Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden Har hun alltid vært slik? Så sterke ord og handlinger kommer ikke av seg selv om man har det bra med seg selv og har gode relasjoner. Har hun hatt en god oppvekst? Har hun opplevd noe traumatisk som hun ikke helt klarer å prosessere? Hvordan er forholdet hennes til andre mennesker? Ettersom søsken har forskjellig alder og plass i søskenflokken så vil alles oppvekst være annerledes. De fleste foreldre klarer å balasere. Jeg kjenner også noen foreldre som ikke klarte det. Der har ene barnet nedskallert sin kontakt med sitt søsken og sine foreldre da det ble voksen og flyttet ut. Det ble ikke gjort dramatisk, men kontaken ble bare redusert. Foreldrene mener hardnakket at de behandlet barna likt, men vi som var i deres nærhet så jo at dette ikke stemmer. Kolliderte de to barna sine aktiviteter, ble alltid det ene barnet valgt. Kolliderte deres preferanser, ble alltid det det ene barnets ønsker valgt. Hadde begge barna lyst på det samme, fikk alltid det ene barnet originalen, mens det andre fikk erstatning. Foreldrene mente de ikke kunne være på to steder på en gang, at hadde barna ulike ønsker så måtte det jo velges og var det kun en ting så hadde de jo løst det fint med å kompensere/gi det ene barnet en erstatning. Jeg tror de føler at de løste foreldreskapet bra og at det er barnet som tar avstand som er utakknemlig og ikke forstår hva det vil si å være foreldre. De var jo med på dette barnets aktiviteter også og forstår ikke at det at de alltid prioriterte det andre barnets aktiviteter ved krasj er sårt. Det er som de ikke ser skogen for bare trær. Flere rundt fortalte dem at de behandlet barna urettferdig og vi advarte om at dette barnet kunne komme til å ta avstand. De var overrasket da det skjedde for de mener selv de var gode foreldre og ikke hadde noen favoritt.... Dette barnet som har tatt avstand har fortsatt kontakt med resten av storfamilien og har gode relasjoner til venner, naboer og andre. Har barnet i HI hatt en god og vanlig oppvekst, der alle barna har blitt sett og opplevd å bli prioritert så ligger ikke forklaringen i oppveksten alene. Da vil jeg tro at barnet sliter med noe psykisk. Den sterke reaksjonen kan jo også tyde på det. Noen har forstyrrelser hele livet, mens andre kan få det i kaoset som oppstår i puberteten. Uansett årsak til dette høres det ut som datteren deres trenger hjelp utenfra. Spesielt om hun sliter med relasjoner til andre mennesker også. Da trenger hun noen som ikke er følelsesmessig engasjert, men såpass profesjonell at de ikke sluker hennes historie og bare forsterker hennes mønster uten å utfordre. Dere kan selvsagt fortsette å oppføre dere kjærlig når dere møtes, men med reparasjonen, leging, aksept og forsoning trenger hun nok hjelp fra andre. Har hun noen gode relasjoner med andre som er stødige voksne, så kan samtaler med dem hjelpe henne uten at hun tenker på dette som annet enn en samtale. Anonymkode: 64059...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #27 Del Skrevet 2 timer siden Familieterapi. Jeg var «dritten i midten» som måtte klare meg selv. Mine foreldra hjalp meg aldri med flyttelass, de prioriterte aldri mine konserter/kamper, jeg måtte sykle frem og tilbake. Dette er ting mine foreldre gjorde med mine søsken, men «aldri» med meg. Idag har jeg bare kontakt pga barna mine elsker besteforeldrene sine. Jeg snakker aldri med foreldrene mine, men jeg er daglig i kontakt med flere av søskenene mine. I oppvekste veide de opp. De kom på konserter/kamper og kjørte meg hvis jeg hadde behov for det. Du innrømmer selv at det nok har vært noe forskjellsbehanding, så det ligger jo noe i det hun sier. Jeg klandrer ikke mine foreldre, for som voksen ser jeg at de hadde for mye og klarte ikke å følge opp alle barna. Men jeg var den som måtte klare meg selv, og det sitter fortsatt i. Gå i terapi, der dere kan ha en nøytral tredjeperson som kan veilede dere i å reparere forholdet. Anonymkode: 8db4e...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #28 Del Skrevet 1 time siden min søster er også sånn, utrolig slitsomt man må neste bare gi henne litt rom hun har også en diagnose, så er jo noe som dere burde ha skjekket opp Anonymkode: 7193c...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30 minutter siden #29 Del Skrevet 30 minutter siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har prøvd å være i dialog det siste døgnet men fått melding med at vi burde aldri være foreldre og hun er ferdig med oss for alltid. Vi har tydeligvis gjort alt feil og ødelagt henne. Hun kommer aldri til å ta kontakt mer. Hun har sendt så masse stygge meldinger som jeg aldri har sett før, de oser av hat. Må innrømme at jeg er sjokkert og skikkelig lei meg. Tror ikke jeg kommer til å trygle henne om å ha kontakt for dette vil bare dukke opp igjen. HI Anonymkode: 93fa2...360 Nei, det er nettopp derfor du må være sterk. La henne være. Og for guds skyld, ikke send henne penger. Anonymkode: f2da4...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå