen 😄

Jeg er helt rolig, jeg. Takk for omtanken. Hva var hensikten din med tråden? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Neida. Bare rundt halvparten av dem.

I landet der en vesentlig andel er så feite at de triller og skyting er den vanligste dødsårsaken hos barn. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Neida. Bare rundt halvparten av dem.

I landet der en vesentlig andel er så feite at de triller og skyting er den vanligste dødsårsaken hos barn. 

Fin holdning til mennesker. Hvorfor bryr du deg egentlig? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spør du hvorfor noen bryr seg om samfunnet og verden?

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Om hva som skjer i USA? Fordi jeg er glad i landet, har mange venner der og amerikansk politikk i stor grad påvirker også internasjonalt. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Om hva som skjer i USA? Fordi jeg er glad i landet, har mange venner der og amerikansk politikk i stor grad påvirker også internasjonalt. 

Måten du omtalte amerikanerne på fikk det ikke til å virke som du hadde noe bra menneskesyn.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Måten du omtalte amerikanerne på fikk det ikke til å virke som du hadde noe bra menneskesyn.

Synes du.

Det er et greit svar på spørsmålet om hvorvidt folk ikke tar valg til det beste for seg selv og landet. Nei, de gjør ikke det. Det er utbredt, også i Norge og Europa, men jeg mener det amerikanske samfunnet er mer preget av kunnskapsløshet. Det henger igjen sammen med samfunnsstrukturer, derunder enorme klasseskiller og et mange steder svært dårlig utdanningstilbud. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Synes du.

Det er et greit svar på spørsmålet om hvorvidt folk ikke tar valg til det beste for seg selv og landet. Nei, de gjør ikke det. Det er utbredt, også i Norge og Europa, men jeg mener det amerikanske samfunnet er mer preget av kunnskapsløshet. Det henger igjen sammen med samfunnsstrukturer, derunder enorme klasseskiller og et mange steder svært dårlig utdanningstilbud. 

Det er nettopp det, det er nettopp slik det er. Det er helt fremmed for oss her i Norge hvordan det er i USA, men det stemmer på en prikk det du skriver.

Men det er også skremmende å se hvor uvitende amerikanerne faktisk er om hva Trump, som de selv har stemt på, mener med at han vil innføre tolltariffer.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er nettopp det, det er nettopp slik det er. Det er helt fremmed for oss her i Norge hvordan det er i USA, men det stemmer på en prikk det du skriver.

Men det er også skremmende å se hvor uvitende amerikanerne faktisk er om hva Trump, som de selv har stemt på, mener med at han vil innføre tolltariffer.

Det er veldig mye kunnskapsløshet, folk blir blendet av fagre ord og vet rett og slett ikke hva de stemmer på i mange tilfeller.

- Syke og funksjonshemmede stemmer på Trump selv om han vil fjerne Obamacare og Medicare og all annen støtte som de selv er avhengig av
- Folk med imigrantbakgrunn, og folk med familiemedlemmer med imigrantbakrunn stemmer på Trump selv om han vil deportere alle imigranter
- Ulovlige imigranter støtter Trump
- Kvinner stemmer på han selv om han vil ha totalt abortorbud
- LGBTQ personer stemmer påTrumo enda han vil innskrenke rettighetene dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...