Anonym bruker Skrevet 11. november #101 Del Skrevet 11. november Ingen som snakker stygt om oss på venstresiden i denne tråden, ser jeg 😏 Vi tåler heldig å bli kalt voldelige, følelsesstryrte og det som verre er, vi er nok mindre hårsåre enn visse andre grupper. Anonymkode: 50a73...595 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #102 Del Skrevet 11. november Jeg stusser over at dere som har høyere utdanning og stemmer FrP ikke synes retorikken og argumentasjonen til Sylvi Listhaug, Helgheim eller Tybring-Gjedde er splittende og fordummende. Å tro at islam et skummelt, og at det er fint å oppmuntre til mer forurensing, gjør at jeg lurer på hva slags høyere utdanning dere har. Jeg har også høyere utdanning. Doktorgrad fra UiO. Jeg stemmer Rødt. Jeg kan se at Høyre har en del poeng, og at deres samfunn KAN fungere om de rike og deres bedrifter tar gode valg. Men vi ser jo gang på gang at de ikke gjør det. Både Martinussen, Mimir og Bjørnar Moxnes har gode refleksjoner rundt mye. Anonymkode: 4c641...87d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #103 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg stusser over at dere som har høyere utdanning og stemmer FrP ikke synes retorikken og argumentasjonen til Sylvi Listhaug, Helgheim eller Tybring-Gjedde er splittende og fordummende. Å tro at islam et skummelt, og at det er fint å oppmuntre til mer forurensing, gjør at jeg lurer på hva slags høyere utdanning dere har. Jeg har også høyere utdanning. Doktorgrad fra UiO. Jeg stemmer Rødt. Jeg kan se at Høyre har en del poeng, og at deres samfunn KAN fungere om de rike og deres bedrifter tar gode valg. Men vi ser jo gang på gang at de ikke gjør det. Både Martinussen, Mimir og Bjørnar Moxnes har gode refleksjoner rundt mye. Anonymkode: 4c641...87d Bjørnar Moxnes er historie. Hans egne vil ikke ha han mer. Ingen liker en kriminell! 😂 Anonymkode: 56c3b...a3d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #104 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Bjørnar Moxnes er historie. Hans egne vil ikke ha han mer. Ingen liker en kriminell! 😂 Anonymkode: 56c3b...a3d Det taper de på, ikke mye dugelig rødt igjen til å snakke, uten Moxnes. Anonymkode: e2034...409 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #105 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det taper de på, ikke mye dugelig rødt igjen til å snakke, uten Moxnes. Anonymkode: e2034...409 Så du har hverken hørt Marie Sneve Martinussen eller Mimir Kristjansson? Men du er høyt utdannet og følger med? Anonymkode: 4c641...87d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #106 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så du har hverken hørt Marie Sneve Martinussen eller Mimir Kristjansson? Men du er høyt utdannet og følger med? Anonymkode: 4c641...87d Ned på det nivået der, gidder jeg ikke. Anonymkode: e2034...409 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #107 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Så du har hverken hørt Marie Sneve Martinussen eller Mimir Kristjansson? Men du er høyt utdannet og følger med? Anonymkode: 4c641...87d Hun har hørt om den det er jo derfor hun skriver: "ikke mye dugelig rødt igjen til å snakke" Anonymkode: 37896...172 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #108 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg stusser over at dere som har høyere utdanning og stemmer FrP ikke synes retorikken og argumentasjonen til Sylvi Listhaug, Helgheim eller Tybring-Gjedde er splittende og fordummende. Å tro at islam et skummelt, og at det er fint å oppmuntre til mer forurensing, gjør at jeg lurer på hva slags høyere utdanning dere har. Jeg har også høyere utdanning. Doktorgrad fra UiO. Jeg stemmer Rødt. Jeg kan se at Høyre har en del poeng, og at deres samfunn KAN fungere om de rike og deres bedrifter tar gode valg. Men vi ser jo gang på gang at de ikke gjør det. Både Martinussen, Mimir og Bjørnar Moxnes gode refleksjoner rundt mye. Anonymkode: 4c641...87d Islam er jo skummelt, PST mener også det. Du bare forteller jo at det er ingen sammenhengmellom høyere utdanning og virklighets oppfatning Anonymkode: 37896...172 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #109 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Så du har hverken hørt Marie Sneve Martinussen eller Mimir Kristjansson? Men du er høyt utdannet og følger med? Anonymkode: 4c641...87d Har du bare stråmenn og personangrep å komme med? Ingen argumenter? Imponerende! 🤣 Anonymkode: 56c3b...a3d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november #110 Del Skrevet 11. november Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg stusser over at dere som har høyere utdanning og stemmer FrP ikke synes retorikken og argumentasjonen til Sylvi Listhaug, Helgheim eller Tybring-Gjedde er splittende og fordummende. Å tro at islam et skummelt, og at det er fint å oppmuntre til mer forurensing, gjør at jeg lurer på hva slags høyere utdanning dere har. Jeg har også høyere utdanning. Doktorgrad fra UiO. Jeg stemmer Rødt. Jeg kan se at Høyre har en del poeng, og at deres samfunn KAN fungere om de rike og deres bedrifter tar gode valg. Men vi ser jo gang på gang at de ikke gjør det. Både Martinussen, Mimir og Bjørnar Moxnes har gode refleksjoner rundt mye. Anonymkode: 4c641...87d Islam i seg selv er ikke skummelt, men det at noen ønsker å trumfe gjennom politisk islam DET er skummelt. Eller tenker du at Iran virker som et forlokkende land? Iran gikk fra å være et moderne og fremgangsrikt til å bli et kvinnefiendtlig land over natten i 1979. Anonymkode: 66d07...c12 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #111 Del Skrevet 12. november https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2024/11/11/mann-tiltalt-for-a-ha-drept-sin-gravide-kone-foran-barna/?utm_source=upday&utm_medium=referral Anonymkode: 25b3f...24a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pele Skrevet 12. november #112 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg stusser over at dere som har høyere utdanning og stemmer FrP ikke synes retorikken og argumentasjonen til Sylvi Listhaug, Helgheim eller Tybring-Gjedde er splittende og fordummende. Å tro at islam et skummelt, og at det er fint å oppmuntre til mer forurensing, gjør at jeg lurer på hva slags høyere utdanning dere har. Jeg har også høyere utdanning. Doktorgrad fra UiO. Jeg stemmer Rødt. Jeg kan se at Høyre har en del poeng, og at deres samfunn KAN fungere om de rike og deres bedrifter tar gode valg. Men vi ser jo gang på gang at de ikke gjør det. Både Martinussen, Mimir og Bjørnar Moxnes har gode refleksjoner rundt mye. Anonymkode: 4c641...87d Er ikkje Islam skummelt???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 12. november #113 Del Skrevet 12. november pele skrev (2 timer siden): Er ikkje Islam skummelt???? Islam som religion er da ikke skummel. Fanatikere og gamle, utdaterte tradisjoner er skumle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #114 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (10 timer siden): Så du har hverken hørt Marie Sneve Martinussen eller Mimir Kristjansson? Men du er høyt utdannet og følger med? Anonymkode: 4c641...87d Rødt er de verste populistene. Ingen henvender seg mer direkte til misunnelsen. Alt handler om å være snille mot de fattige, vi kan aldri være snille nok. De rike er selvsagt de slemme, og rikdommen har de skaffet seg på bekostning av de som lider av fattigdom. De rike utnytter de stakkars fattige, og de tenker bare på seg selv. Dette er hovedlinjene i det røde budskapet. At noen virkelig tror på dette er skremmende. Men det er forståelig da de henvender seg direkte til instinktene i menneskenaturen, ikke til fornuften og hjernen. Det røde budskapet er enkelt å selge, du trenger ikke betenkningstid for å sluke agnet om å være snill og ta vare på de svakeste. Å forstå at det er de rikeste som er lokomotivet i et velferdssamfunn, og således en forutsetning for å kunne trekke de svakeste opp, krever litt mer innsats. Anonymkode: d0691...cbe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #115 Del Skrevet 12. november MissSaigon skrev (22 minutter siden): Islam som religion er da ikke skummel. Fanatikere og gamle, utdaterte tradisjoner er skumle. Det er islams disipler som skaper problemer i et samfunn som er bygd på andre religioner og kulturer. Islam i seg selv er ufarlig selvsagt. Det handler om å kunne fungere og kommunisere med hverandre. Disiplene som tiltrekkes av Islam, er oftere enn andre intolerante og voldelige, til det ekstreme, ut fra deres tolkning av sin religion. Alle religioner har en voldelig historie i en eller annen fase, og religioner praktiseres ulikt. Det er nåtiden som gjelder, i dag er islam en trussel for alle de mest velfungerende siviliserte samfunn, for de er alle bygget på moderne kristendom. Å be om link som dokumenterer dette behøver ingen. Anonymkode: d0691...cbe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #116 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg stusser over at dere som har høyere utdanning og stemmer FrP ikke synes retorikken og argumentasjonen til Sylvi Listhaug, Helgheim eller Tybring-Gjedde er splittende og fordummende. Å tro at islam et skummelt, og at det er fint å oppmuntre til mer forurensing, gjør at jeg lurer på hva slags høyere utdanning dere har. Jeg har også høyere utdanning. Doktorgrad fra UiO. Jeg stemmer Rødt. Jeg kan se at Høyre har en del poeng, og at deres samfunn KAN fungere om de rike og deres bedrifter tar gode valg. Men vi ser jo gang på gang at de ikke gjør det. Både Martinussen, Mimir og Bjørnar Moxnes har gode refleksjoner rundt mye. Anonymkode: 4c641...87d Retorikken til rødt er vel ikke særlig bedre. Den bare mistet slagkraften da moralens vokter Moxnes viste at moral gjelder alle andre enn meg selv. Uavhengig rødt eller frp, retorikken går kun hjem hos de som opplever det som et problem. For da blir man sett, hørt og anerkjent, naturlig motpol til f eks berøringsangstpartiet ap, hvor man opplever motsatt. Ap sliter derfor med massivt frafall og Giske får oppslutning nettopp fordi han lytter til og anerkjenner grasrota, ikke fordi han nødvendigvis er en ønsket politiker ellers. Det er jo det alt handler om til syvende og sist, hvem skjønner hva som rører seg i befolkningen og hvordan angriper de problemet. Akkurat nå er vi i en dyrtid hvor folk kjenner det på økonomien. Da ser folk mot noen som de tror kan gjøre noe med det, vips var FrP Norges største parti. Anonymkode: b94e0...f4e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #117 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Rødt er de verste populistene. Ingen henvender seg mer direkte til misunnelsen. Alt handler om å være snille mot de fattige, vi kan aldri være snille nok. De rike er selvsagt de slemme, og rikdommen har de skaffet seg på bekostning av de som lider av fattigdom. De rike utnytter de stakkars fattige, og de tenker bare på seg selv. Dette er hovedlinjene i det røde budskapet. At noen virkelig tror på dette er skremmende. Men det er forståelig da de henvender seg direkte til instinktene i menneskenaturen, ikke til fornuften og hjernen. Det røde budskapet er enkelt å selge, du trenger ikke betenkningstid for å sluke agnet om å være snill og ta vare på de svakeste. Å forstå at det er de rikeste som er lokomotivet i et velferdssamfunn, og således en forutsetning for å kunne trekke de svakeste opp, krever litt mer innsats. Anonymkode: d0691...cbe Er de som stemmer Rødt misunnelige på de fattige? Det er da ingen som ønsker å være fattig. Mener du at vi som stemmer Rødt agerer på instinkt og ikke har verken fornuft eller hjerne? Jeg synes absolutt man skal være snill og ta vare på de svakeste. F,eks. var det i sin tid SV som tok initiativet til barnehagereformen. Venstresiden i norsk politikk jobber for å ivareta eldre, barn, syke, fattige, rusmisbrukere, flyktninger osv. Venstresiden jobber også for å få gratis/subsidiert tannbehandling for alle. Jeg har råd til tannlege, jeg misunner virkelig ikke de som ikke har råd. Jeg forstår ikke helt hvem du mener er lokomotiv i velferdssamfunn. Er det nullskatteytere, er det rike som er folkeregistrert i Sveits eller Kypros? Ellers ser jeg positivt på at du ønsker at de svakeste skal bli "trukket opp". Det er noe venstresiden jobber målrettet med. Bergen Kommune (med byråd fra H, FrP, Sp) jobber nå med å legge ned mange billige lavterskeltilbud som f.eks. åpen barnehage og tilbud til ungdommer. Jeg (som i følge deg er en misunnelig Rødt-velger som handler uten fornuft og hjerne) skulle gjerne betalt mer boligskatt for å unngå dette. Jeg har høy utdannelse og grei inntekt. Mine barn er voksne så jeg trenger verken barnehage eller fritidsklubber. Anonymkode: 1851e...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #118 Del Skrevet 12. november pele skrev (4 timer siden): Er ikkje Islam skummelt???? Islam i seg selv er ikke skummelt. Mange av muslimene har nok neppe lest boken engang uten innspill fra alleo g enhver om hvordan ting skal tolkes i forhold til hvilken retning de tilhører. Litt som at kristendommen heller ikke er skummelt, men sekter ofte er det. Islamister derimot er skumle, det syntes selv mange av muslimene. Litt som i tråden her. Jeg er definitivt på venstresiden, men jeg lynsjer ikke folk på høyresiden for deres mening, men jeg tar gjerne en god diskusjon om politikken rundt det fordi jeg er intressert i hvordan de tenker. Å kalle noen på noen av sidene for idioter, snowflakes, klagere fører ingenting godt med seg og skaper bare ett enda større skille da noen tror at alle på den andre siden er slik. Anonymkode: 180ae...129 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #119 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Akkurat nå er vi i en dyrtid hvor folk kjenner det på økonomien. Da ser folk mot noen som de tror kan gjøre noe med det, vips var FrP Norges største parti. Jeg er enig at når folk har problemer så ønsker de å fjerne de som skaper dem. Frp er i konstant opposisjon til politisk makt og innflytelse. Når politikerne blander seg inn absolutt alt, og i tillegg på en måte som strider med sunn fornuft, da vokser Frp, som en protest. Strømavtalen, skatter og avgifter som ALLTID øker, og masseinnvandring med alvorlige konsekvenser, det er årsaken til at folk mener vi trenger mer Frp-politikk. Anonymkode: d0691...cbe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #120 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Er de som stemmer Rødt misunnelige på de fattige? Det er da ingen som ønsker å være fattig. Mener du at vi som stemmer Rødt agerer på instinkt og ikke har verken fornuft eller hjerne? Jeg synes absolutt man skal være snill og ta vare på de svakeste. F,eks. var det i sin tid SV som tok initiativet til barnehagereformen. Venstresiden i norsk politikk jobber for å ivareta eldre, barn, syke, fattige, rusmisbrukere, flyktninger osv. Venstresiden jobber også for å få gratis/subsidiert tannbehandling for alle. Jeg har råd til tannlege, jeg misunner virkelig ikke de som ikke har råd. Jeg forstår ikke helt hvem du mener er lokomotiv i velferdssamfunn. Er det nullskatteytere, er det rike som er folkeregistrert i Sveits eller Kypros? Ellers ser jeg positivt på at du ønsker at de svakeste skal bli "trukket opp". Det er noe venstresiden jobber målrettet med. Bergen Kommune (med byråd fra H, FrP, Sp) jobber nå med å legge ned mange billige lavterskeltilbud som f.eks. åpen barnehage og tilbud til ungdommer. Jeg (som i følge deg er en misunnelig Rødt-velger som handler uten fornuft og hjerne) skulle gjerne betalt mer boligskatt for å unngå dette. Jeg har høy utdannelse og grei inntekt. Mine barn er voksne så jeg trenger verken barnehage eller fritidsklubber. Anonymkode: 1851e...c39 Jeg skjønner godt at det er enkelte sammenhenger som blir litt vanskelig å forstå for deg. Ut fra det du skriver i første og andre setning. At noen må drive samfunnet fremover for å skape verdier som kan fordeles, er ikke lett å forstå alltid, så lenge pengene er over alt og bare kan deles ut til de fattige. Mange tror også at skatteinntekter er en verdi som kommer fra løse luften, og at vi kan leve av å betale skatt til hverandre. At venstresiden er politikkens svar på Frelsesarmeen er ikke like opplagt å se heller når du selv står midt i utdelingen av andres penger. Å kunne dele ut, og hjelpe de som trenger det, er tilfredsstillende for alle. Heldige er de som er i den situasjonen at de kan bare gi til andre. Jeg har selv vært julenisse mange ganger, det er til stor glede i møte med alle de spente og glade ungene. Men før jeg kan være julenisse må jeg jobbe og tjene penger, slik at jeg kan kjøpe saker og ting å ha i sekken min. Rødt og SV tror dessverre at noen kan leve av å være julenisse med sekken full hele tiden. Slik er ikke livet dessverre. Det går fint når andre fyller sekken din, og du selv bare har ansvaret for å dele ut. Dessverre blir det færre og færre av de som fyller sekken aller mest. De rømmer til Sveits, fordi de misliker sterkt at sekken blir bare større og større, og at det er store hull i den sekken som gjør at pengene går til mye tull og tøys og sløseri. Sløsing er det vanskelig å ha forståelse av når det er andres penger som sløses, da er det liksom ikke så nøye. Til slutt blir det bare noen appelsiner og esker med rosiner i denne store sekken. Da kanskje du og andre venstreorienterte vil innse at noe må gjøres, noe mer enn å bare dele ut for å være snill. Anonymkode: d0691...cbe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #121 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg er enig at når folk har problemer så ønsker de å fjerne de som skaper dem. Frp er i konstant opposisjon til politisk makt og innflytelse. Når politikerne blander seg inn absolutt alt, og i tillegg på en måte som strider med sunn fornuft, da vokser Frp, som en protest. Strømavtalen, skatter og avgifter som ALLTID øker, og masseinnvandring med alvorlige konsekvenser, det er årsaken til at folk mener vi trenger mer Frp-politikk. Anonymkode: d0691...cbe Nettopp. Det har alltid vært steil retorikk fra begge sidene, men akkurat nå treffer det flere fordi folk kjenner det på hverdagen, de kjenner det på tryggheten. Strømmen, boliglånet og maten er dyrere, kommunale avgifter og eiendomsskatt øker for mange parallelt, verden er usikker og full av konflikter. Kommunene er fattige, mens staten renner over. Hvordan kan det ha seg at bestemor sitter hjemme alene i egen bæsj fordi det ikke er ressurser og plass, eller skolen til ungdommen legges ned pga penger og allikevel er det midler til luftslott som batterifabrikker og havvind, støtte ut av landet. Selvfølgelig blir folk forbanna, man føler seg ikke ivaretatt. FrP har da skjønt at her er det bare å hive seg på. 1. skap en felles fiende, ingenting samler mer enn en felles fiende, du må ha noen å skylde på. (Rødt valgte rike folk, frp valgte innvandrere og den byråkratiske eliten) 2. anerkjenn folk og problemene de opplever (Ap og høyre bare klapper deg på hodet, så så, vi vet bedre jenta mi/gutten min) Anonymkode: b94e0...f4e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #122 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Er de som stemmer Rødt misunnelige på de fattige? Det er da ingen som ønsker å være fattig. Mener du at vi som stemmer Rødt agerer på instinkt og ikke har verken fornuft eller hjerne? Jeg synes absolutt man skal være snill og ta vare på de svakeste. F,eks. var det i sin tid SV som tok initiativet til barnehagereformen. Venstresiden i norsk politikk jobber for å ivareta eldre, barn, syke, fattige, rusmisbrukere, flyktninger osv. Venstresiden jobber også for å få gratis/subsidiert tannbehandling for alle. Jeg har råd til tannlege, jeg misunner virkelig ikke de som ikke har råd. Jeg forstår ikke helt hvem du mener er lokomotiv i velferdssamfunn. Er det nullskatteytere, er det rike som er folkeregistrert i Sveits eller Kypros? Ellers ser jeg positivt på at du ønsker at de svakeste skal bli "trukket opp". Det er noe venstresiden jobber målrettet med. Bergen Kommune (med byråd fra H, FrP, Sp) jobber nå med å legge ned mange billige lavterskeltilbud som f.eks. åpen barnehage og tilbud til ungdommer. Jeg (som i følge deg er en misunnelig Rødt-velger som handler uten fornuft og hjerne) skulle gjerne betalt mer boligskatt for å unngå dette. Jeg har høy utdannelse og grei inntekt. Mine barn er voksne så jeg trenger verken barnehage eller fritidsklubber. Anonymkode: 1851e...c39 Hvorfor i alle dager skal du ha «gratis» (=finansiert av noen andre) tannlege når du har råd til tannlege selv? Anonymkode: 196d5...f1d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #123 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (1 time siden): FrP har da skjønt at her er det bare å hive seg på. 1. skap en felles fiende, ingenting samler mer enn en felles fiende, du må ha noen å skylde på. (Rødt valgte rike folk, frp valgte innvandrere og den byråkratiske eliten) 2. anerkjenn folk og problemene de opplever (Ap og høyre bare klapper deg på hodet, så så, vi vet bedre jenta mi/gutten min) Frp hiver seg ikke på eller skaper en felles fiende. Fiendebildet begrenser seg til politikerne. Det er de sosiale og økonomiske kostnadene myndighetene har påført befolkningen gjennom en falsk retorikk og kamuflering av de reelle utfordringene rundt innvandring som opprører folk, endelig. De problemene som er skapt har vært forutsett av veldig mange, i lang tid før de oppstod. Frp har alltid vært for å bygge ned stat og byråkrati. Når matprisene eksploderer, alt av skatter og avgifter øker, da blir det meningsløst at vi skal betale for at absolutt alt blir gratis for innvandrere som ikke har et rødt øre når de kommer til landet. Og på toppen av dette måtte bruke enda mer på fritidsklubber og politi for å møte deres manglende evne til integrering. Innvandringen må begrenses kraftig, nasjonen tåler ikke flere fremmedkulturelle som ikke vil bli norske før etter flere generasjoner. Så enkelt er det. Det betyr ikke at de er fiender, at de må kastes ut eller behandles dårlig. Det er mennesker som oss, vi har en felles interesse i at de skal ha det bra. Men vi kan ikke ta inn flere. Det må stoppes fullstendig. Og det haster. Problemet er at det for enkelte er rasistisk å ikke ville betale for alt dette. Det er ikke alle enige i, da stemmes Frp fram. Anonymkode: d0691...cbe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #124 Del Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (10 minutter siden): ... Frp har alltid vært for å bygge ned stat og byråkrati. ... Anonymkode: d0691...cbe I opposisjon varslet Frp «krig mot byråkratiet». Nå har staten over 1000 flere byråkrater. Fellesskapet må nå bruke rundt en halv milliard kroner mer i året på å lønne Frp- og Høyre-regjeringens byråkratvekst. ... Byråkratveksten kan gi store skatteøkninger Produktivitetskommisjonen advarte i fjor mot den fortsatte veksten i antallet byråkrater. I rapporten kommer det frem at kombinasjonen av fallende inntekter og en voksende offentlig sektor kan føre til behov for en dramatisk økning i skattenivået. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/0R960/i-opposisjon-varslet-frp-krig-mot-byraakratiet-naa-har-staten-over-1000-flere-byraakrater Anonymkode: 16059...847 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november #125 Del Skrevet 12. november I 2001 lovet Siv Jensen å holde bensinprisen under det som nå ville vært 9,70 literen. Onsdag sa hun til Geir Pollestad (Sp) at prisen ikke er til å styre. https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2018/05/23/195398939/husker-du-denne-utgaven-av-siv-jensens-bensinpolitikk Anonymkode: 16059...847 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450777-f%C3%B8ler-jeg-nesten-blir-lynsjet-om-jeg-sier-til-folk-at-jeg-er-mest-enig-med-h%C3%B8yre-og-frp/page/5/#findComment-150155356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå