Gå til innhold

Far nekter å skrive samværsavtale hvis han ikke får dette oppfylt:🌸

Anbefalte innlegg

-Far skal ha barna hver andre helg fra fredag til søndag= 4 overnattinger i mnd. .

-Far nekter å skrive samværsavtale med mindre jeg signerer på at han Max skal betale 5000kr for to barn. Han Nekter også å signere om jeg ikke skriver at han hat barna fast på overnatting en dag/uke (i realiteten skal han ha samvær uten overnatting). I tillegg vil han at det står overnatting fredag t.o.m mandag =3 netter. I realiteten blir det to hver 14 dag. Han vil altså lyve på seg 6 ekstra overnattingssteder /mnd i samværsavtalen. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 5abea...871

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sier at du kan signere det om han faktisk har barna så ofte. 

Anonymkode: a775f...95d

Det vil han ikke.. Han vil ha de fire netter i mnd. Han rikker seg ikke der. Så hva da, når begge nekter når vi ikke blir enige? Hi

Få ham med i mekling igjen, ta det opp der. Si at for barnas del så må avtalen være helt klar og ryddig ut fra hvor mye samvær han faktisk har, ikke bare noe han vil ha på papiret.

Bidrag krever du gjennom Nav, og leverer der lister over faktisk samvær. Husk å dokumentere alt samvær han har i en egen logg som han ikke kan få tak i. Forsøk å få all kommunikasjon skriftlig. Om dere gjør en avtale muntlig, send ham en sms og bekreft avtalen dere gjorde for neste samvær, om det blir endringer osv.

Anonymkode: dd6ac...3c8

Annonse

Alt er så jævlig vanskelig.

Han nekter å flytte også før jeg signerer det han vil. Avtalen har hele veien vært at jeg kjøper han ut. Jeg vil såklart ta bidrag via nav, men han nekter å flytte ut før jeg signere å da får jeg ikke gjort noe. Han driver med psykisk terror. Sint, skriker, skal ta på meg seksuelt selv om jeg har sagt tydelig «det er slutt, slutt å ta på meg». Til og med sagt det på mekling å der fikk han beskjed om at han må respektere ett nei. Han er så stygg mot meg. Så stygg, og sekunder etterpå «du skjønner vel at jeg tuller, jeg må vel  få tulle med deg». Dette er fire sekunder etter at han klyper med på rumpa, beføler meg i skrittet osv eller kaller meg looser og hore. Jeg kommer ingen vei uten å tilfredsstille alle hans krav. Hva skal jeg gjøre… uff, lei meg.

hi 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Han nekter å flytte også før jeg signerer det han vil. Avtalen har hele veien vært at jeg kjøper han ut. Jeg vil såklart ta bidrag via nav, men han nekter å flytte ut før jeg signere å da får jeg ikke gjort noe. Han driver med psykisk terror. Sint, skriker, skal ta på meg seksuelt selv om jeg har sagt tydelig «det er slutt, slutt å ta på meg». Til og med sagt det på mekling å der fikk han beskjed om at han må respektere ett nei. Han er så stygg mot meg. Så stygg, og sekunder etterpå «du skjønner vel at jeg tuller, jeg må vel  få tulle med deg». Dette er fire sekunder etter at han klyper med på rumpa, beføler meg i skrittet osv eller kaller meg looser og hore. Jeg kommer ingen vei uten å tilfredsstille alle hans krav. Hva skal jeg gjøre… uff, lei meg.

hi 

Du kontakter barnevernet. Forteller alt du har skrevet i denne tråden, og sier at du trenger hjelp til å få ham ut, da han oppfører seg på en måte som gjør barna og hjemmesituasjonen utrygg for dem. 

Samværsavtale trenger ikke inneholde et ord om økonomi, kun reelt samvær. Bidrag beregnes via nav. 

For å komme ham i møte på et vis kan dere godt oppgi at «planlagt samvær er som følger:» Og da oppgi fars plan.
Videre at basert på erfaringer med samværsordningen evaluerer dere dette på familiekontoret etter f.eks. tre mnd. Der medbringer du logg over faktisk samvær i perioden, og dere justerer samværsavtalen etter realiteten. Kontaktperson i barneverntjenesten kan bistå deg i prosessen. 

Anonymkode: 0ff6d...695

Takk dere❤️. Har heldigvis god støtte av venninner i denne utmattede situasjonen her. 

Politiet gjør ikke noe. Han er en dust men begår ingen lovbrudd. Han eier her å får sånn sett bo her.

Nav: der holder jeg på å tar opptak av han når han vil lyve for de. 

Familievernkontoret der er vi. Tar to uker mellom hver gang, å det er drenerende da vi ikke kommer noen vei, lurer på om jeg skal gå rett til advokat nå? Som presser han. Familievernkontoret bruker så lang tid å jeg orker ikke mer av denne mannen. Er fanget, frem til han får viljen sin. Han er jo ikke interessert i ungene engang. Aldri vært. Jeg håper ting skulle bli bedre, men ting blir verre og verre å jeg er ferdig med han. 

hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

-Far skal ha barna hver andre helg fra fredag til søndag= 4 overnattinger i mnd. .

-Far nekter å skrive samværsavtale med mindre jeg signerer på at han Max skal betale 5000kr for to barn. Han Nekter også å signere om jeg ikke skriver at han hat barna fast på overnatting en dag/uke (i realiteten skal han ha samvær uten overnatting). I tillegg vil han at det står overnatting fredag t.o.m mandag =3 netter. I realiteten blir det to hver 14 dag. Han vil altså lyve på seg 6 ekstra overnattingssteder /mnd i samværsavtalen. 

Hva gjør jeg?

Ikke skriv under noe avtale- det er ikke lovpålagt å ha en skriftlig avtale for nav f eks, nav beregner og innkrever bidrag i saker der det ikke er verken muntlig eller skriftlig avtale, det er vanlig.  

Anonymkode: da519...a9d

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke skriv under noe avtale- det er ikke lovpålagt å ha en skriftlig avtale for nav f eks, nav beregner og innkrever bidrag i saker der det ikke er verken muntlig eller skriftlig avtale, det er vanlig.  

Må ikke de han en skriftlig avtale for å kunne regne ut hva som blir rett? Tror de automatisk på meg om jeg sier 4 dager i mnd, og far nekter å sier 10 overnattinger i med?🤔

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk dere❤️. Har heldigvis god støtte av venninner i denne utmattede situasjonen her. 

Politiet gjør ikke noe. Han er en dust men begår ingen lovbrudd. Han eier her å får sånn sett bo her.

Familievernkontoret der er vi. Tar to uker mellom hver gang, å det er drenerende da vi ikke kommer noen vei, lurer på om jeg skal gå rett til advokat nå? Som presser han. Familievernkontoret bruker så lang tid å jeg orker ikke mer av denne mannen. Er fanget, frem til han får viljen sin. Han er jo ikke interessert i ungene engang. Aldri vært. Jeg håper ting skulle bli bedre, men ting blir verre og verre å jeg er ferdig med han. 

hi

Du burde gått til advokat for lenge siden - familievernkontoret er ikke rett sted når konflikten er såpass som du beskriver.. Han spekulerer med samværsavtale og ikke flytter ut, men det har egentlig  ingen betydning - ikke vær redd, snakk med advokat og gjennomfør flytting/overtagelse av bolig/skilsmisse og økonomisk oppgjør. Hold ut, det blir bedre ))

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må ikke de han en skriftlig avtale for å kunne regne ut hva som blir rett? Tror de automatisk på meg om jeg sier 4 dager i mnd, og far nekter å sier 10 overnattinger i med?🤔

Nei, NAV må ikke ha samværsavtale for å beregne barnebidrag. Det går fortere hvis dere har en avtale, men de krever inn også i saker der det ikke er skriftlig eller muntlig avtale. Det er det faktiske samværet som legges til grunn. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Far vil da ha bevisbyrden på seg, og kommer til å slite med å bevise løgndøgn ..han er langt fra første i nav i sånne familiesaker 😅

Eier/leier alene du boligen? Skifte lås mens han er ute, tinga på trappa. Det er ikke 100% lov, men kommer ikke til å bli gjort noe med. Be deretter om besøksforbud - det ER ulovlig både å beføle folk mot deres vilje og å true/skjelle dem ut i eget hjem. 

Eier dere sammen eller begge navn på leiekontrakten? Flytt selv. Gjerne via krisesenter - du utsettes for både psykisk og seksuell vold.

I begge tilfeller kan du få rådgivning hos krisesenter uten å bo der, og det høres ut som en god ide. De kan også bistå med å sette deg i kontakt med advokat som kan dette feltet godt. 

Anonymkode: ac2af...0e3

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

hi

Det er lovbrudd å beføle deg mot din vilje. Han bedriver psykisk vold og seksuell trakassering. Sett opp kameraer og få alt på video. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

hi 

Da anmelder du ham. Ta en orat med politiet.

Anonymkode: 6ee22...afb

Du skal ikke skrive under. Og du trenge ringen avtale for nav. De beregner, og han må bevise at han har barna så mye som han påstår dersom han velger å motsi det du skriver i søknaden. Her kan også skole/barnehage, naboer, familiemedlemmer el.l "vitne" om hvor ofte barna er hos deg. Barnehagen dokumenterte hvem som leverte og hentet ca 2 uker, så sendte jeg dette til nav. Gikk problemfritt. 

Ang oppførselen hans, kontakt advokat. Samværskontrakten hindrer vel ikke det å kjøpe ut? Fiks dette, få kjøpt han ut, og bytt alle låsene når huset står på deg ❤️ 

Anonymkode: 60a6b...679

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

hi

Politiet gjør ikke noe? Har du anmeldt ham for seksuell trakassering, trusler mm?

Anonymkode: 0ff6d...695

Han høres helt desperat ut. Har han noe svar på hborfor han vil ha på papiret at han har barna mer enn han vil? Han er bekymret over økonomien sin, og han er nok i desperasjon. Snakk med krisesenteret og hør med de hva du skal gjøre. 

Anonymkode: e77e6...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...