Gå til innhold

Flaut hvordan norske medier nå svartmaler alt rundt trump

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Noen som vet hvor høy valgdeltagelse det var?

Anonymkode: 5c309...045

64,52%

https://election.lab.ufl.edu/2024-general-election-turnout/

Anonymkode: c2769...40b

Fortsetter under...

Jo, når en mann med kraftige narsisistiske trekk, og mindre intelligens, sitter på den viktigste plassen i hele verden, så MÅ man i hvertfall være redd, om ikke i panikk. Denne gangen har han ingenting å tape (forrige gang ville han gjenvelges en ny periode og dette holdt han noe igjen), samt at han hadde "voksne folk" som også demmet opp mot hans mest vanvittige påfunn. Denne gangen har han KUN ja-mennesker, som kommer til å blindt utføre hans minste vink, uansett hvor farlige, uansvarlige og dumme de er. 

Han har også sagt at om han vinner, trengs det ikke flere valg (hvorfor ikke?Jo, fordi han skal forandre Grunnloven slik at han blir evig president, slik som Putin?)

Nei, dette er så skummelt for hele verden, at det er ikke måte på. Og ja, jeg leser ikke bare norsk mainstreammedia, men også engelske og amerikanske media (slik som Fox News), likevel ser jeg hvor denne galskapen er på vei. 

Og selvfølgelig må både Stoltenberg og Støre holde maska, de skal jo forholde seg til denne galningen, så de kan jo selvfølgelig ikke spre panikk i verden. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Google "Project 2025" så får du svar på hva det er som gjør folk så bekymret. Før du svarer med at, "ja men Trump har jo sagt at han ikke har lest den og ikke aner hva det er for noe (men at det høres bra ut)", før forrige periode fikk han samme anklager om et annet skriv, "Mandate for Leadership", som han også hevdet å aldri ha lest. Han gjennomførte cirka 2/3 av det.

Nei vet du? Grave meg ned i en konspirasjonsteori, det gidder jeg ikke. Joda, jeg kjenner til den. 

Anonymkode: 602e0...6ab

Østerdølen skrev (34 minutter siden):

Jo, når en mann med kraftige narsisistiske trekk, og mindre intelligens, sitter på den viktigste plassen i hele verden, så MÅ man i hvertfall være redd, om ikke i panikk. Denne gangen har han ingenting å tape (forrige gang ville han gjenvelges en ny periode og dette holdt han noe igjen), samt at han hadde "voksne folk" som også demmet opp mot hans mest vanvittige påfunn. Denne gangen har han KUN ja-mennesker, som kommer til å blindt utføre hans minste vink, uansett hvor farlige, uansvarlige og dumme de er. 

Han har også sagt at om han vinner, trengs det ikke flere valg (hvorfor ikke?Jo, fordi han skal forandre Grunnloven slik at han blir evig president, slik som Putin?)

Nei, dette er så skummelt for hele verden, at det er ikke måte på. Og ja, jeg leser ikke bare norsk mainstreammedia, men også engelske og amerikanske media (slik som Fox News), likevel ser jeg hvor denne galskapen er på vei. 

Og selvfølgelig må både Stoltenberg og Støre holde maska, de skal jo forholde seg til denne galningen, så de kan jo selvfølgelig ikke spre panikk i verden. 

Alle journalister er venstrevridde, det finnes knapt nok noen medier som taler for høyresiden, uansett nasjonalitet. Det er sosialistenes metode for å få makt, gjennom å filtrere nyhetsbildet. Høyresiden er ikke opptatt av makt, kontroll og styring, de er opptatt av hver enkelt sin frihet til å velge selv, til å skape selv. Derfor blir det en veldig humpete ferd, for sosialistene, når en høyremann plutselig tar tak i rattet. Han ønsker ikke å styre på skinner ned i den sumpen hvor enkeltmennesket ikke hensyntas, bare de store gruppene hvor den enkelte knebles og konstant innretter seg etter mengden. 

At Støre og Stoltenberg holder maska forundrer vel ingen. Er det noe de kan, så er det å holde maska. Det skal jo ikke synes det de gjør, ikke åpenlyst. Tror noen at disse to herremennene har små egoer? Tror du noen med små egoer når til topps i noe som helst i dagens samfunn? Å manøvrere fordekt er også en kunst. Det er diplomatiets kunst. Den har vi nok av. Det er bedre å høre og se hva som skjer, framfor at handlinger skjer i det skjulte. Slik vi nordmenn ble frarøvet vår vannkraft feks. Gjennom avtaler vi ikke hadde noen innflytelse på før det var for sent. 

Anonymkode: e5dbe...bef

Østerdølen skrev (39 minutter siden):

Stoltenberg sa jo nettopp det samme som jeg skrev tidligere. At Trump truet med å forlate Nato om ikke andre land begynte å holde seg til kontrakten. Om du bor i et kollektiv med 3 andre ville det vært rettferdig at du betalte dobbelt så mye slik at de 3 andre kunne bruke sin halvdel på røyk? Ironisk nok så var hans trusler med på å styrke dagens Nato, nå holder flere land seg til kontrakten.

Det er veldig ironisk at når media hører han snakker om noe tidligere så er de kjapp i å sjekke om han lyver eller ikke, men når han sier noe sprøtt så tar de han på fult alvor. 

Er det rasisme å si at man ikke kan ta vare på flere ulovlige migranter og ønsker å sende de tilbake? Dette er egentlig et problem skap av FN, demokratiske land er for flinke til å følge alle de reglene FN har satt som gjør det nesten umulig å sende en ulovlig migrant tilbake. I England har de nå begynt å snakke om å avvikle gratis helsehjelp til alle, siden migranter også har rett til dette så klarer de ikke lenger å finansiere det. Forsetter dette vil det være venstresiden som innfører at folk enten må betale for helseforsikring eller betale sykehusopphold selv. 

Selv Biden har begynt å ta etter Trump sin politikk når det gjelder innvandring fordi de ser at de ikke klarer å hjelpe alle. 

Anonymkode: 4d4cf...5d2

Annonse

Østerdølen skrev (1 time siden):

Uansett blir det veldig spennende å gå tilbake til denne tråden 07.11.2028 og se hvem av oss som har rett..

He he he der er vi enig 😁

Anonymkode: 4d4cf...5d2

Østerdølen skrev (12 timer siden):

Historien gjentar seg og jeg sammenligner resultatet i USA, med når Adolf Hitler kom til makta i Tyskland på 1930-tallet.Hans beundrere var like hjernevasket og villig til å unnskylde alle handlinger som ikke var humane.Om 4 år er verden i ruiner,takket være Trump,og hans støttespillere har allverdens unnskyldninger for hvorfor de heiet på en lettere tilbakestående psykopat.

Ja,viss ikke han dør av hjerteinfarkt eller på gi fra seg vervet på grunn av alder,før det da...Det er lov å håpe...

Hvorfor skal det gå så mye verre de neste 4 årene enn det gikk de forrige 4 årene Trump var president?

Får bare håpe at både republikanerene og demokratene klarer å komme opp med 1 ok kandidat hver om 4 år, men tviler vel da de ikke har klar det på de 8 siste årene

Anonymkode: a7b40...e98

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Noen som vet hvor høy valgdeltagelse det var?

Anonymkode: 5c309...045

Anslått til 65%, nesten samme som rekorden i 2020 (var 66% da)

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Alle journalister er venstrevridde, det finnes knapt nok noen medier som taler for høyresiden, uansett nasjonalitet. Det er sosialistenes metode for å få makt, gjennom å filtrere nyhetsbildet. Høyresiden er ikke opptatt av makt, kontroll og styring, de er opptatt av hver enkelt sin frihet til å velge selv, til å skape selv. Derfor blir det en veldig humpete ferd, for sosialistene, når en høyremann plutselig tar tak i rattet. Han ønsker ikke å styre på skinner ned i den sumpen hvor enkeltmennesket ikke hensyntas, bare de store gruppene hvor den enkelte knebles og konstant innretter seg etter mengden. 

At Støre og Stoltenberg holder maska forundrer vel ingen. Er det noe de kan, så er det å holde maska. Det skal jo ikke synes det de gjør, ikke åpenlyst. Tror noen at disse to herremennene har små egoer? Tror du noen med små egoer når til topps i noe som helst i dagens samfunn? Å manøvrere fordekt er også en kunst. Det er diplomatiets kunst. Den har vi nok av. Det er bedre å høre og se hva som skjer, framfor at handlinger skjer i det skjulte. Slik vi nordmenn ble frarøvet vår vannkraft feks. Gjennom avtaler vi ikke hadde noen innflytelse på før det var for sent. 

Gud hjelpe ... Hva er det du har røyka?

Anonymkode: 209d1...e07

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Skremmende at det er så mange i USA som over natten er begynt å spre en masse kvinnehat.

https://www.dailydot.com/debug/your-body-my-choice-tiktok-nick-fuentes/

Er det virkelig uventet?En kvinnehatende rasist blir deres neste president. Her er det fritt frem for høyreekstreme Trumpvelgere!Dette er vel bare starten på hva vi vil se i USA de neste årene...  

Østerdølen skrev (45 minutter siden):

Er det virkelig uventet?En kvinnehatende rasist blir deres neste president. Her er det fritt frem for høyreekstreme Trumpvelgere!Dette er vel bare starten på hva vi vil se i USA de neste årene...  

Er du virkelig så redd? Alt dette har bestandig skjedd i en eller annen form, det er bare at nå, med internett, kan alle se det.

Anonymkode: 1b77f...c92

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er du virkelig så redd? Alt dette har bestandig skjedd i en eller annen form, det er bare at nå, med internett, kan alle se det.

Rettighetsgruppe fordømmer rasistiske meldinger sendt til svarte amerikanere - TV 2

Du ser ikke hvor likt dette er holdninger i nazityskland på 1930-tallet, altså? Åpenlyst rasisme, fordi "lederen" ønsker det?

Østerdølen skrev (1 time siden):

Rettighetsgruppe fordømmer rasistiske meldinger sendt til svarte amerikanere - TV 2

Du ser ikke hvor likt dette er holdninger i nazityskland på 1930-tallet, altså? Åpenlyst rasisme, fordi "lederen" ønsker det?

Du ser ikke at du muligens blir litt farget av skremselspropagandaen?

Kjør nå på du, jeg vet det ikke nytter å snakke med deg, tro hva du vil. Og om det er at verden går under (igjen) så la gå. Selv tror jeg at det går helt fint en stund til. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du ser ikke at du muligens blir litt farget av skremselspropagandaen?

Kjør nå på du, jeg vet det ikke nytter å snakke med deg, tro hva du vil. Og om det er at verden går under (igjen) så la gå. Selv tror jeg at det går helt fint en stund til. 

Er du ikke bekymret over ytre høyre vinden som blåser over Europa og Amerika? At nynasistiske grupperinger er på fremmarsj og at fremmedhatet øker? Forskjellen på ‘dem og oss’ bare øker. 

Jeg er ingen katastrofeprofet, men jeg må si at jeg er ganske bekymret over hvilken verden mine barn vokser opp til. 

Anonymkode: e4a26...ba8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det som skjer nå er ikke alltid skjedd i en eller annen form. Ekstremhøyre har klart å vinne frem med konspirasjonsteorier og propaganda. Problemet er at det er umulig å rasjonalisere et menneske ut av en posisjon vedkommende ikke rasjonaliserte seg inn i. Ekstremhøyres propaganda er ikke rasjonell.

Nei, jeg er ikke bekymret. Jeg ser hvordan mediene mesker seg i alt som kan generere klikk og blåser det opp. Slik holdt de på under pandemien og. Jeg tror ikke det blir verken atomkrig, gasskamre i usa eller verdenskrig. At det blir litt uroligheter her og der blir det helt sikkert, men sånn er det alltid. 
Jeg tror det kommer til å gå helt fint.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du ikke bekymret over ytre høyre vinden som blåser over Europa og Amerika? At nynasistiske grupperinger er på fremmarsj og at fremmedhatet øker? Forskjellen på ‘dem og oss’ bare øker. 

Jeg er ingen katastrofeprofet, men jeg må si at jeg er ganske bekymret over hvilken verden mine barn vokser opp til. 

Kanskje man skulle se på årsakene til at denne vinden nå blåser over store deler av den vestlige verden? Det er jo ikke uten grunn.

Ja verden var vært veldig fucka de siste 30 årene mer enn noen gang og vil bare bli verre

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

I England har de nå begynt å snakke om å avvikle gratis helsehjelp til alle, siden migranter også har rett til dette så klarer de ikke lenger å finansiere det.

Innvandringen fører til det samme i Norge. Vi har ikke økonomi til å gi tusenvis av mennesker som aldri har bidratt til den norske velferden, automatiske rettigheter som ingen andre nordmenn har. Borgerlønn på 250.000 kroner i året, gratis leilighet, førerkort, utdanning og opplæring, tildeling av jobber, tilskudd til etablering av tiltak, helsetjenester, tannlege, tolkestøtte, språkopplæring osv osv osv. Dette er vanvittige kostnader for samfunnet, så vanvittige at ingen får vite det. Disse tallene må skjules for allmennheten, fordi vi tåler ikke denne virkeligheten.

Realisme er en god ting. En afrikaner er ikke en svenske, heller ikke en bygningsarbeider fra Polen, selv om begge er innvandrere. Det er ikke rasistisk å være realistisk.

Dagens praksis bygger opp en misnøye som ingen ønsker, og som vil gå ut over innvandrere, når det er aller mest politikere som har ansvaret. Alle ønsker å hjelpe, men vi må hjelpe på andre måter enn vi gjør i dag. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje man skulle se på årsakene til at denne vinden nå blåser over store deler av den vestlige verden? Det er jo ikke uten grunn.

Ja verden var vært veldig fucka de siste 30 årene mer enn noen gang og vil bare bli verre

Hva er grunnen? Hva er grunnen til at det er legitimt å hate andre basert på etnisitet, religion og seksuell legning?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen? Hva er grunnen til at det er legitimt å hate andre basert på etnisitet, religion og seksuell legning?

Det at man ikke ønsker å ikke vestlig innvandring til sitt land betyr ikke at har man hater noen 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Samme tenker jeg. Høyreekstremisme vokser fram av en grunn, det er en motreaksjon, ikke en ideologi som kan bygge et velfungerende samfunn. Høyreekstremisme er en kraftig protest mot noe som er galt. Selvsagt en helt gal måte å protestere på, men det er en ekstrem protestaksjon. Veldig få mennesker er høyreekstreme. Høyreekstreme er kriminelle mennesker som formidler på feil måte den frustrasjonen som veldig mange andre har.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er her den logiske feilen ligger. Dette svart/hvite synet på mennesker og holdninger.

Å forsvare egen identitet, sin egen kultur, sitt eget verdisyn, betyr ikke at en hater alle andre. Du kan godt respektere alle andre, og likevel forsvare egne meninger og holdninger. 

At du stemmer konservativt ved valg, altså til høyre i politikken, er ikke en høyreekstrem vind av egoisme og vold. Det er noen nyanser her, noen vesentlige nyanser som enkelte dessverre ikke er i stand til å respektere. Mange kaster seg over beskyldninger om hat, rasisme og fordommer, straks det kommer litt motstand og uenighet. Det er helt feil, og direkte primitivt. Det er på dette nivået debatten ligger. Vi må løfte den høyere, men det forutsetter at vi ser virkeligheten slik den er, uten å fornekte og fortie.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er her den logiske feilen ligger. Dette svart/hvite synet på mennesker og holdninger.

Å forsvare egen identitet, sin egen kultur, sitt eget verdisyn, betyr ikke at en hater alle andre. Du kan godt respektere alle andre, og likevel forsvare egne meninger og holdninger. 

At du stemmer konservativt ved valg, altså til høyre i politikken, er ikke en høyreekstrem vind av egoisme og vold. Det er noen nyanser her, noen vesentlige nyanser som enkelte dessverre ikke er i stand til å respektere. Mange kaster seg over beskyldninger om hat, rasisme og fordommer, straks det kommer litt motstand og uenighet. Det er helt feil, og direkte primitivt. Det er på dette nivået debatten ligger. Vi må løfte den høyere, men det forutsetter at vi ser virkeligheten slik den er, uten å fornekte og fortie.

Så enig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...