Gå til innhold

Hvilke skjærefjøler har du i hus?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å bytte ut alle mine i plast, men er ikke bare begeistret for tre heller. Ser at titanium er det nye, men enten koster de over 1000 kr stk, eller så sendes de fra Kina, og da er det som med happy flops og Temu…man vet ikke hva man får og hvor/hvordan de er laget. 

Anonymkode: c286c...9a0

Fortsetter under...

Jeg har to stk i tre som er til brødmat, en på hver kjøkkenbenk.

Så har jeg to stykker som jeg bruker til stekt kjøtt. Sånne med rennekant rundt.

Til rått kjøtt og grønnsaker bruker jeg plast, har vel 4-5 stykker. Ønsker meg i titan til jul, så da blir det disse:

https://titano.no/products/titano™-titan-skjaerefjol?variant=45615769420011&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIw5mahPCXiQMVVxaiAx2GByqqEAQYASABEgJ-lPD_BwE

Anonymkode: e846e...b34

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Syns alt av fjøler er ekkelt. Bruker bare tallerken vi. 

Anonymkode: d1542...492

Du kutter grønnsaker o.l. på tallerken? Om du skal finhakke en løk eller strimle en kyllingfilet, det høres da veldig tungvindt ut å gjøre på en tallerken....

Men det finnes skjærefjøler i glass/kjeramikk da, som du kan ta i oppvaskmaskinen.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har to stk i tre som er til brødmat, en på hver kjøkkenbenk.

Så har jeg to stykker som jeg bruker til stekt kjøtt. Sånne med rennekant rundt.

Til rått kjøtt og grønnsaker bruker jeg plast, har vel 4-5 stykker. Ønsker meg i titan til jul, så da blir det disse:

https://titano.no/products/titano™-titan-skjaerefjol?variant=45615769420011&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIw5mahPCXiQMVVxaiAx2GByqqEAQYASABEgJ-lPD_BwE

Takk for svar. Det er disse jeg også har sett meg ut. Men vi har 4-5 skjærefjøler i bruk, og om alle de skal erstattes blir det jammen dyrt 😳

Hører gjerne fra flere om det finnes gode tips der ute. 

Annonse

Optatium skrev (15 minutter siden):

Jeg har to skjærefjøler, begge i tre. En liten til chili og løk, og en til alt annet. Hvorfor ha så mange?

Det er vår familie i et nøtteskall. Vi er bare alle slik at vi tar en ny hver gang 😅

Men jeg lurer. Du sier «en til alt annet»? Så om du skjærer kylling, og senere skal ha brød eller grønnsaker? Hva gjør du da? Jeg hater å vaske opp for hånd, men i tillegg føler jeg ikke at det blir rent nok om man går fra rått kjøtt til feks grønnsaker. 

Jeg har i tre. Etter at jeg har brukt dem til å skjære kjøtt på vasker jeg dem med såpe og varmt vann. Etter det bruker jeg dem til både grønnsaker og brødmat. Dette har jeg gjort i 25 år. Ingen har noen gang blitt syke.

Mener å ha lest at tre har naturlig antibakterielle egenskaper.

Tror det er en oppkonstruert problem med disse skjærefjølene nå (som hypes voldsomt av utallige influencere) for å selge et nytt produkt. 

Anonymkode: 91598...a3d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vår familie i et nøtteskall. Vi er bare alle slik at vi tar en ny hver gang 😅

Men jeg lurer. Du sier «en til alt annet»? Så om du skjærer kylling, og senere skal ha brød eller grønnsaker? Hva gjør du da? Jeg hater å vaske opp for hånd, men i tillegg føler jeg ikke at det blir rent nok om man går fra rått kjøtt til feks grønnsaker. 

Ikke meg du spør, men jeg har ikke oppvaskmaskin, har bare skjærefjøler i plast, aldri har noen blitt syke her.

Anonymkode: e2a99...f94

Jeg har en i tre som jeg har laget selv, og så har jeg 3 i plast. Kaster ikke plasten fordi det er «ut», men trenger jeg nye, så blir det i tre. Da lager jeg de selv. Til urter har jeg kutter i plast, og så har jeg morter om jeg trenger det.

Anonymkode: dbaad...183

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Varmt vann og zalo, noen minutt med vask og ferdig. Tenker jeg ikke på en gang😊

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar. Det er disse jeg også har sett meg ut. Men vi har 4-5 skjærefjøler i bruk, og om alle de skal erstattes blir det jammen dyrt 😳

Hører gjerne fra flere om det finnes gode tips der ute. 

Hva skal du med så mange fjøler? Og hvorfor må du bytte ut de du alt har? 

Anonymkode: 3784a...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...