Gå til innhold

Mora til ei i klassen er forbanna fordi barna våre ikke feirer bursdagen sammen🤔

Anbefalte innlegg

Jentene fyller 9 år i desember. I 1 klasse feiret de sammen, i 2 klasse passet det ikke å feire sammen. Nå i 3 klasse spurte jeg foreldrene til to jenter fra barnehagen om de ville feire sammen på lekeland. Jeg har ikke spurt mammaen til dette barnet om å bli med. I hovedsak tenker jeg at datteren min må få feire med den hun vil. Nr 2 vi har ingen avtale om at vi må feire sammen hvert år. Nr 3 denne jenta skal sjefe, bestemme, gråte når hun ikke får viljen sin og krangle med alle som ikke er enige med henne. Datteren min leker med henne noen ganger, men har trukket seg unna fordi hun ikke orker at det alltid skal krangles og diskuteres hele tiden. På skolen bråker denne jenta nesten daglig med noen. Så nå er denne mammaen sur på meg, lurer på hvorfor ikke hun er blitt spurt å anser det som utestenging av sitt barn. Kan nevne at det er 2-3 andre jenter til som fyller innenfor 2mnd her også. 

Altså, hæ? Skjønner hvorfor datteren hennes havner i bråk hele tiden.

Anonymkode: 42f99...cd8

Fortsetter under...

Mor har ikke spurt, jeg har ikke spurt hun ble bare sint. Datteren hennes er såpass ufin mot andre at jeg vet flere får lov til å droppe bursdagen hennes fordi hun slltid lager drama og er ufin mot andre.

hi

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mor har ikke spurt, jeg har ikke spurt hun ble bare sint. Datteren hennes er såpass ufin mot andre at jeg vet flere får lov til å droppe bursdagen hennes fordi hun slltid lager drama og er ufin mot andre.

hi

Ha seperate bursdager. Du skal ikke måtte please disse folka. 

Her inne er det enkelt å sinat man dkal inkludere alle alltid. 

I det virkelige livet er det barn som sjefer og skal kuppe hele bursdagen. 

Jeg har selv vært grei mot alle i 1.2. Og 3. Klasse, men taper bare på det. 

Gjør det som er best for barnet ditt. Barnet ditt skal ha en alright bursdagsfeiring. Ikke ha dårlig samvittighet. 

Vi var i samme dilemma i fjor. 

Vi måtte ha det på lekeland fordi jeg er mye syk. Visste at en kompis hadde bursdag før oss og at de ikke skulle feire. Moren hintet veldig på at vi skulle betale hele kalaset og feire. Dagen før selskap. . Jeg spurte sønnen min om det å feire sammen. Han ville ikke det i hele tatt.  Da hadde han kuppet bursdagen, og alle hadde bare gått sammen med han andre. 

Jeg vet selv at det hadde endt opp slik. Så vi hadde det for oss selv. Vi ga selvfølgelig gave til det andre barnet. 

Dere syns sikkert dette er uhørt når dere leser dette, men i det virkelige livet hadde dere forstått meg. 

Anonymkode: 7a451...204

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi måtte ha det på lekeland fordi jeg er mye syk. Visste at en kompis hadde bursdag før oss og at de ikke skulle feire. Moren hintet veldig på at vi skulle betale hele kalaset og feire. Dagen før selskap. . Jeg spurte sønnen min om det å feire sammen. Han ville ikke det i hele tatt.  Da hadde han kuppet bursdagen, og alle hadde bare gått sammen med han andre. 

Jeg vet selv at det hadde endt opp slik. Så vi hadde det for oss selv. Vi ga selvfølgelig gave til det andre barnet. 

Dere syns sikkert dette er uhørt når dere leser dette, men i det virkelige livet hadde dere forstått meg. 

Anonymkode: 7a451...204

Hun ville at dere skulle betalt for felles bursdagsfeiring? Jøsses, enkelte eier ingen grenser for frekkhet.

Anonymkode: 6c78f...626

Annonse

Det er helt greit å feire hver for seg, virkelig.

I klassen til sønnen min var det 4 gutter som hadde bursdag i løpet av 3 uker, noen år feiret vi sammen, og noen hver for oss. Det er helt innenfor å gjøre begge deler, og helt fjernt å bli sur fordi man ikke gjør det.

Noen ganger passer det fint å gjøre det, f.eks for å spleise på en litt dyrere bursdag, andre ganger passer det ikke.

I år har hun valgt å feire sammen med to andre, og det må denne mammaen tåle. 

For meg blir det helt fjernt å reagere på det. Ene av de fire guttene i klassen til sønnen min feiret et år sammen med noen fra håndballen, for han spiller håndball. Skulle jeg blitt sur for det da, siden de feiret sammen med oss på bowlinga året før?

Verden er ikke sånn, og det må da bare lære seg. Regner med denne jenta er invitert i selskapet deres? Da har du alt ditt på det tørre.

Anonymkode: 720dc...3a9

Feir med de barnet har lyst til å feire med. Si til denne mammaen at barnets bursdagsfeiring blir på barnets premisser. Og ditt barn hadde lyst til å feire med x og y, så da blir det sånn i år.

Du kan vurdere om du også skal fortelle moren hvorfor ditt barn har det sånn, mtp å hjelpe det andre barnet med hva hun bør øve på. 

Anonymkode: 5e5be...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...