Gå til innhold

Film på dusjkabinett for å skjule stygge fliser?

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte ut dusjhjørnet mitt både pga at det er i ferd med å ryke og fordi jeg er redd for fukt. Men, flisene og fugene er begynt å bli mørke og litt stygge inni der. Mulig jeg kan få det bedre med mye skrubbing og dampvasking? Er det best å kjøpe et kabinett med hvite bakvegger (dyrt), eller kjøpe et rimeligere ett som jeg får festet frostet film på bakveggen på? Blir det tacky eller stygt? Rørene vil også synes i et klart kabinett, og det er jo heller ikke pent.

Anonymkode: d57fe...6b5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vask godt og mal over flisene og fugene før du setter inn det nye kabinettet. Heftgrunn og gulvmaling sitter godt på fliser. 

Anonymkode: 7dcf7...623

Men blir ikke det rart når det da bare er malt bak kabinettet? Vanskelig å få jevn kant rett bak det uten at malingskanten synes over feks?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men blir ikke det rart når det da bare er malt bak kabinettet? Vanskelig å få jevn kant rett bak det uten at malingskanten synes over feks?

Jo, det kan være. 
Alternativt kan du jo foliere kabinettet utvendig på de glassene som vender inn mot veggen. 

Anonymkode: 7dcf7...623

Om du går i båt eller bilbutikken får du kjøpt såpe som vasker veldig rent i dusjen, også kan du bruke fugefornyer på stygge fuger.

Ellers er det ikke noe problem å foliere bakveggene på kabinettet på utsiden heller, du kan kjøpe folie ganske billig på f.eks Clas Ohlson.

Anonymkode: 134b4...6b0

Jeg bare malte mitt dusjkabinett på baksiden, altså den delen som er inn mot vegg, med rester av svart veggmaling, jeg🙈 Det sitter like bra ennå, 5 år etter. Utsettes jo ikke direkte for vann, vasking, eller skrubbing.

Anonymkode: 7ba90...b32

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...