GÃ¥ til innhold

Masing ved henting i bhg😅

Anbefalte innlegg

Jeg vil heller ikke bli sett som slem eller kjip mot andre barn når jeg henter barnet mitt, men vil jo få gang i henne en at hun skal begynne å tulle seg bort med andre ved henting. Hun er 5 år. Hun har en god venninne i barnehagen som er et år yngre. Dette barnet vil jo oftest begynne å tulle med mitt barn ved henting eller når vi er på vei ut og hennes forelder også henter. «Mariii kom! Kom!» roper dette barnet til mitt når vi skal til motsatte vei ut barnehagen. Jeg sier alltid til mitt barn at hun kan si hade eller vinke ved henting men at vi må komme oss hjem. Så må holde henne i hånda slik hun ikke stikker av eller springer av gårde. Jeg tror ikke jeg ville synes så mye eller noe om andre foreldre også gjorde som meg. Da barn kan begynne å tulle litt mye ved henting

Anonymkode: 0c066...46c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450709-masing-ved-henting-i-bhg%F0%9F%98%85/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er det bare. Ditt barn har en venninne, og det er sikkert mye tull og fjas hele dagen, og de har det gøy sammen. Dette må du bare stå i, og fortsette å være hyggelig å si hade til det andre barnet og fortsatt forklare henne at dere skal hjem og hun får treffe Mari i barnehagen dagen etter 

Anonymkode: 01d5b...7e9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil heller ikke bli sett som slem eller kjip mot andre barn når jeg henter barnet mitt, men vil jo få gang i henne en at hun skal begynne å tulle seg bort med andre ved henting. Hun er 5 år. Hun har en god venninne i barnehagen som er et år yngre. Dette barnet vil jo oftest begynne å tulle med mitt barn ved henting eller når vi er på vei ut og hennes forelder også henter. «Mariii kom! Kom!» roper dette barnet til mitt når vi skal til motsatte vei ut barnehagen. Jeg sier alltid til mitt barn at hun kan si hade eller vinke ved henting men at vi må komme oss hjem. Så må holde henne i hånda slik hun ikke stikker av eller springer av gårde. Jeg tror ikke jeg ville synes så mye eller noe om andre foreldre også gjorde som meg. Da barn kan begynne å tulle litt mye ved henting

Hva lurer du på?

Anonymkode: fed0e...369

Dette er en normalsituasjon, og sånn kommer det egentlig til å være så lenge du henter barnet. Det er litt sånn på sfo også.

Barna tenker ikke på at middagen skal lages eller at storebror skal på fotballtrening, de fjaser med venner og lever i nuet.

Det er en veldig kort periode av livet som er sånn, bare senk skuldrene og aksepter det. Vi hverken vil eller kan få vekk dette.

Anonymkode: 1842e...bb6

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette er en normalsituasjon, og sånn kommer det egentlig til å være så lenge du henter barnet. Det er litt sånn på sfo også.

Barna tenker ikke på at middagen skal lages eller at storebror skal på fotballtrening, de fjaser med venner og lever i nuet.

Det er en veldig kort periode av livet som er sånn, bare senk skuldrene og aksepter det. Vi hverken vil eller kan få vekk dette.

Mannen min hadde forresten en periode kjeks i bilen. De var gjemt så barna aldri så pakka, men et par ganger i uka la han en kjeks i bilstolen før han gikk inn i barnehagen, og når de kom til bilen sa han at en av superheltene deres (en stund var det spiderman, en annen sabeltann) hadde vært i bilen mens han var på jobb. Så om ungene var trege ut av barnehagen sa han at nå mått de skynte seg i bilen og se om spiderman hadde vært der i dag....

Noen dager hadde han det, andre dager ikke, og barna visste aldri om det var en liten kjeks der eller ikke. Så når han minte de på at det kanskje var det var det full fres til bilen ;)

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mannen min hadde forresten en periode kjeks i bilen. De var gjemt så barna aldri så pakka, men et par ganger i uka la han en kjeks i bilstolen før han gikk inn i barnehagen, og når de kom til bilen sa han at en av superheltene deres (en stund var det spiderman, en annen sabeltann) hadde vært i bilen mens han var på jobb. Så om ungene var trege ut av barnehagen sa han at nå mått de skynte seg i bilen og se om spiderman hadde vært der i dag....

Noen dager hadde han det, andre dager ikke, og barna visste aldri om det var en liten kjeks der eller ikke. Så når han minte de på at det kanskje var det var det full fres til bilen ;)

Hahahsa😂 kanskje jeg også skal prøve på det. Jeg vet jo at barna ikke skjønner at ting skal gjøres. De er jo barn tross alt. Men kan ikke lyve at det kan være små irriterende, spesielt da de er i lek hele dag og skal tulle til seg. Noen ganger er også ansatte litt flinke til å hente eller ta med seg barna inn igjen, så de ikke forstyrrer helt 

Hva er det med å bare være en tydelig (men vennlig) voksen? Bare si til venninnen at nå skal «Mari» hjem, og at hun må gå å finne andre på avdelingen å leke med eller gå til en voksen. Og «Takk for i dag og hadet bra»

dikkederinger og usikkerhet hos voksne gir barn utydelige grenser, ingen tryggerammer eller oppdragelse. 

Nå er visst trenden å være bestevenn og tulleonkel/tante med barna. I stedet for å være påkoblet voksen

Anonymkode: ac2f3...c86

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva er spørsmålet ditt?

Anonymkode: 45ef7...9f2

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hæ?

Anonymkode: 3c231...541

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

😳

Anonymkode: 5cd3e...343

Hadde nok bare bedt barnet som «maser» om hun kan gå bort å leke med lise eller tove, fordi nå skal vi dra. Eller at hun sier hade. Barn gir seg etter vert med slik når de ser at de får ordentlig beskjed en at man ikke tør å si fra til dem.

Anonymkode: 39eec...f8a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...