Gå til innhold

Flaut hvordan norske medier nå svartmaler alt rundt trump

Anbefalte innlegg

Østerdølen skrev (3 timer siden):

Han HAR sagt at han kun ønsker hvite, fortrinnsvis fra Norge. Sannheten ER sannheten.

Trump: Why allow immigrants from 'shithole countries'? | AP News

Og algoritmen fungerer like godt på din feed, jeg regner med at du kun får opp positive sider om Trump, fordi det er det du ønsker å lese om. Nei, ALT gjør han ikke galt (kanskje...) men alt det han GJØR galt, veier opp for de få tingene han kanskje gjør som kan være bra. Jeg kommer ikke på noe positivt, gjør du?

Hvorfor tror du at det er en 1270 (!) prosent økning av folk som ønsker å flytte fra USA fordi Trump vant?Tror du ikke de vet bedre enn DEG hvordan dette blir?Så DU må slutte å tro at du vet så mye bedre hva USA trenger, du er kun påvirket av Trumpvennlig info, som mest sannsynlig enten ikke forteller deg sannheten eller pynter på hva Trump egentlig mener.

USA: Søkeaktivitet på Google økte etter valgnatten

Vivian Wilson: - Musk-datter varsler exit etter valget

USA, Valg | Christina fra Halden er knust etter Trumps seier: – Vurderer å flytte hjem til Norge

Mange amerikanere vurderer å emigrere etter Trump-seier – Dagsavisen

Nei, jeg støtter ikke Trump, men jeg respekterer flertallet. Du går i akkurat samme fella som enkelte Trump-tilhengere gjorde etter forrige valg - du vil ikke akseptere flertallet. I stedet hoster du opp alt det negative rundt ham og sprer det videre. 

Dette er demokrati. Akkurat dette. Flertallet ønsket Trump. Kjipt, men sånn er det. 

Anonymkode: 1b77f...c92

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg støtter ikke Trump, men jeg respekterer flertallet. Du går i akkurat samme fella som enkelte Trump-tilhengere gjorde etter forrige valg - du vil ikke akseptere flertallet. I stedet hoster du opp alt det negative rundt ham og sprer det videre. 

Dette er demokrati. Akkurat dette. Flertallet ønsket Trump. Kjipt, men sånn er det. 

Nettopp. Demokratisk valgt. Det er noe ironisk i denne troen på at jeg vet best, så da gjelder plutselig ikke de samme rammene som motsatt vei. DET er også en farlig holding. Så maler man fanden på veggen, eneste man oppnår er at kirkens sos og mental helse nå er fullstendig overbelastet fordi mange er redde. Det er ikke så rart, med alle de dommedagsprofetiene som kommer ut via tastaturet akkurat nå. 

USA har laaaang historie med demokrati, de har mer erfaring enn oss. Mange rammer rundt som ivaretar det. Men her sitter nissene i Norge, vi vet jo så mye bedre.. 

Anonymkode: 602e0...6ab

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nettopp. Demokratisk valgt. Det er noe ironisk i denne troen på at jeg vet best, så da gjelder plutselig ikke de samme rammene som motsatt vei. DET er også en farlig holding. Så maler man fanden på veggen, eneste man oppnår er at kirkens sos og mental helse nå er fullstendig overbelastet fordi mange er redde. Det er ikke så rart, med alle de dommedagsprofetiene som kommer ut via tastaturet akkurat nå. 

USA har laaaang historie med demokrati, de har mer erfaring enn oss. Mange rammer rundt som ivaretar det. Men her sitter nissene i Norge, vi vet jo så mye bedre.. 

Jeg vet. Ganske fascinerende, i grunn, at vi her på berget skal belære amerikanerne om hvordan de burde gjøre ting. Vi ler av dem, kaller dem mindre intelligente, det er så arrogant og kvalmt at jeg blir flau. 
Og så er alt så polarisert. Bare se i denne tråden. Fordi jeg ikke utad hater Trump, virker det som enkelte tror jeg var med på Kongress-stormingen.

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Så fordi jeg ikke er fan av Trump, og sier dette, så respekterer jeg ikke flertallet?Hvordan klarte du å komme frem til det?

Så da skal jeg ikke bruke ytringsfriheten min,altså?

Og for å si det slik: Adolf Hitler hadde flertallet i Tyskland,han også. Og vi vet jo hvordan DET gikk!

Endret av Østerdølen
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet. Ganske fascinerende, i grunn, at vi her på berget skal belære amerikanerne om hvordan de burde gjøre ting. Vi ler av dem, kaller dem mindre intelligente, det er så arrogant og kvalmt at jeg blir flau. 
Og så er alt så polarisert. Bare se i denne tråden. Fordi jeg ikke utad hater Trump, virker det som enkelte tror jeg var med på Kongress-stormingen.

Er vel ingen som belærer noen, man har en mening og ytrer den. Rart dette, man skal visst ikke bruke ytringsfriheten når man ikke er Trumpianer?

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du sprer jo direkte feilinformasjon. Han har ikke sagt at han ikke vil ha folk inn i landet fordi de er fargede. Han vil ikke ha dem fordi de stjeler og ikke bidrar til samfunnet. 
Du sier han er kvinnehater. Hva tenker du da om at han valgte inn den første kvinnelige stabssjefen i Det hvite hus? 
https://www.nrk.no/nyheter/trumps-kampanjesjef-blir-den-forste-kvinnelige-stabssjefen-i-det-hvite-hus-1.17117390

Med fare for å virke belærende: Du vet hvordan logaritmer fungerer? Det er ikke sikkert at Trump gjør alt galt selv om det er det du leser. Ja, han er en spontan, direkte fyr som sier og gjør mye rart, men hva med å gi fyren en sjanse?

Amerikanerne er drittlei av å måtte ha tre jobber for å få endene til å møtes, og Trump er en fyr med gjennomslagskraft. Jeg kan forstå at de ønsker forandring. Selv ville jeg stemt Kamala, men det er ut fra mine perspektiver her i rike Norge. Hadde jeg bodd i usa hadde forutsetningene antageligvis vært annerledes. 

Vi må slutte å tro at vi vet så mye bedre enn de som står midt oppi det. Vi vet antageligvis ingenting, og det lille vi vet, har vi fått servert av et samlet mediekorps som på forhånd hadde bestemt seg for å hate den ene kandidaten, og pepret oss med ensidige historier som passet inn i deres narrativ. Ser du ikke det? 

Gi han en sjans? Han har hatt fire år å ordne opp på. 

Man kan mene hva man vil om politikken, men at Trump er en løs kanon som gjør at verdens ledere holder pusten er vel udiskutabelt. 

Ting kan vinkles ganske ekstremt, men mannen har sagt det han siteres på vedr innvandrere (de spiser kjæledyr, raner og voldtar) kvinner, handikappede og politiske  motstandere. 

Republikanerne som gruppe er ikke sprø, men mannen de har valgt til leder er det.  

Anonymkode: e4a26...ba8

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Gi han en sjans? Han har hatt fire år å ordne opp på. 

Man kan mene hva man vil om politikken, men at Trump er en løs kanon som gjør at verdens ledere holder pusten er vel udiskutabelt. 

Ting kan vinkles ganske ekstremt, men mannen har sagt det han siteres på vedr innvandrere (de spiser kjæledyr, raner og voldtar) kvinner, handikappede og politiske  motstandere. 

Republikanerne som gruppe er ikke sprø, men mannen de har valgt til leder er det.  

Anonymkode: e4a26...ba8

Alle lederne de har hatt er det, eller var det. Du kommer ikke til en slik stikking uten å være narsissist. Noen skjuler det bare bedre enn andre. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alle lederne de har hatt er det, eller var det. Du kommer ikke til en slik stikking uten å være narsissist. Noen skjuler det bare bedre enn andre. 

Stilling. 

Østerdølen skrev (44 minutter siden):

Er vel ingen som belærer noen, man har en mening og ytrer den. Rart dette, man skal visst ikke bruke ytringsfriheten når man ikke er Trumpianer?

Men din mening er en dommedagsprofeti som ikke har skjedd. Hva med å spare den til det faktisk skjer og gjøre motstand da? Det er det få som tør. Men da er nok du, akkurat som 80% av denne indoktrinerte gjengen i Norge som trykker på knappen i Milgram, i full sving med å gjennomføre. Fordi du er overbevist og når du er det, finnes det ingen diskusjon annet enn din vedtatte sannhet. Ikke tro at du er så mye smartere enn de du kritiserer. Det er den første fallgruven. 

Over 67 millioner amerikanere stemte på Kamala, mang av de er redde ja.

Anonymkode: 5c309...045

Da er det ca 300 millioner amerikanere som ikke stemte på henne

Anonymkode: a7b40...e98

Østerdølen skrev (59 minutter siden):

Så fordi jeg ikke er fan av Trump, og sier dette, så respekterer jeg ikke flertallet?Hvordan klarte du å komme frem til det?

Så da skal jeg ikke bruke ytringsfriheten min,altså?

Og for å si det slik: Adolf Hitler hadde flertallet i Tyskland,han også. Og vi vet jo hvordan DET gikk!

De første årene han styrte gikk det veldig bra for Tyskland, men han var en narkoman mann med sterke psykoser og psykiske lidelser.

Det er ingenting som tyder på at dette gjelder Trump, han snakker heller ikke om verdenherredømme men om usa og hva som skal bedres for dem.

Jeg er på ingen måte Trump tilhenger, men å dra inn sammenligninger om Hitler er jo bare tull og tyder på at man ikke har noen argumenter igjen,

(Og ytringsfurhet har ikke noe med hva man kan poste på et privat nettforum eller ikke)

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da er det ca 300 millioner amerikanere som ikke stemte på henne

Det stemmer ikke, det er 335 millioner innbyggere, med en valgoppslutning på 67 % er det ca 224 millioner stemte, og 67 millioner av disse som stemte på Kamala. Det er 157 millioner som stemte på Trump. Da er det igjen 111 millioner som heller ikke stemte på Trump, så da er det vel 178 millioner som skjelver i buksene der borte.

Annonse

Østerdølen skrev (2 minutter siden):

Det stemmer ikke, det er 335 millioner innbyggere, med en valgoppslutning på 67 % er det ca 224 millioner stemte, og 67 millioner av disse som stemte på Kamala. Det er 157 millioner som stemte på Trump. Da er det igjen 111 millioner som heller ikke stemte på Trump, så da er det vel 178 millioner som skjelver i buksene der borte.

La oss si tallene dine stemmer. Tror du de 111 millionene som ikke stemte på verken Trump eller Harris «skjelver i buksene» over at Trump vant? De kunne jo gjort noe med det, men valgte å la være, jeg tviler på de er skrekkslagne altså. Jeg tror heller ikke de 67 millionene som stemte på Harris skjelver i buksene. Noen kanskje, men ikke alle. 
Igjen et eksempel på at alt er så innmari skummelt og farlig. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

De første årene han styrte gikk det veldig bra for Tyskland, men han var en narkoman mann med sterke psykoser og psykiske lidelser.

Det er ingenting som tyder på at dette gjelder Trump, han snakker heller ikke om verdenherredømme men om usa og hva som skal bedres for dem.

Jeg er på ingen måte Trump tilhenger, men å dra inn sammenligninger om Hitler er jo bare tull og tyder på at man ikke har noen argumenter igjen,

(Og ytringsfurhet har ikke noe med hva man kan poste på et privat nettforum eller ikke)

Nei, dessverre er det ikke tull. Dette er en sammenligning som MANGE ser, nettopp fordi historien gjerne gjentar seg. Om du ser artikkelen jeg delte tidligere, om den norske kvinnen Christina Grimsrud Burns, som nå velger å reise fra USA, deler jo selv en påstand om at "We used to wonder how the german people could let one angry man lead them to ruin- NOW WE KNOW!" med et bilde av Trump. Hun BOR i USA og har nok mye bedre oversikt over Trumps galskap enn en nordmann i Norge har. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

La oss si tallene dine stemmer. Tror du de 111 millionene som ikke stemte på verken Trump eller Harris «skjelver i buksene» over at Trump vant? De kunne jo gjort noe med det, men valgte å la være, jeg tviler på de er skrekkslagne altså. Jeg tror heller ikke de 67 millionene som stemte på Harris skjelver i buksene. Noen kanskje, men ikke alle. 
Igjen et eksempel på at alt er så innmari skummelt og farlig. 

Ja, når amerikanske innbyggeres ønske om å flytte nå har økt med 1270 (!) prosent etter at Trump vant,så tror jeg det ja. 

Østerdølen skrev (40 minutter siden):

Jeg trykket feil, mente ca 200 millioner 

Østerdølen skrev (44 minutter siden):

Det stemmer heller ikke, Trump har fått ca 75 millioner stemmer, ikke 157 millioner.

Anonymkode: 5c309...045

Østerdølen skrev (36 minutter siden):

Nei, dessverre er det ikke tull. Dette er en sammenligning som MANGE ser, nettopp fordi historien gjerne gjentar seg. Om du ser artikkelen jeg delte tidligere, om den norske kvinnen Christina Grimsrud Burns, som nå velger å reise fra USA, deler jo selv en påstand om at "We used to wonder how the german people could let one angry man lead them to ruin- NOW WE KNOW!" med et bilde av Trump. Hun BOR i USA og har nok mye bedre oversikt over Trumps galskap enn en nordmann i Norge har. 

Den artikkelen er bak betalingsmur så fikk ikke lest.

Men hva betyr et intervju med en enkelt person, som i tillegg er norsk? (Vet ikke noe om henne da artikkelen som sagt er låst)

En påstand blir ikke bekreftet av at en person er enig i den.

Dette innlegget (som også er bak betalingsmur) av en norsk politiker bekrefter det jeg sier https://www.minerva.no/fascisme-trump/ikke-kall-motstanderne-dine-hitler-eller-fascister/460038 men det betyr ikke at min påstand blir noe mer overbevisende for deg vil jeg tro.

Og situasjonen i Usa i dag og Tyskland i mellomkrigstiden kan ikke sammenlignes.

Det var de allierte som førte til at Hitler kunne bli valgt, alle skjønner at slik de straffet Tyskeland etter ww1 kommer aldri til ende bra

Østerdølen skrev (47 minutter siden):

Ja, når amerikanske innbyggeres ønske om å flytte nå har økt med 1270 (!) prosent etter at Trump vant,så tror jeg det ja. 

Nei, de har SØKT hvordan flytte, ikke valgt å flytte. Du må skille snørr og bart. Jeg har søkt sikker hundreogørten ganger på hvilken by som er best å flytte til i Europa, uten at jeg flytta til Portugal av den grunn. 

Østerdølen skrev (1 time siden):

Hun har ikke flyttet ennå og dette er en person sitt subjektive perspektiv.

Anonymkode: 4d4cf...5d2

De som har opplevet narsissister innpå livet, mange med livslang erfaring når det kommer til slike individet VET å kjenne igjen en når vedkommende eksponerer seg. Det er nærmest ikke noen psykologer/psykiatere eller terapauter som i tillegg har vært utsatt (mange gjennom barndom og langt inn i voksenlivet) ved å ha en slik forelder. Disse terapautene møter i dag tusenvis av likesinnede både somnklienter og på nett hvor erfaring blir utvekslet. Ingen kan mer om menneskesinnet enn de som har erfart hvor dårligere er og hvor mange liv de ødelegger. Dette er et faktum. Jeg forstår ikke alle kan se dette. Når det gjelder Trump så er vel han en av de som er veldig lett gjennkjennlig.  Det er med forskrekkelse å se en ekte overt narsissist skal  fungere som en verdensleder. Husk han har INGEN EMPATI, INGEN. Han gjør ALDRI noe som ikke gangner han sjøl. Minner også på hva niesen som har levd tett på han skrev..Hun bare beviste det  "ekspertene " allerede visste.. Trump er en farlig mann som mangler det som er betegnet som den høyeste form for intelligens et individ kan inneha, det er også bevist at enkelte dyr  er i besittelse av det,  nemlig EMPATI!

LexS skrev (23 minutter siden):

De som har opplevet narsissister innpå livet, mange med livslang erfaring når det kommer til slike individet VET å kjenne igjen en når vedkommende eksponerer seg. Det er nærmest ikke noen psykologer/psykiatere eller terapauter som i tillegg har vært utsatt (mange gjennom barndom og langt inn i voksenlivet) ved å ha en slik forelder. Disse terapautene møter i dag tusenvis av likesinnede både somnklienter og på nett hvor erfaring blir utvekslet. Ingen kan mer om menneskesinnet enn de som har erfart hvor dårligere er og hvor mange liv de ødelegger. Dette er et faktum. Jeg forstår ikke alle kan se dette. Når det gjelder Trump så er vel han en av de som er veldig lett gjennkjennlig.  Det er med forskrekkelse å se en ekte overt narsissist skal  fungere som en verdensleder. Husk han har INGEN EMPATI, INGEN. Han gjør ALDRI noe som ikke gangner han sjøl. Minner også på hva niesen som har levd tett på han skrev..Hun bare beviste det  "ekspertene " allerede visste.. Trump er en farlig mann som mangler det som er betegnet som den høyeste form for intelligens et individ kan inneha, det er også bevist at enkelte dyr  er i besittelse av det,  nemlig EMPATI!

Med det i tankene er det lov å håpe at han ønsker å bli husket som han som 'reddet' USA, og at han dermed kan sørge for at folk får det bedre. 

Med det i tankene er det lov å håpe at han ønsker å bli husket som han som 'reddet' USA, og at han dermed kan sørge for at folk får det bedre. 

Men han klarer ikke å redde USA, fordi han aner ikke hvordan han skal gjøre det. Han kjørte USA totalt på røysa de første årene, etter at han tok over et greit fungerende land etter Obama-regjeringen. USA hadde vel aldri hatt så mye gjeld som når Biden tok over,takket være Trump. Det er da en grunn til at mannen har gått konkurs en rekke ganger, han ANER ikke hva han driver på med, utenom å lyve,lure og bløffe.

Redde USA?Så lenge han kan tjene på det personlig,så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...