Anonym bruker Skrevet 6. november #1 Del Skrevet 6. november Vet alle 100% hva de går til når de får barn? Tror dere de fleste setter seg ned dog tenker veldig bøye gjennom hva det innebærer å få barn? Hvordan skal de kunne tenke grundig gjennom de ikke har erfaring med? Google? Jeg visste at jeg har ansvar for et synet menneske i minimum 18 år. Jeg visste at jeg må gi omsorg, mat, kjærlighet, følge opp på mange arenaer. Visste jeg at barnet skulle ha ADHD og dysleksi og dermed ekstreme problemer i skolesammenheng? Nei. Visste jeg at det kunne skje? Så klart, på samme måte som at barnet kunne bli født med cerebral parese etter surstoffmangel under fødsel så visste jeg om risikoen. Visste jeg at jeg skulle bli syk etter å ha født barn nummer 2? Nei. Visste jeg at å forholde seg til andres barn(barnas venner) er et mareritt? Nei. Visste jeg at det ene barnet skulle bli så lite selvstendig at jeg føler meg som en småbarnsmor tross en alder på 10 år? Nei. Visste jeg at yngste ikke skulle sove en sammenhengende natt før han fylte 9 år? Nei. Visste jeg at barnet skulle tisse I senga 3 ganger per uke? Nei. Vet jeg om barna får spiseforstyrrelser. Om de skal begynne med selvskading. Om de skal havne i et dårlig miljø med rus og kriminalitet? Om de skal havne i en ulykke? Om de skal bli syke, som meg? Nei. Å di til folk at du har valgt å få barn, du visste hva du gikk til. Det er det dummeste man kan lire ut av seg. Anonymkode: 4c2b8...577 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november #2 Del Skrevet 6. november Fikk høre det etter jeg fikk tvillinger: "du valgte det jo selv?" Eh nei faktisk ikke. men gikk veldig bra det, hittil iallefall ... Anonymkode: 108e9...1ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/#findComment-150153051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november #3 Del Skrevet 6. november Når en planlegger barn, bør en vite hva en kan klare og kanskje måtte stå i! Barnet kan bli sykt f eks, en skal ta vare på barnet døgnet rundt, er mye styr i skolesammenheng, det skal antagelig gå på noe på ettermiddag men kanskje mye kjøring osv osv Det er normalt med beskymringer . Har selv et barn med ADHD, dysleksi og store problemer på skolen, men tok i betraktning at ting kan skje og om vi vil takle det! Er ikke en dans på roser med barn uansett. Anonymkode: bb858...381 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/#findComment-150153055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november #4 Del Skrevet 6. november Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Fikk høre det etter jeg fikk tvillinger: "du valgte det jo selv?" Eh nei faktisk ikke. men gikk veldig bra det, hittil iallefall ... Anonymkode: 108e9...1ae Du tuller? Som om du velger om du vil ha én, to eller tre? 😂 Godt å høre ❤️ Anonymkode: 4c2b8...577 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/#findComment-150153057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november #5 Del Skrevet 6. november Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Når en planlegger barn, bør en vite hva en kan klare og kanskje måtte stå i! Barnet kan bli sykt f eks, en skal ta vare på barnet døgnet rundt, er mye styr i skolesammenheng, det skal antagelig gå på noe på ettermiddag men kanskje mye kjøring osv osv Det er normalt med beskymringer . Har selv et barn med ADHD, dysleksi og store problemer på skolen, men tok i betraktning at ting kan skje og om vi vil takle det! Er ikke en dans på roser med barn uansett. Anonymkode: bb858...381 De fleste planlegger vel, men man kan ikke planlegge alt. Ingen sitter vel og tenker, "skal jeg få barn, det kan jo hende jeg får kreft", "det kan jo hende jeg får MS og blir ufør", "jeg kan jo få ALS, demens, psykisk sykdom osv". "Kanskje dør jeg i en bilulykke ". Nei, jeg vil ikke ha barn fordi det er en sjanse for at barnet får en slem eller irriterende bestevenn. De færreste må kaste inn håndkle hvis barnet blir alvorlig sykt, man kjemper og står i det. Det sier seg selv , og det var ikke poenget mitt. Poenget er det dumme utsagnet "dette ba du om, dette visste du, du visste hva det innebærer å få barn". Ja, man VET at et barn kan få diabetes, men det er lov å være utslitt uten å få kastet kommentarer mot seg som vitner om lav IQ. Hadde alle tenkt over hver minste lille detalj så hadde ingen fått barn. Jeg visste at barnet mitt Meat sannsynlig skulle gå på en eller annen aktivitet. Men visste jeg at barnet mitt kun interesserer seg for det dyreste med lengst kjørevei? Nei. Jeg fikk ikke en fotballgutt, eller en korpsjente. Jeg fikk en gutt som lever og ånder for kampsport, noe som er kostbart, tidkrevende og 50 min kjøring hver vei 2 dager per uke. Jeg kan si nei, men da er han inaktiv hele uka. Visste jeg at barn inviteres i bursdager? Ja. Visste jeg at de fleste foreldre er forbanna gærne og tror at deres prinsesser fortjener mer enn andres barn? Nei. De sender ut ønskelister med spesifikke ønsker, bilder, pris osv. Visste jeg at hver gang barna skal samles så MÅ det være så stort og flott at 5 foreldre må bake, 5 foreldre må ordne mat, 7 foreldre må være vakt. Nei. Det visste jeg ikke. Heldigvis ikke, for ellers hadde jeg aldri fått de. Men folk som slenger ut sånne kommentarer er ikke helt i vater. Anonymkode: 4c2b8...577 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/#findComment-150153058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november #6 Del Skrevet 6. november Jeg har faktisk aldri hørt noen si «du visste hva du gikk til» når det gjelder barn. Høres ufattelig dumt ut. Klart man ikke vet hva man går til. Anonymkode: d04f2...beb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/#findComment-150153070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november #7 Del Skrevet 7. november Folk som svarer slik har bare nødt å kommentere tråder, og har ingen råd å gi til ts. Da er det lettere å skrive «du burde vite hva du gikk til» kanskje litt misunnelse fra de som ikke har barn selv, som vil rettferdiggjøre sine valg. Hadde alle sett for seg å få syke barn, store utfordringer og kanskje bli syk selv hadde de fleste ikke valgt å få barn. Men når man har store utfordringer med barn, dårlig helse selv og står utenfor jobb med lav inntekt bør en kanskje ikke få på enda flere barn. Mange ser ikke sine egne begrensinger. Ei jeg kjenner er ufør og fikk alle barna sine etter sykdommen. Klager over økonomien og hvor dyrt sfo er. Å la barna komme hjem etter skolen er utenkelig fordi hun er så sliten, det orker hun ikke. Ferier er mareritt. Hvorfor få 4 tette barn når man i utg pkt er kronisk syk og ikke evner en hel dag alene med et barn? Anonymkode: 1d204...e34 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450717-du-visste-jo-hva-du-gikk-til/#findComment-150153126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå