Gå til innhold

Hvordan fjerne maling

Anbefalte innlegg

Jeg har en trapp som er malt grå. Liker det ikke, og vet at det er en lakkert furutrapp under maling. Nå ønsker jeg å fjerne gråmalingen og pusse trappa, slik at jeg kan beise den i en fin farge der treverket synes gjennom. Lakkert furu glinser og er ikke pent. 

Ønsker ikke å pusse trappa i sin helhet, vil heller pusse over når maling er fjernet.

Fikk opp for mange ting på Google. Kan noen med erfaring komme med tips?

Anonymkode: aedc2...4b8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450714-hvordan-fjerne-maling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette, og lignende produkter, kan du bare pensle på, la virke, og dra malingen og lakken av med sparkelspade eller malingskrape. Mulig du må gå over med flere behandlinger for å bli kvitt alt. Eventuelt pusse resten. 

Kan anbefale å bruke en form for panellysner og en matt olje eller lakk på trappa til slutt. 

Anonymkode: 86b88...5df

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette, og lignende produkter, kan du bare pensle på, la virke, og dra malingen og lakken av med sparkelspade eller malingskrape. Mulig du må gå over med flere behandlinger for å bli kvitt alt. Eventuelt pusse resten. 

Kan anbefale å bruke en form for panellysner og en matt olje eller lakk på trappa til slutt. 

Link? 🙂

Beklager. Her er link. 
https://www.clasohlson.com/no/RK-Paint-Remover-malingsfjerner,-375-ml/p/41-1863

Disse midlene er ganske dyre når du skal behandle store områder, så en annen mulighet er varmepistol+malingskrape. 

Varmepistolen får malingen til å smelte/boble, og så skraper du det bort. Krever teknikk og forsiktighet. 

Beklager. Her er link. 
https://www.clasohlson.com/no/RK-Paint-Remover-malingsfjerner,-375-ml/p/41-1863

Disse midlene er ganske dyre når du skal behandle store områder, så en annen mulighet er varmepistol+malingskrape. 

Varmepistolen får malingen til å smelte/boble, og så skraper du det bort. Krever teknikk og forsiktighet. 

Må jeg har mange slike bokser til en innetrapp?🤔 om det så kreves 4 bokser synes jeg det var billig, spesielt med tanke på at jeg slipper å slipe hele trappa for maling 🙂

Må jeg har mange slike bokser til en innetrapp?🤔 om det så kreves 4 bokser synes jeg det var billig, spesielt med tanke på at jeg slipper å slipe hele trappa for maling 🙂

Det kan jeg ikke svare på. Er det flere lag med maling og lakk oppå hverandre kan du måtte behandle samme felt flere ganger. Er trappa stor/bred/lang, malt på både inntrinn og opptrinn, og kanskje rekkverk også, kan det bli et ganske høyt forbruk av flasker, altså mye mer enn fire. Det finner du jo først ut når du er i gang. 

Varmepistol kjøper du bare en gang. Men det må du velge selv. 

I begge tilfeller blir det utgifter til sandpapir. En pussemaskin anbefales. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...